logo

Aktualny numer

kwiecień 2017

magazyn

Marketing centrum handlowego to bardzo złożone zagadnienie

W najnowszym, kwietniowym magazynie Galerie Handlowe rozmawiamy z Boguszem Kruszyńskim, prezesem zarządu Grupy Redan na temat wyników finansowych firmy, podsumowania rocznej działalności, planów ekspansji sieci sklepów, a także oczekiwań od zarządców centrów handlowych w zakresie działań marketingowych.

Galeria Tarnovia - jakie plany na ten rok?

Dzięki zmianom rozpoczętym jeszcze pod koniec 2015 roku i kontynuowanym z sukcesem przez cały ubiegły rok, Galeria Tarnovia jest obecnie w rejonie Tarnowa jedynym obiektem handlowo-rozrywkowym w pełnym tego słowa znaczeniu. Centrum handlowe, w którym większość udziałów należy do amerykańskiego funduszu inwestycyjnego Heitman, nie zwalnia jednak tempa – na najbliższe miesiące zaplanowano kolejne etapy metamorfozy, które mają przyczynić się do dalszego wzrostu

Wypadek na terenie galerii handlowej

Przykuwające oko wystawy sklepowe, lokale gastronomiczne, miejsce przeznaczone do spędzania wolnego czasu i przestrzeń spotkań towarzyskich – to wszystko mieści się w jednym olbrzymim obiekcie wielkopowierzchniowym, na terenie którego może przebywać nawet do 80 tysięcy osób dziennie*. Zapewnienie bezpieczeństwa tak wielu osobom i w miejscu o tak dużej powierzchni to spore wyzwanie, które nie zawsze kończy się zamierzonym sukcesem. Warto wiedzieć kto ponosi odpowiedzialność cywilną za powstałą szkodę i na jakich zasadach?

Outdoor działa

Ostatnie lata to bezsprzecznie intensywny rozwój branży outdoorowej w Polsce. Rozkwit nie tylko ilości i jakości nośników, ale również nowego podejścia do przeprowadzania kampanii marketingowych oraz mierzalności ich skuteczności. Zapraszamy do ciekawej rozmowy z Renatą Zapalską, która w swojej karierze przeprowadziła kilkaset kampanii reklamowych dla centrów handlowych.

Suplementy, suplementy, dla dorosłych i dla dzieci!...

Polki cierpią z powodu niedostatków urody, nietrzymania moczu, gazów, wzdęć, zaparcia, zniszczonych włosów, nadwagi albo otyłości, bezsenności, zakwaszenia organizmu i nadmiernej nerwowości. Polacy mają przede wszystkim problemy z erekcją oraz prostatą. Wspólne rodakom obydwu płci są stres, skurcze, przemęczenie, niedomagania wątroby, niestrawność oraz zespół niespokojnych nóg. Taki mniej więcej obraz Polaków i Polek niosą telewizyjne i radiowe reklamy suplementów diety. Czy jednak mogą one tym cierpieniom zaradzić?

Produkt szyty na miarę, czyli słów kilka o kastomizacji

Inicjały wyhaftowane na tyle kurtki, puszka coli z własnym napisem, samodzielnie zaprojektowane wnętrze samochodu. W 2013 R. Ken Seiff, ówczesny wicedyrektor zarządzający marketingiem Brooks Brothers, powiedział, że za pięć lat klienci będą wręcz oczekiwać i żądać możliwości personalizacji swoich zakupów. Obecnie kastomizacja jest w marketingu bardzo popularna. Warto jednak wiedzieć, dlaczego marki umożliwiają nam personalizowanie nabywanych produktów i usług?

Zakupy? Ludzka rzecz

Zakupy to więcej niż wydawanie pieniędzy. Mogą być sposobem spędzania wolnego czasu, formą uzależnienia lub rozrywki. Badanie Marty Blázquez z Uniwersytetu w Manchesterze pokazało, że ponad 38 proc. zrobiło zakupy w placówce offline, lecz wcześniej kupujący zgromadzili informacje, korzystając z zawartości dostępnej online. Kupowanie dla klienta łączy się z emocjami, a nie tylko z sięganiem po portfel. Jak zatem oferować klientowi przeżycia jako gratis do asortymentu i skutecznie budować doświadczenia zakupowe w sklepie stacjonarnym?

