logo

Aktualny numer

marzec 2017

magazyn

Wielkokanałowość oczekiwana przez klientów

- Jeżeli centrum ma niższą odwiedzalność, a jednocześnie uparcie trzyma się sztywnych stawek czynszu, to w dużej mierze naraża się na utratę najemców - to jeden z istotnych aspektów, o których w rozmowie z redakcją Magazynu Galerie Handlowe wspomina Lech Przemieniecki, prezes spółki TXM, posiadającej ponad 400 sklepów i od 25 lat obecnej w Polsce, a także w Czechach, na Słowacji i w Rumunii.

Historia centrów handlowych w Stanach Zjednoczonych

Nowoczesne centra handlowe są tak mocno wpisane w krajobraz współczesnych miast, że trudno uwierzyć, iż pierwszy tego typu obiekt powstał zaledwie 60 lat temu. Redakcja Magazynu Galerie Handlowe sięga bowiem nieco dalej i przedstawia skrótowy przegląd najważniejszych dat w historii rozwoju centrów handlowych USA - w latach 1828 - 2016.

Wojna aplikacji społecznościowych

Rywalizacja pomiędzy Instagramem a młodszym rywalem Snapchatem staje się coraz bardziej zaciekła. Wprowadzenie Stories na Instagramie wywołało niemałe poruszenie. Wielu użytkowników było oburzonych bezczelnym kopiowaniem, ale zarazem szybko zaczęli wypróbowywać nowe możliwości...

Francja: wybory i ekonomia w 2017 roku

Wybór, jaki posiadają na chwilę obecną Francuzi, można określić jako, w różnym stopniu, kontynuację lub zmianę systemu. Żaden z kandydatów nie przedstawia się jako bezpośredni kontynuator polityki prezydenta Hollanda, choć już stosunek do zasad politycznych, aksjologicznych i ekonomicznych V Republiki dla większości pozostaje wciąż niezachwiany. Przed przyszłym prezydentem nie lada wyzwanie

Świadome zarządzanie towarem

W poprzednim numerze pisaliśmy o znaczeniu działań Visual Merchandisingowych w procesie budowania wizerunku marki. W tym wydaniu zajmiemy się wylistowaniem kilku podstawowych kroków, jakie warto zaplanować w sklepie, aby pozyskać sympatię i uwagę klientów

Zastaw na ruchomościach najemcy

Jednym z podstawowych zmartwień i problemów wynajmującego jest egzekwowalność roszczeń z tytułu czynszu najmu oraz świadczeń dodatkowych, takich jak choćby opłaty eksploatacyjne. Przyglądamy się z bliska temu problemowi, skomplikowanemu zarówno pod względem prawnym, jak i faktycznym

Podróbkowy szał

FAŁSZYWKI można dostać na bazarach, a w multikulturowych miastach nawet dosłownie pod nogami: na ulicy czy na plaży. Kto z nas nie widział nigdy handlarza obwieszonego nieoryginalnymi torebkami lub bazaru z chińskimi wersjami elektronicznych gadżetów znanych firm? Rynek falsyfikatów ma się świetnie i wart jest prawie pół biliona dolarów

Niedzielne poprawki

Obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele wywołuje emocje. Eksperci wskazali w nim nieprecyzyjne i wadliwe zapisy. Autorzy postanowili dokonać autopoprawek, co wzbudza kolejne kontrowersje

Moda w rozmiarze PLUS

Od kilku lat czołowe marki odzieżowe i kolorowe magazyny starają się pokazać, że w ich kanonie piękna jest nie tylko rozmiar 36. Czy jednak rzeczywiście w takim stopniu, jak twierdzą, dbają o interesy kobiet z krągłościami? Analizujemy, jaka jest realna pozycja kategorii plus size w branży mody

Półwiecze wymownych skarpetek

Dziś po skarpetkach nie da się rozpoznać bikiniarza, inteligenta, biznesmena czy fana disco polo. Przez całą drugą połowę XX wieku najbardziej wymowną częścią męskiego stroju były w Polsce właśnie skarpetki. Informowały o poglądach, obyczajach i społecznym statusie nosiciela. Nikt tego nie dekretował, nikt się w tej sprawie z nikim nie umawiał, tak się po prostu złożyło

Czeski Paryż

Ulica Pařížská w Czechach jest paryska nie tylko z nazwy. Bogata reprezentacja butików topowych domów mody, styl architektoniczny i panujący na niej nastrój sprawiają, że można poczuć się tam jak w stolicy Francji

Żegluga po lodzie

Okazuje się, że stan skupienia wody nie musi oznaczać robienia sobie przerwy od żeglugi. Na świecie jest bowiem tysiące osób uprawiających… żeglarstwo lodowe. Mało kto wie, że Polacy są
wielokrotnymi zwycięzcami mistrzostw świata w tym sporcie

NASZE POZOSTAŁE MEDIA

Serwis poświęcony działalności centrów handlowych. Treść naszych publikacji kierujemy do klientów galerii, poszukujących informacji o wydarzeniach w centrach, promocjach i ofercie sklepów oraz do wszystkich zainteresowanych rozwojem rynku RETAIL, wynajmem lokali, nowymi inwestycjami handlowymi oraz innymi aspektami funkcjonowania branży.

Retail Database jest największą platformą informacyjno-bazodanową, dotyczącą rozwoju rynku powierzchni handlowych w Polsce. System składa się z trzech powiązanych ze sobą katalogów tematycznych obejmujących otwarte centra handlowe, realizowane inwestycje handlowe oraz rozwój sieci handlowych na polskim rynku. Dostęp do platformy mają jedynie zalogowani użytkownicy.

SHOPPING MALL MARKETING 2017 to 6 edycja projektu o tematyce marketingowej, skierowanego do dyrektorów zarządzających i menadżerów marketingu 800 największych centrów i sieci handlowych w Polsce. To jedyny w roku PRESTIŻOWY PROJEKT, skierowany wyłącznie do działów marketingu sektora RETAIL i stanowiący podsumowanie efektów rocznej pracy marketing managerów.