logo

Aktualny numer

grudzień 2017

magazyn

Dwa główne trendy to miniaturyzacja i kompaktowość

Popyt na rynku mieszkaniowym i program 500 plus sprzyjają sprzedaży sprzętu AGD i RTV. Każde nowe mieszkanie posiada najmniej cztery duże produkty AGD, jak lodówka, pralka, piekarnik i płyta do gotowania. Często w komplecie kupowana jest także zmywarka. Wyposażając kuchnię czy łazienkę, myślimy o urządzeniach, którymi je zapełniamy, jako o elementach wystroju wnętrz. O aktualnych trendach na rynku rozmawiamy z Bartoszem Piotrowskim, dyrektorem działu rozwoju Neonet.

Podatek ryczałtowy od nieruchomoci komercyjnych coraz bliżej

27 października 2017 roku Sejm przyjął projekt ustawy nowelizującej prawo podatkowe, m.in. o PIT i CIT. Jednym z kluczowych elementów
nowej regulacji jest wprowadzenie opodatkowania ryczałtowego dla właścicieli nieruchomości komercyjnych. Eksperci Rady Programowej dzielą się swoim punktem widzenia.

Pasja i zaangażowanie to moja kofeina

Kluczową sprawą dla Costa Coffee jest ruch Klientów, jaki dana lokalizacja może wygenerować. Szukamy miejsc, które w maksymalny sposób odpowiadają naturalnym potrzebom Klientów. O rozwoju sieci kawiarni, sekrecie kawy doskonałej oraz pasji i zaangażowaniu, będących swoistą kofeiną do dalszego rozwoju rozmawiamy z Andrzejem Jackiewiczem, dyrektorem zarządzającym Costa Coffee Europe.

Galeria Malta rozwija mocne strony

Galeria Malta wykorzystuje swoje położenie i zbudowaną markę do redefiniowania korzyści, jakie może dawać centrum handlowe swoim klientom – tym robiącym zakupy i najemcom. Wykorzystując zmieniające się nawyki zakupowe i sposób spędzania przez nich wolnego czasu, Malta proponuje coraz częściej zakupy połączone z rozrywką na wysokim poziomie i aktywnym spędzaniem wolnego czasu. Projekt sportowy galerii – „Be Fit Mom” – zdobył główną nagrodę PRCH Retail Awards 2017 dla najlepszej kampanii public relations spośród wszystkich centrów handlowych w Polsce.

Nasze pomysły na wyjątkowy prezent nigdy się nie wyczerpują

Jeszcze w 2000 roku odbitki cyfrowe stanowiły 1 proc. obrotu generowanego na wywoływaniu zdjęć, 99 proc. pochodziło z fotografii analogowej. Dziś te proporcje są odwrotne. O zmianach na rynku usług i sprzętu fotograficznego rozmawiamy z Martyną Maćków, retail marketing managerem, Fotojoker Sp. z o.o.

Manufaktura. Tu liczy się jakość.

„Salesman of the year” to najważniejsze i największe badanie zachowań konsumenckich, przeprowadzane przez Manufakturę w Łodzi. Już po raz trzeci psychologowie zachowań konsumenckich wzięli pod lupę wszystkich najemców Manufaktury i sprawdzili, gdzie obsługa jest na najwyższym poziomie.

Zmieniamy się dla naszych klientów, a oni doceniają nasze starania

95 proc. wypełnienie powierzchni handlowej, ponad 10 nowych najemców pozyskanych w 2017 r. oraz zwiększające się wskaźniki odwiedzin. To główne rezultaty zakończonej niedawno przebudowy CH Plaza Rzeszów, jednej z najstarszych galerii handlowych w stolicy Podkarpacia. O tym, jak osiągnąć sukces na wymagającym i trudnym rynku centrów handlowych, rozmawiamy z Richardem Keenem, Managing Directorem w Keen Property Management zarządzającym obiektem.

Wola Park buduje sąsiedzkie relacje

Jaka jest przyszłość centrów handlowych? Czy ma jeszcze sens budowanie potężnych wielofunkcyjnych przestrzeni? Jak pokazują ostatnie miesiące – w Polsce nadal jest miejsce dla tego typu obiektów. Głośne otwarcia z ostatnich miesięcy dają nadzieję, że tego .oczekuje rynek.

Święta w sklepie

W świątecznych przygotowaniach bardzo ważna jest spójność wszystkich działań marketingowych – zarówno tych prowadzonych online, jak i zaplanowanych w sklepie. Jednak z moich obserwacji wynika, że dla marketerów w dużych firmach, ale i dla mniejszych przedsiębiorców, zabiegi te ogranicza się wyłącznie do internetu - mówi Dagmara Habiera, Ekspert w zakresie budowania wizerunku punktów sprzedaży

Rok sukcesów Posnanii

Przed otwarciem Posnanii było wiele dyskusji na temat tego, czy w Poznaniu – mieście o największym nasyceniu powierzchnią handlową na jednego mieszkańca, jest miejsce dla kolejnego projektu. Po roku od otwarcia można śmiało powiedzieć, że tak. Ponad 13 milionów Klientów, 99,5 proc. wynajętej powierzchni, systematyczny wzrost obrotów i ogromne zaufanie konsumentów pokazują, że Posnania stała się wiodącym obiektem zakupowo-rozrywkowym w regionie

Saller. Długofalowa strategia.

Intensywny rozwój grupy Saller w ostatnich kilku latach, a co za tym idzie wzrost liczby zatrudnionych pracowników, stał się powodem, dla którego spółka zmieniła w sierpniu tego roku swoją siedzibę we Wrocławiu, zwiększając zajmowaną powierzchnię biurową trzykrotnie z 400 do 1200 m kw.

Umowy najmu i dzierawy nieruchomości komercyjnych

Umowy najmu i dzierżawy należą do dokumentów sporządzanych wyjątkowo często w obiegu rynkowym, jednak wiele osób fizycznych i prawnych nie do końca zadaje sobie sprawę z przysługujących im praw oraz ciążących na nich obowiązkach. Problem z właściwą i jednoznaczną interpretacją przepisów pojawia się często w sytuacji, gdy jedna ze stron umowy decyduje się zakończyć najem lub dzierżawę – i to bez zachowania ustawowego terminu wypowiedzenia

Podróże: Egipski fitness na rurze

Taniec na rurze ma kilkusetletnie tradycje i na początku uprawiany był przez mężczyzn w Indiach. Wymagał ogromnej sprawności fizycznej oraz siły i pozbawiony był jakiegokolwiek erotycznego charakteru. Dziś niestety wiele osób łączy go z lepkimi klubami, podejrzanym towarzystwem i drogimi drinkami. W Egipcie kluby ze striptizem właściwie nie istnieją, więc nie kojarzy się tak źle. Mimo to kobiety, które trenują taniec na rurze, utrzymują to w tajemnicy, również przed rodziną.