Zakupy przyszłości

Najstarsze centra handlowe powstały w Stanach Zjednoczonych i to tam pierwsze z nich zaczęły być zamykane. Zadłużone i wyludnione, przegrywają walkę ze sklepami internetowymi oraz oczekiwaniami współczesnego amerykańskiego społeczeństwa. Obserwacje ekspertów wskazują, że centra handlowe muszą rozszerzać swoją ofertę, ponieważ konsumenci coraz mniej pieniędzy wydają na odzież czy buty, a więcej na rozrywkę i relaks. Kompleksy, które chcą wygrać walkę o przetrwanie, muszą oferować oryginalne kawiarnie, restauracje, parki rozrywki, organizować ciekawe imprezy i koncerty. Eksperci coraz częściej zadają sobie pytanie czy w związku z tak dynamicznymi zmianami centra handlowe w USA przetrwają do końca XXI wieku?

Imigracja i integracja ekonomiczna

Imigranci częściej stanowią dla samych siebie konkurencję niż dla rodzimych pracowników. Są też często mniej mobilni. Najświeższe dane Eurostatu z maja 2016 r., a dotyczące 2014 r. mówią, że łączna liczba imigrantów do krajów unijnych wynosiła 3,8 mln, w tym 1,3 mln imigrantów pochodziło z innego kraju członkowskiego (czyli był to przepływ wewnątrz Unii). Polska przyjęła w tym roku przeszło 220 tys. osób (wyjechało jednak z niej 260 tys.)

Dzień bez imigrantów w USA

Jak wyglądałoby życie bez imigrantów w Stanach Zjednoczonych? – o tym Amerykanie mieli okazję przekonać się 16 lutego. Tego dnia setki tysięcy osób nie poszło do pracy, szkół, nie otworzyło swoich sklepów, restauracji i lokali usługowych, zrezygnowało również z robienia zakupów. W ten sposób mieszkający w Stanach Zjednoczonych imigranci chcieli pokazać, jak ważny jest ich wkład w rozwój amerykańskiej gospodarki.

Ulica handlowa - Witoszka

Tak powszechnie nazywana jest najznamienitsza ulica Sofii. W odróżnieniu od większości innych alei handlowych zdominowana jest nie przez sklepy, a kawiarnie i ich ogródki. Na jej końcu majaczy masyw górski, od którego wzięła ona swoją nazwę.

Stolica i ogród wrzechświata

Na Środkowym Wschodzie nie ma drugiego takiego miejsca jak zwany niegdyś stolicą i ogrodem wszechświata Kair. Miasto tak magiczne, że było inspiracją dla Baśni Tysiąca i Jednej Nocy, a jednocześnie tak brutalne i męczące, że przytłacza i nie daje ani chwili wytchnienia

NASZE POZOSTAŁE MEDIA

Serwis poświęcony działalności centrów handlowych. Treść naszych publikacji kierujemy do klientów galerii, poszukujących informacji o wydarzeniach w centrach, promocjach i ofercie sklepów oraz do wszystkich zainteresowanych rozwojem rynku RETAIL, wynajmem lokali, nowymi inwestycjami handlowymi oraz innymi aspektami funkcjonowania branży.

Retail Database jest największą platformą informacyjno-bazodanową, dotyczącą rozwoju rynku powierzchni handlowych w Polsce. System składa się z trzech powiązanych ze sobą katalogów tematycznych obejmujących otwarte centra handlowe, realizowane inwestycje handlowe oraz rozwój sieci handlowych na polskim rynku. Dostęp do platformy mają jedynie zalogowani użytkownicy.

SHOPPING MALL MARKETING 2017 to 6 edycja projektu o tematyce marketingowej, skierowanego do dyrektorów zarządzających i menadżerów marketingu 800 największych centrów i sieci handlowych w Polsce. To jedyny w roku PRESTIŻOWY PROJEKT, skierowany wyłącznie do działów marketingu sektora RETAIL i stanowiący podsumowanie efektów rocznej pracy marketing managerów.