Polki podkreślają swoją osobowość kolorem

Rozmowa z Arturem Błażejewskim, CEO Cosmo Group.

Cosmo Group stawia w swojej działalności na innowacyjne produkty i bezpośredni kontakt z klientkami. Rozmawia z nimi i wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Dzięki temu dywersyfikuje swoją ofertę i tworzy kosmetyki dedykowane kolejnym grupom docelowym. Dziś to już nie tylko marki NeoNail i MyLaQ, czyli lakiery hybrydowe i produkty do stylizacji paznokci. Cosmo Group tworzy również kosmetyki kolorowe w segmencie premium, czyli NEO Make Up. O kolejnych projektach i rozwoju koncernu rozmawiamy z Arturem Błażejewskim – CEO Cosmo Group

NeoNail istnieje na polskim rynku od 2006 roku. Jak powstała Państwa marka?

Myślę, że tak jak u wielu młodych osób, które zastanawiają się jak pokierować swoim dorosłym życiem, czy pracować u kogoś, czy na własny rachunek, poszukiwałem własnej drogi. Na ostatnim roku studiów zaryzykowałem i otworzyłem własny biznes. Wspólnie z Kamilą Błażejewską, współwłaścicielką Cosmo Group, postanowiliśmy zainwestować i zbudować swoją markę. Chcieliśmy stworzyć silny brand, bo tylko w ten sposób mogliśmy odróżnić się od wielu innych firm, które oferowały podobny asortyment. Zaryzykowaliśmy i opłaciło się. W 2016 r. udało nam się przebić w kategorii lakierów hybrydowych i zainteresować kontrahentów naszymi produktami. Przełomem stało się wyprowadzenie hybrydowych lakierów do paznokci z salonów manicure do sprzedaży detalicznej, a więc stworzenie możliwości pomalowania w ten sposób paznokci w domu.

Success story Państwa spółki jest imponujący!

Nie będę czarował – nic nie przyszło nam łatwo, nic też nie spadło nam z nieba. Do tego miejsca, w którym dziś jesteśmy, doszliśmy ciężką pracą.

W jaki sposób udało się Państwu zbudować swoją pozycję rynkową?

Postawiliśmy na innowacyjne produkty, które ciągle rozwijamy. Jednak to, co najważniejsze, to słuchamy kobiet – rozmawiamy z nimi i odpowiadamy na ich potrzeby. Dzięki temu jesteśmy w stanie dywersyfikować naszą ofertę i otwierać się na kolejne grupy docelowe na rynku kosmetyków.

Na jakich wartościach opiera się Państwa działalność?

Nasza firma opiera się na wzajemnym szacunku – do pracowników, kontrahentów, partnerów biznesowych – u nas najważniejszy jest człowiek. W budowaniu zaangażowanej kultury organizacyjnej kierujemy się zasadami biznesowego fair play oraz partnerskich relacji. Kluczem do sukcesu na rynku krajowym, jak i zagranicznym, jest więc kompilacja kilku czynników: zaangażowania pracowników i kontrahentów, innowacyjnego produktu oraz kompleksowej oferty dostosowanej do najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy też elastyczni i szybko odpowiadamy na światowe trendy, dzięki temu wygrywamy jakością i pomysłowością.

Rynek kosmetyczny jest niezwykle wymagający. Z jakimi najczęściej problemami się Państwo spotykają?

Panuje duża konkurencja wewnętrzna, dlatego dbamy o to, aby nasze kosmetyki zaskakiwały klientki, odpowiadały na ich potrzeby, były innowacyjne i bezpieczne. W branży, która jest wysoce nasycona, w której dominują koncerny międzynarodowe, oferta musi się wyróżniać i co najważniejsze, nieść za sobą wartości i autentyczność. Istotny jest też dobór kanałów dystrybucji i szerokie dotarcie do grupy docelowej.

Jesteśmy elastyczni i szybko odpowiadamy na światowe trendy, dzięki temu wygrywamy jakością i pomysłowością.

Wracając do oferowanego przez Cosmo Group  asortymentu produktów, to dziś już nie tylko są to lakiery hybrydowe NeoNail, ale i kosmetyki do makijażu NEO Make Up. Dlaczego akurat ten segment beauty?

