logo

Aktualny numer

maj 2017

magazyn

Czas remodelingu

Jak podkreśla Marcin Gregorowicz, prezes sieci sklepów Komfort "Nikt na rynku nie ma tak doskonałej oferty dywanowej. Ale rynek jest bardzo dynamiczny. Uważnie śledzimy działania" Przez ponad 25 lat funkcjonowania Komfort wypracował sobie pozycję lidera w branży i eksperta od podłóg. Jak sami podkreślają - znają preferencje polskich klientów, a swoim doświadczeniem i ciekawymi kampaniami multikanałowymi skutecznie przyciągają klientów.

Inditex. Historia hiszpańskiego imperium odzieżowego.

Amancio Ortega – założyciel marki Zara, swoją przygodę z przemysłem odzieżowym rozpoczynał od niewielkiej firmy produkującej szlafroki, koszule nocne i fartuchy. Dzisiaj biznesmen jest właścicielem największego na świecie odzieżowego imperium. Zobacz co stoi za sukcesem brandów firmy i poznaj jej krótką historię globalnej ekspansji.

Modowe concept store'y i ich miejsce w centrum handlowym

Concept store to sklep stworzony według pewnej myśli przewodniej, oferujący wyszukane, stylowe produkty, niewytwarzane na skalę masową. Można w nim nabyć, np. modne kolekcje odzieży, designerskie meble, oryginalne przedmioty codziennego użytku. Jednym słowem – to miejsce dla osób, które poszukują ubrań i dodatków z duszą. Coraz częściej zauważają to centra handlowe i zagospodarowują przestrzeń w taki sposób, by odpowiedzieć na tę potrzebę rynku. W kwietniu w ten trend wpisała się poznańska Galeria Malta.

Nowe marki w Manufakturze

Pierwszy kwartał 2017 w Manufakturze w Łodzi przyniósł kolejne otwarcia: do grona najemców dołączyły marki Lilou i Coral Travel, a na rynku otworzyły się kawiarnia Manu Cafe oraz restauracja Faktura.

KAS Rusza na łowy

Od 1 marca funkcjonuje Krajowa Administracja Skarbowa (KAS). Stanowi ona połączenie administracji podatkowej, kontroli skarbowej i Służby Celnej. Reforma budzi nadzieję na lepszą obsługę podatników, ale też rodzi obawy związane z kontrolami. Ciekawe jednak jest to, że będzie mieć największe znaczenie dla osób zatrudnionych w administracji skarbowej, a nie dla samych przedsiębiorców.

Szydząc z telewizji, czyli o hate watchingu

Jeśli dany program wzbudza w widzach negatywne emocje, prawdopodobieństwo, że ponownie go obejrzą, wzrasta. Chociaż brzmi paradoksalnie, badania pokazują, że tak właśnie jest. Regularne oglądanie np. serialu, a równocześnie wyśmiewanie jego tematyki, fabuły i bohaterów? Brzmi co najmniej dziwnie i bezsensownie. Okazuje się, że hate watching uprawiany jest przez tysiące z nas.

Galerie handlowe, miasto i przestrzeń

Nawet gdy większość architektury i przestrzeni miasta ma charakter prywatny, to miasto jako całość pozostaje zawsze zjawiskiem publicznym, społecznym i siłą rzeczy – politycznym. Zmiany w obrębie jego układu, struktury, architektonicznej formy przebiegają zawsze jako efekt zmagania dwóch sił: organicznej żywotności oraz planowania. Budynki, place, parki czy inne formy przestrzenne ustawiane są dla wytworzenia przestrzeni, która ma odegrać jakąś istotną rolę – w zamyśle decydenta.

Jak Forum odmienia ludzi?

Będzie o emocjach. Autentycznych emocjach. Czyli o tym, co swoim przekazem chce wywołać każdy marketer. Po raz kolejny udaje się to w Centrum Handlowym FORUM. Trzecia odsłona flagowego projektu tego gliwickiego centrum zakończyła się spektakularnym sukcesem.

Antropologia zachowań handlowych

Interesujące jest choćby to, że współczesne galerie handlowe nie stanowią wyłącznie przestrzeni, gdzie ludzie przybierają rolę klienta. Mówiąc kolokwialnie w galerii zbyt wiele się dzieje, a odwiedzanie ich może czasami nie mieć w ogóle na celu zakupu czegokolwiek, co jest już dziś konstatacją banalną. Niejednokrotnie przestrzeń handlowa staje się miejscem flirtu między tym, co komercyjne, a sztuką.

Najemca, czy właściciel galerii handlowej?

Galeria handlowa to nie tylko pomieszczenia ogólnodostępne, takie jak: korytarze, schody, windy czy garaże, ale przede wszystkim powierzchnie użytkowane przez najemców, którzy wykorzystują wynajęte lokale do świadczenia usługi lub sprzedaży towarów klientom galerii handlowej. Kontynuujemy temat odnośnie tego, kto ponosi odpowiedzialność za wypadek powstały na terenie obiektu?

Kiedyś trwałe, teraz nowe

Rozważamy czy to wytwórcy zainicjowali obniżenie trwałości produktów, czy może klienci, chcący je co kilka lat zmieniać na nowsze? Bo przecież technologia wciąż się rozwija, nadal trwa postęp, świat bez przerwy się zmienia. W zmieniającym się świecie nowe okazuje się lepsze od trwałego, a trwałe się starzeje.

Zakupy na ulicy Mozarta

Jedna z najbardziej urokliwych, zadbanych i jednolitych architektonicznie alei handlowych. Słynie z przepięknych szyldów, które, nawet znakując sklepy popularnych marek, nie zatraciły zabytkowego, tradycyjnego charakteru. W jednej ze stojących przy niej kamienic swoją młodość spędził Mozart. To właśnie Getreidegasse – główna ulica centrum Salzburga.

Islay, mekka szkockiej

Wśród pierwszych skojarzeń, jakie przychodzą do głowy na myśl o Szkocji, jest whisky. Jednym z sześciu regionów kraju, które słyną z produkcji tego alkoholu, jest wyspa Islay należąca do archipelagu Hebrydów Wewnętrznych. Pochodzące z niej single malty – rodzaje złotego trunku destylowane w jednej gorzelni i wytwarzane w całości z jednego gatunku zboża, zwykle jęczmiennego, uważane są za kwintesencję „szkockiej”

Wiosenne inwestycje Grupy Saller

Grupa Saller rozpoczęła realizację kilku nowych inwestycji, wśród których są zarówno nowe obiekty, jak i rozbudowa istniejących.

Customer experience wkracza do galerii handlowych

Dyskusje toczące się w polskiej branży retail krążą wokół pogodzenia świata zakupów online i offline. Centra handlowe chcąc utrzymać najemców i satysfakcję klientów oraz czując na plecach oddech coraz lepiej radzących sobie sklepów internetowych, zabiegają o nowe rozwiązania