Magazyn Galerie Handlowe
grudzień 2018

Przyszłość widzimy optymistycznie

Rozmowa z Katarzyną Bielecką, Dyrektor Generalną Sephora Polska

 

 

W numerze


Przyszłość widzimy optymistycznie

Sephora zadebiutowała w Polsce prawie 20 lat temu, dając Polkom możliwość testowania, eksperymentowania i przede wszystkim stając się miejscem, w którym można kupić oryginalne produkty kilkuset światowych marek, nierzadko dostępnych na wyłączność. Rynek kosmetyczny od tego czasu zmienił się diametralnie. Dojrzał, pojawiło się wiele nowych marek i konceptów, zmienili się klienci, a digitalizacja jest już zjawiskiem na masową skalę. Udział e-commerce będzie rósł, ale jak zauważa Katarzyna Bielecka, Dyrektor Generalna Sephora Polska, nie zastąpi on sprzedaży stacjonarnej. Konsumenci posiadają bowiem ciągle silną potrzebę testowania produktów i przyjemności z wizyty w perfumerii, a także osobistego odkrywania nowości.

Podsumowanie roku w branży RETAIL

Bezdyskusyjnie największym wydarzeniem tego roku, mającym kolosalny wpływ na branżę retail, był wprowadzony zakaz handlu w niedzielę. Jego skutki odczuli zarówno właściciele centrów i sieci handlowych, jak i konsumenci. Odwiedzalność w galeriach handlowych spadła, a część zakupów przeniosła się do Internetu. Branża stawia na mniejsze obiekty handlowe w myśl koncepcji convenience. Zapytaliśmy ekspertów zrzeszonych w Radzie Programowej Magazynu Galerie Handlowe, jakie jeszcze wydarzenia miały wpływ na rynek retail w 2018 roku i czego możemy spodziewać się w kolejnych miesiącach.

Dżinsy to codzienny element ubioru milionów ludzi

Pierwsze dżinsy zostały zaprojektowane w USA w XIX w. przez Leviego Straussa z myślą o górnikach i farmerach. Spodnie te ze względu na swoją wytrzymałość, praktyczną stylistykę i atrakcyjny sportowy krój, zyskiwały w każdej dekadzie szerokie uznanie wśród klientów. Ze względu na swoją ponadpokoleniową popularność zyskały status jednej z ikon popkultury XX w. Każdego dnia noszą je miliony ludzi na całym świecie. Jak zapewnia Cagatay Isik, Retail Sales and Marketing Director Cross Poland Sp. z o.o., technologiczne innowacje, rewolucyjne wzornictwo oraz funkcjonalne detale, a także wciąż udoskonalane projekty pod kątem stale zmieniającej się mody i potrzeb coraz bardziej wymagających klientów, są najważniejsze dla marki Cross Jeans.

Nieustannie muszę iść na kompromis

Jest projektantką i bizneswoman, choć sama mówi o sobie, że jest bardziej rzemieślnikiem niż artystą. Często wyjeżdża do europejskich stolic, nie tylko na targi modowe, ale też na przysłowiowe szlifowanie bruków w poszukiwaniu inspiracji modowych. Korzysta z każdej okazji, by odwiedzić muzea, galerie sztuki i opery. Ma głowę pełną pomysłów, którymi mogłaby obdarzyć niejedną markę. O przyszłości rynku odzieży damskiej, zdominowanym przez firmy sieciowe z produktem w niskiej cenie, rozmawiamy z Barbarą Chwesiuk, założycielką i właścicielką, dyrektor kreatywną marek Bialcon i Rabarbar.

Biżuteria to emocje i przyjemność wręczania prezentów

Biżuteria to coś więcej niż ozdoba. Według Joanny Kozłowskiej, Managera ds. Sprzedaży marki Verona, daje wiarę w siłę i trwałość rodzinnych więzi, podkreśla uczucia, wydobywa najpiękniejsze emocje. Jest to też główna myśl, która przyświecała założycielom YES Biżuteria S.A. przy tworzeniu drugiego konceptu, jakim jest Verona. Swoim Klientom oferuje odrobinę włoskości, zaczynając od klasycznych, pięknych wzorów biżuterii, przyjaznych, rodzinnych i kompetentnych Doradców Sprzedaży, a kończąc na ciepłej aranżacji wnętrz.

Prawa autorskie do muzyki odtwarzanej w galeriach handlowych

Muzyka na stałe zagościła w galeriach handlowych, bowiem odpowiednio dobrana może wpływać na nastrój klientów, tworząc przyjazną dla zakupów atmosferę. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie brytyjskich organizacji zbiorowego zarządzania Phonographic Performance Limited (PPL) oraz PRS for Music wśród klientów sklepów, 82 proc. zgodziło się, że muzyka tworzy lepszy klimat podczas dokonywania zakupów

AMAZON. Walczyć czy wykorzystać?

Tam, gdzie jest sieć, tam są i klienci. Internet nie ogranicza nas do jednego stoiska, sklepu czy nawet narodowego rynku. W wirtualnym świecie zarabia się globalne pieniądze. Dowolna oferta w ciągu minuty może obiec kulę ziemską i dotrzeć do mieszkańców każdego jej zakątka. Wystarczy tylko wiedzieć, jak ten sygnał sformułować i jaką elektroniczną drogę wybrać do jego rozpowszechniania. Bez cienia wątpliwości dobrze prowadzona sprzedaż przez Internet może zwiększać przychody sklepów stacjonarnych.