Przemyślana strategia oraz wnikliwa analiza rynku pozwoliły nam wywnioskować, że na polskim rynku potrzebna jest nowa marka kosmetyków kolorowych. To przede wszystkim rozmowy z naszymi klientkami pozwoliły nam znaleźć niszę i uważamy, że to stanowi o sukcesie marki. Decyzja o wprowadzeniu NEO Make Up była oczywistym i naturalnym posunięciem, realizującym założenia strategii firmy. Do tego mamy know-how, narzędzia, zespół doświadczonych fachowców i wierzymy w sukces projektu. Długo pracowaliśmy nad odpowiednimi recepturami, ale także nad koncepcją marki premium, której jakość będzie porównywalna do międzynarodowych brand’ów, dostępnych w drogeriach i perfumeriach z wyższego segmentu cenowego. Postawiliśmy na wegańskie składniki, naturalne minerały, kompleksy witamin. Niewątpliwie dumą napawają nas cechy naszych produktów, które już zostały przez rynek bardzo docenione – to między innymi fakt, że zarówno nasze produkty, jak i ich składowe, nie są testowane na zwierzętach i posiadają certyfikat vegan friendly.

Inwestują Państwo nie tylko w nowe produkty, ale i w rozwój sieci sprzedaży.

Zgadza się. Ciągle rozwijamy własną sieć wysp w galeriach handlowych. Obecnie działa ponad 190 takich punktów, z czego 65 to franczyza. Miesięcznie powstaje około czterech nowych placówek.

Jakie są Państwa plany związane z dalszą ekspansją?

W przyszłym roku stawiamy na dalszy dynamiczny rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, w tym punktów franczyzowych. Chcemy być jeszcze bliżej naszych klientek, zagwarantować im łatwą dostępność produktów, dlatego planujemy ekspansję w mniejszych miejscowościach.

Dystrybucja kosmetyków NeoNail odbywa się przede wszystkim przez wyspy handlowe zlokalizowane w centrach handlowych. Dlaczego zdecydowali się Państwo właśnie na tę formę działalności?

Centra handlowe niezmiennie od lat są ulubionym miejscem zakupów większości Polaków. Świadczą o tym publikowane co miesiąc wskaźniki tzw. odwiedzalności tego typu placówek, dlatego ciągle poszerzamy naszą sieć wysp w galeriach. Niemniej to klient wybiera miejsce, w którym mu najwygodniej i najszybciej kupić nasz produkt. Lakiery hybrydowe NeoNail oraz kosmetyki NEO Make Up można znaleźć w perfumeriach Douglas, 1000 najlepszych drogeriach w całym kraju. Lakiery MylaQ dostępne są w sieci drogerii Hebe. Uzupełnieniem stacjonarnej sieci sprzedaży są sklepy internetowe.

Wyspy handlowe są bardzo popularnym modelem sprzedaży. Czy uważa Pan, że są też lepszą formą dotarcia do klienta?

Polskie centra handlowe są odwiedzane przez miliony klientów rocznie. Główną zaletą jest stały przepływ klientów, dogodna lokalizacja i łatwy dojazd. Ponadto wyspa ustawiona w ciągu komunikacyjnym galerii zapewnia atrakcyjną ekspozycję towaru. Nasze punkty znajdują się w widocznych i najczęściej odwiedzanych punktach w galerii, tak by klientki łatwo do nas trafiły.

Rozwijają się Państwo również dzięki franczyzie. Jakie korzyści NeoNail oferuje partnerom biznesowym w tym zakresie?

Droga do własnego biznesu nie jest prosta, a rynek wobec początkujących firm nie zawsze jest łaskawy. Cosmo Group daje sposób, aby cieszyć się dobrze prosperującym biznesem. Gotowy koncept franczyzowy, proponowany przez naszą markę, to doskonałe rozwiązania dla osób ceniących sobie bezpieczeństwo i wygodę w prowadzeniu własnego sklepu. Franczyza daje szansę na szybki rozwój i efektywny zwrot zainwestowanych środków, ponieważ formuła biznesu jest już sprawdzona i dopracowana. Dodatkowo nasze 12-letnie doświadczenie pozwala nam na wsparcie naszych franczyzobiorców nawet w najtrudniejszych sprawach, począwszy od lokalizacji punktu, przez zatowarowanie, po cały wachlarz promocji, nowości i premier nowych produktów. Od franczyzobiorców nie pobieramy opłaty licencyjnej, marketingowej ani prowizji od obrotu. Podpowiadamy i wspieramy na każdym etapie współpracy, a każdy partner przez cały czas jest pod opieką przedstawiciela marki.

