Magazyn Galerie Handlowe
lipiec 2018

Słodki biznes

Rozmowa z Marcinem Olesiakiem, właścicielem Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., zarządzającej sieciami Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab

W numerze


Słodki biznes

Ich lody są wyjątkowe, mocno śmietankowe, nienapowietrzone, dają fantastyczne orzeźwienie i przywołują bardzo pozytywne skojarzenia związane z wakacjami, dzieciństwem, radością. Twórcą sieci jest finansista Marcin Olesiak, który zajmował się bankowością, ale zawsze marzył o własnej firmie i dlatego razem z bratem założył Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k. Na początku świderki „kręcili” sami w weekendy. Do sieci szybko dołączyli ich rodzice, dalsza rodzina, przyjaciele, znajomi i znajomi znajomych. W związku z tym temat lodowego biznesu przewija się cały czas, ale jak zapewnia prezes Lodolandii, wszyscy potrafią zachować dystans i kiedy trzeba, całkowicie zapomnieć o pracy.

Bezpieczeństwo w centrach handlowych

Atak nożownika, terrorystów lub z użyciem chemikaliów to niestety coraz częstszy obraz współczesnego świata, który nie omija także obiektów handlowych. I choć najbardziej dramatyczne przypadki nie dotyczą Polski, to warto sobie zadać pytanie czy Klienci podczas zakupów mogą rzeczywiście czuć się bezpiecznie? Kradzież portfela, pieniędzy, naruszenie nietykalności cielesnej, włamania do sklepów to zdarzenia, które stały się niemal codziennością. Pamiętajmy, że ochrona w centrum handlowym dotyczy nie tylko Klientów, ale i pracowników sklepów. Zapytaliśmy o opinie ekspertów Rady Programowej.

Inwestujemy w rozwój

Moda na bycie fit nie mija. Wynika w dużej mierze z rosnącej świadomości potrzeby dbania o własne ciało i wygląd oraz poszukiwania rozwiązań na coraz większą liczbę zachorowań związanych z siedzącym i pełnym stresu trybem życia. Regularne uprawianie sportu w klubach fitness podyktowane bywa również potrzebami ukrytymi, takimi jak: wzmocnienie poczucia własnej wartości i pewności siebie, poszukiwanie towarzystwa, a nawet partnera, oraz tak ważna dla młodszych pokoleń – potrzeba pokazania swoich postępów w mediach społecznościowych. Za pięć lat członkami klubów fitness może być nawet 4 miliony Polaków, dlatego Fit Invest, będący właścicielem takich marek, jak: Zdrofit, S4, Fabryka Formy, My Fitness Places, Tiger Gym i Fitness Academy, celuje również w seniorów. O recepcie na sukces rozmawiamy z Przemysławem Szczęsnym, członkiem zarządów Fit Invest i Zdrofit.

Przykładamy wagę do smaku

Kiedy prawie 15 lat temu restauracje Olimp rozpoczynały działalność, tworząc innowacyjny koncept sprzedaży jedzenia na wagę, Klienci podeszli do niego sceptycznie. Musieli się go nauczyć, przetestować, przekonać się, że jedzenie, choć wystawione na froncie restauracji – jest smaczne, doprawione, przygotowane na bieżąco. Dziś swoboda systemu – samoobsługa i brak zestawów – pozwalają uniknąć nudy, a posiłek, czyli jego rodzaj, wielkość, a co za tym idzie, wysokość rachunku, zależy tylko i wyłącznie od Klienta. Dzięki ściśle określonej wizji i konsekwentnej realizacji przyjętych założeń Piotr Niemiec, właściciel restauracji Olimp, zbudował sieć 78 lokali gastronomicznych cieszących się rosnącą popularnością.

Moda to moja pasja

Modą i wizerunkiem interesuje się coraz więcej Polaków – obecnie jest to już 68 proc. społeczeństwa. Wciąż jeszcze głównie są to kobiety, ale w młodszych grupach wiekowych (od 19 do 24 roku życia) ta proporcja się zmienia i widać coraz większą grupę mężczyzn. Skąd ta tendencja? Ponieważ mężczyźni są coraz bardziej świadomi trendów mody… Zaczęli zwracać uwagę na to, jak są ubrani, coraz chętniej kupują stylowe nowości, czytają modową prasę oraz blogi i są świadomi, co jest na czasie i jak należy się ubierać. Dla wielu z nich moda staje się pasją. W przypadku Wojciecha Tulwina, dyrektora marketingu i PR marki Recman, moda męska była obecna właściwie przez całe jego życie, odkąd 32 lata temu działalność w branży odzieży dla panów rozpoczął jego ojciec, Roman Tulwin.

E-commerce nie ma granic

Rynek zakupów internetowych rośnie nieustannie i jeszcze przez kilka najbliższych lat jego dynamika wzrostu pozostanie stabilna. Sprzyja mu wprowadzony zakaz handlu w niedzielę oraz geoblokowania w e-handlu. Najchętniej w Internecie kupujemy ubrania, sprzęt AGD i RTV oraz produkty z działu dom i ogród, ale co ciekawe, coraz bardziej zacierają się różnice w udziale kobiet i mężczyzn w e-zakupach. Podobnie niebawem będzie z wiekiem, bo, jak przewiduje Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, wygoda, jak daje e-commerce, jak najbardziej odpowiada potrzebom również seniorów.