W Supersamie działo się! Frekwencja i obroty w górę

Fotorelacja i podsumowanie działań na łamach Magazynu Galerie Handlowe – luty 2020

Budowanie odpowiedniej atmosfery w Supersamie rozpoczęliśmy pod koniec listopada. Organizowaliśmy przede wszystkim akcje tematycznie związane ze świętami, a jednocześnie budujące pozytywne relacje z otoczeniem i naszymi partnerami – podkreśla dla magazynu Galerie Handlowe – Remigiusz Cholewicki, Dyrektor DH Supersam.

Ważnym elementem sezonowej dekoracji była świąteczna figura przestrzenna tuż przed wejściem głównym. Supersam mieści się w ścisłym centrum Katowic, a tego rodzaju instalacje zawsze budzą pozytywne skojarzenia, zachęcając przechodniów do odwiedzin, robienia zdjęć i dzielenia się nimi w mediach społecznościowych. Skorzystaliśmy również z aromamarketingu – woń świątecznych pierników witała gości od progu Supersamu, a efekt potęgowały ogromne piernikowe modele zawieszone na zabytkowych dźwigarach. Całość uzupełnił atrakcyjny program grudniowych aktywności marketingowych.

Organizowaliśmy przede wszystkim akcje tematycznie związane ze świętami, a jednocześnie budujące pozytywne relacje z otoczeniem i naszymi partnerami – na przykład Stowarzyszeniem Dom Aniołów Stróżów, którego dzieci prowadziły świąteczny kiermasz i mikołajkowe warsztaty. Pojawiły się także zajęcia plastyczne z artystką malarką oraz występ lokalnego chóru, który zaśpiewał kolędy. Prawdziwym hitem był event z udziałem znanego śląskiego kucharza Remigiusza Rączki, który serwował gościom Supersamu regionalne potrawy.

Zobacz galerię zdjęć

Wyróżniliśmy się także wystawą Silesia On Air – pary młodych fotografów robiących zdjęcia ze śmigłowca. Możliwość zakupu ich albumów była dla klientów świetną prezentową podpowiedzią. Dzięki współpracy z siecią Empik mieliśmy także okazję gościć u nas Nelę Małą Reporterkę, a także popularnego tik-tokera Dominika Rupińskiego. Choć ich wizyty nie były typowo świąteczne, skutecznie wspierały grudniową frekwencję w centrum.

W sferze komercyjnej kluczowe było pozyskanie do grona najemców marki x-kom. To bardzo dynamicznie rozwijająca się sieć, popularna zwłaszcza wśród młodych ludzi. Salon w Supersamie jest jedynym w Katowicach i zaledwie jednym z trzech w regionie.

W zakresie customer experience zmodernizowaliśmy system parkingowy, który nie wymaga już pobierania biletów – wjazdy i wyjazdy rejestrują automatyczne kamery. Dołączyliśmy także do sieci roweru miejskiego, uruchamiając własną stację sponsorską. Tym samym udowodniliśmy, że kwestie zrównoważonego transportu są dla nas ważne. Zainstalowaliśmy także stację ładowania pojazdów elektrycznych.

Jeśli chodzi o marketing i wizerunek obiektu, wydarzeniem roku była dla nas seria wakacyjnych koncertów i seansów kinowych na dachu…

Jeśli chodzi o marketing i wizerunek obiektu, wydarzeniem roku była dla nas seria wakacyjnych koncertów i seansów kinowych na dachu, z którego rozpościera się imponujący widok na centrum Katowic. Udało nam się wypromować to miejsce spotkań, przyciągnąć do niego rzesze gości i stworzyć unikalną ofertę wydarzeń, m.in. dzięki współpracy z miejską instytucją kultury Katowice Miasto Ogrodów. Letni program spotkał się z bardzo pozytywną reakcją klientów i zainteresowaniem mediów, co bardzo korzystnie wpłynęło na wizerunek Supersamu.

Letni cykl był częścią naszej całorocznej strategii marketingowej, której założeniem było podwojenie liczby wydarzeń. Aby o nich skutecznie komunikować, zwiększyliśmy również nakłady na media społecznościowe, a efektem był około 40 proc. przyrost liczby obserwujących na Facebooku. Wszystko razem złożyło się na doskonały wynik za 2019 rok, który zakończyliśmy wzrostami frekwencji i obrotów.

Remigiusz Cholewicki, Dyrektor DH Supersam

 

 

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: Impatient Studio / Galerie Handlowe

Data publikacji: 5 lutego 2020