Do kogo kierują Państwo swoją ofertę franczyzową?

Franczyzobiorcą NeoNail może zostać każdy, kto szuka pomysłu na własną działalność i dysponuje kwotą 21 000 zł. Osoby, które z nami współpracują, to często ludzie posiadający doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu, którzy szukają pomysłu, by zainwestować pieniądze. Dużą grupę stanowią osoby, które na co dzień używają naszych produktów i zapragnęły swoją miłość do marki NeoNail przekształcić w biznes. Mamy także franczyzobiorców, którzy pracowali w korporacji czy po prostu na etacie i postanowili to zmienić.

Produkty NeoNail są dostępne również poza granicami naszego kraju. Gdzie można już kupić lakiery NeoNail?

Eksportujemy nasze lakiery hybrydowe do 38 krajów na 4 kontynentach, w tym do większości krajów Unii Europejskiej, jak również do Rosji, Turcji czy Szwajcarii. Co ważne, od 2016 roku udało nam się zdobyć ponad 70 kontrahentów w różnych zakątkach świata.  Najbardziej znaczącą pozycję, poza rodzimym rynkiem, mamy w Rosji, gdzie NeoNail należy do TOP 3 w kategorii lakierów hybrydowych. Nasza sieć sprzedaży ciągle się powiększa, a plany przewidują dalszą ekspansję na rynki pozaeuropejskie.

NeoNail należy do firmy Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Revi Titanum Nails, Black Lashes oraz MylaQ. Czym różnią się poszczególne brandy?

Wiodącym brand’em Cosmo Group jest marka lakierów hybrydowych NeoNail. Rozwijamy też poszczególne marki, które dedykowane są do zupełnie innych grup docelowych, ale zamysł jest jeden: tworzyć najwyższą jakość i odpowiadać na wszystkie potrzeby kobiet. Z sub-brand’em MylaQ trafiamy do młodszych konsumentek (16-24 lata), które rozpoczynają swoją przygodę z lakierem hybrydowym i dysponują mniejszym budżetem. W tym roku produkty MylaQ można kupić w 170 drogeriach Hebe. Revi Titanium Nails, czyli produkty do wykonania manicure metodą tytanową, to kolejny brand z naszego portfolio produktów do paznokci. Marka skierowana jest wyłącznie do salonów kosmetycznych, ponieważ manicure tytanowy mogą wykonywać osoby, które ukończyły specjalne szkolenia. Black Lashes to marka dla profesjonalistów, skierowana do salonów, które specjalizują się w zabiegach przedłużania rzęs. Najmłodszym, bo tegorocznym brand’em w portfolio Cosmo Group, jest NEO Make Up, czyli kosmetyki kolorowe w segmencie premium.

NeoNail oferuje szeroki asortyment produktów, od 300 kolorów lakierów hybrydowych po akcesoria do stylizacji i pielęgnacji paznokci. Co i dlaczego sprzedaje się najchętniej w Polsce?

Największą popularnością cieszą się nasze nowości, które są odpowiedzią na trendy panujące w modzie i branży beauty. Polki chcą się wyróżniać, kolorem podkreślić swoją osobowość, a my im to zapewniamy. Jeśli chodzi o jesień, to hitem są mieniące się lakiery Illuminate by Kasia Sokołowska oraz kolekcja Fall in Love. Analizując holistycznie trendy sprzedaży, największą popularnością cieszą się odcienie różu i czerwieni.

Co sądzi Pan o podejściu Polek do profesjonalnej stylizacji i pielęgnacji paznokci?

Polki zwracają coraz większą uwagę na stylizację dłoni i paznokci, w końcu to jeden z elementów wizerunku kobiety. Są też coraz bardziej odważne w zakresie stylizacji, szukają najmodniejszych odcieni oraz ciekawych zdobień. Dlatego zapewniamy nie tylko trwały manicure, ale też pozwalamy na zaspokojenie potrzeby tworzenia, kreatywności i odrobiny eksperymentów. Kobiety szukają delikatnych brokatowych zdobień, multikolorowego pyłku, koloru zmieniającego się pod wpływem temperatury. Potrzebują także odpowiednich akcesoriów i produktów. I my im to zapewniamy.

Jakie trendy obecnie panują na światowym rynku w branży stylizacji i pielęgnacji paznokci? Czym różnią się polskie klientki od tych z innych części świata?

Świat lakierów jest mocno związany z branżą fashion, dlatego nasze kolekcje są odpowiedzią na światowe trendy. Polki są otwarte na kolory i eksperymentowanie z nowymi wzorami, kolorami czy koncepcjami zdobień. To, czego udało nauczyć się Polki, czyli samodzielnego wykonywania manicure naszymi produktami, jest obecnie bardzo trudne do powtórzenia na innych rynkach. To praca na wiele lat, wymaga inwestycji i wciąż jest przed nami, więc na razie poza Polską rozwijamy się w kanale profesjonalnym.

Ambasadorkami NeoNail są Julia Wieniawa, Katarzyna Sokołowska, Joanna Krupa. Współpracujecie Państwo również z Dawidem Wolińskim i marką Mohito. Czy kampania wykorzystująca dobrze znane i rozpoznawane nazwiska/marki jest gwarancją sukcesu?

Poszerzamy współpracę z ambasadorami marki, która doskonale się sprawdza przy tworzeniu kolekcji. Jednak znane nazwisko to za mało. Starannie dobieramy osoby, z którymi współpracujemy, i którym powierzamy komunikację naszych marek. Dbamy o to, aby nasi ambasadorzy ułatwiali naszym konsumentkom identyfikację z marką. Gwiazdy, które zaprosiliśmy do współpracy, to osoby, które wyróżniają się profesjonalizmem, pracowitością i dążeniem do perfekcji. Ponadto zawsze ceniliśmy sobie pracę w rodzinnej, ciepłej atmosferze. Angażując do współpracy przyjaciół: Julię Wieniawę, Joannę Krupę, Dawida Wolińskiego i Kasię Sokołowską, mamy gwarancję, iż efekty wspólnej pracy zawsze będą doskonałe.

Program lojalnościowy NeoNail jest funkcjonalny, prosty w obsłudze, a jego instalacja zajmuje kilka chwil.

NeoNail to najbardziej innowacyjna firma na rynku w swojej kategorii, m.in. za sprawą Klubu NeoNail, będącego pierwszym w Polsce programem lojalnościowym w formie aplikacji mobilnej w branży lakierów hybrydowych. Na czym polega jego nowoczesny charakter?

Program lojalnościowy NeoNail jest funkcjonalny, prosty w obsłudze, a jego instalacja zajmuje kilka chwil. Każda wydana złotówka to jeden punkt w aplikacji. Zebrane punkty można wymieniać na atrakcyjne nagrody, takie jak lakiery, pyłki, ale także klubowe gadżety. W aplikacji pojawiają się promocje czasowe tylko dla klubowiczów oraz konkursy i quizy z atrakcyjnymi nagrodami.

Jakie inne innowacyjne działania Państwo wdrażają?

Kolejne dopiero przed nami, ponieważ nasze plany na 2019 rok są bardzo ambitne. W przyszłym roku planujemy rozpocząć budowę centrum badawczo-rozwojowego w Poznaniu. To projekt, który pozwoli nam stać się jeszcze bardziej innowacyjną firmą.

Big idea marki na 2018 rok została oparta na haśle +10 do kobiecości. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tej kampanii?

W naszym rozumieniu kobiecość to jedno z najbardziej złożonych, uniwersalnych pojęć. Oznacza styl, charakter, odwagę, piękno, wytrwałość, pewność siebie, radość, ale przede wszystkim prawdziwe życie, jakie prowadzi każda z kobiet. Nasza kampania pokazuje, że NeoNail jest pewnym partnerem i towarzyszy kobietom w każdej sytuacji: w domu, w pracy, podczas wieczornych spotkań. Dzięki lakierom NeoNail manicure zawsze jest perfekcyjny – a to gwarancja kobiecości i stylu.

Dziękujemy za rozmowę.

 

Źródło: Galerie Handlowe

Fotografia: Cosmo Group

Data publikacji: 6 listopada 2018