Magazyn Galerie Handlowe
lipiec 2019

Sekret smaku naszej kawy tkwi w ziarnach

Rozmowa z Tomaszem Weczerem, założycielem i współwłaścicielem firmy Columbus Coffee

W numerze


Ponadprzeciętna rozrywka i zakupy na światowym poziomie

Sztuczny stok narciarski, rynek na wodzie, wirtualne przymierzalnie – najnowocześniejsze centra handlowe zapierają dech w piersiach, są prawdziwymi cudami architektury, miejscami relaksu i ponadprzeciętnej rozrywki. Gdzie na świecie powstają obiekty handlowe najnowszej generacji? Czy to jeszcze miejsca do robienia zakupów, czy już raczej atrakcje turystyczne przypominające miasta w miastach?

Sekret smaku naszej kawy tkwi w ziarnach

Kawa oferowana przez Columbus Coffee to specjalnie wyselekcjonowane ziarna z najlepszych plantacji na świecie, m.in. Kolumbii, Brazylii, Gwatemali, Peru, Nikaragui, Kongo i Wietnamu. Ponadto na rynku kawiarnianym, na którym zauważalny jest wysoki poziom konkurencji, to rodzinny klimat, przyjazne traktowanie pracowników, elastyczność w podejściu do tworzenia oferty oraz samych konceptów kawiarni decyduje o wyjątkowym charakterze Columbus Coffee. Co ciekawe, marka stawia w centrum swojej uwagi paradoksalnie nie Klientów, a baristów. Tomasz Weczer, założyciel i współwłaściciel firmy Columbus Coffee wierzy bowiem, że gdy dba się o pracowników, odpowiednio zostaną obsłużeni Klienci

Współpraca z agencjami marketingowymi

Obecnie na polskim rynku funkcjonuje kilkaset agencji zajmujących się marketingiem i komunikacją zewnętrzną. Wiele z nich działa w obrębie określonych branż, co pozwala wykształcić specjalizację i obrać ściśle sfocusowaną strategię działań. Agencja często pełni rolę doradcy. Będąc na zewnątrz, może obiektywnie spojrzeć na mocne i słabe strony przedsiębiorstwa i podpowiedzieć, jak je naprawić. Często odgrywa rolę stratega, koordynatora i dystrybutora informacji, a także strażnika opinii. A co najważniejsze, w tym przypadku rozmiar nie ma znaczenia – „wielki budżet, duża agencja – mały budżet… mała”

Budowanie wizerunku w sieci to absolutny must have

Polacy pokochali zakupy przez Internet. Nasz rodzimy rynek e-commerce cechuje się jednym z największych wzrostów w skali świata. Plasuje się na 13. miejscu, a do 2022 r. jego wartość ma się zwiększyć o kolejne 6 mld dolarów – szacuje Interaktywnie.com. Nie wszyscy jednak dostrzegają w nim ten potencjał. Małgorzata Wellman, Product Marketing Director w Shopping Life, podkreśla, że nadal sporo podmiotów postrzega świat online i offline jako oddzielne rynki. A przecież sukces tkwi w dążeniu do synergii, przenikania się i projektowania spójnych działań dla obu kanałów

Powrót podatku handlowego

Podatek od sprzedaży detalicznej, zwany powszechnie podatkiem handlowym, został uznany przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) za nienaruszający zasady zakazu pomocy publicznej państwa. Postępowanie toczyło się wskutek skargi Polski na decyzje Komisji Europejskiej, w których KE uznała, że progresywny charakter podatku handlowego na niedozwoloną pomoc publiczną, określoną w art. 107 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. W wydanym w maju 2019 roku wyrok TSUE stwierdził nieważność wspomnianych decyzji Komisji Europejskiej, otwierając polskiemu rządowi drogę do egzekwowania spornego podatku. Jakie następstwa przyniesie wprowadzenie podatku i kto w największym stopniu ostatecznie poniesie jego koszty?

Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku e-commerce

Każdy kolejny rok jest ogłaszany rokiem „mobile”, ale w branży zakupów internetowych w Polsce udział smartfonów stanowi niewiele więcej niż 1 (26%). Zdecydowana większość Polaków preferuje zakupy w „tradycyjny” sposób – za pomocą komputerów i laptopów (72%). Tylko 1 na 50 zakupów to zakup z tabletu (wg raportu Interaktywnie.com). Niemniej e-commerce rośnie w siłę, a Klienci czekają na kolejne możliwości odbioru zakupów internetowych oferowanych przez rynek. Poczta Polska jako aktywny uczestnik rynku e-commerce wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom – zapewnia Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej