Mikro- i makro-influencerzy w kampaniach Atrium

Shopping Mall Marketing 2020

Atrium skutecznie łączy potencjał influencerów i prowadzonych przez nich kanałów społecznościowych z promocją swojej oferty handlowo-rozrywkowej. To kolejny sposób właściciela i zarządcy centrów handlowych na angażowanie klientów. To również kanał dotarcia do nowych grup odbiorców z naciskiem na osoby młode – millenialsów, pokolenie Z – dla których social media i nowoczesne technologie są podstawą codziennych relacji.

Realizując kampanie marketingowe, Atrium koncentruje się zarówno na działaniach online, jak i offline, odpowiednio dobierając media oraz łącząc wszystkie kanały tak, by stworzyć najlepszy mix marketingowy adekwatny do potrzeb grupy docelowej i pożądanych efektów. Zintegrowana komunikacja marketingowa nie może obyć się bez działań w social mediach i współpracy z influencerami.

W świecie zdominowanym przez Internet większość konsumentów, zwłaszcza młodych, czerpie informacje wyłącznie z sieci. Influencer marketing to nic innego, jak odpowiedź na te zmiany. W przeciwieństwie do standardowej reklamy komunikacja za pośrednictwem influencera jest autentyczna i przekonująca. Społeczność zebrana wokół niego reprezentuje zwykle zbliżone wartości i podobne zainteresowania, dlatego chętnie bazuje na jego opiniach i poleceniach.

Wiele badań i raportów dostępnych online oraz doświadczenia Atrium pokazują, że skuteczny influencer marketing powinien być prowadzony dwutorowo. Z jednej strony warto zaangażować do kooperacji tzw. makro- i megainfluencerów – osoby mające powyżej stu tysięcy followersów – które pomogą budować zasięg komunikacji i świadomość marki. Z drugiej, należy skupić się na osobach, wokół których zebrane są mniejsze, ale często bardziej zaangażowane społeczności użytkowników, czyli tzw. micro- i nanoinfluencerach. To właśnie oni stanowią najbardziej łakomy kąsek – są bardziej wiarygodni, autentyczni i łatwiej się z nimi utożsamić, a jak pokazują badania, ich followersi są zwykle bardziej aktywni. Co więcej, odpowiedni wybór mikroinfluencerów pomoże precyzyjnie trafić do określonej grupy docelowej.

Skuteczna współpraca z influencerami to przede wszystkim jasno określone i łatwo mierzalne KPI, doprecyzowany plan działania oraz klarowny brief. Szczegółowo określone cele pomogą w bieżącym monitorowaniu i dostosowywaniu prowadzonych działań, a dokładny harmonogram pozwoli na skoordynowanie współpracy między stronami zaangażowanymi w dany projekt.

Na przełomie 2019 i 2020 roku warszawskie centrum handlowe Atrium Promenada zrealizowało 2 kampanie bazujące na współpracy z mikro- i makroinfluencerami. Pierwsza kampania angażowała do współpracy 6 mikroinfluencerek z Warszawy, w tym Cookę. Celem projektu było umocnienie wizerunku Atrium Promenada jako idealnego miejsca zakupu świątecznych upominków. Działania koncentrowały się na dotarciu do odpowiedniej grupy lokalnych followersów, szukających inspiracji na prezenty świąteczne, a także promowaniu obiektu wśród miejscowej społeczności. Druga kampania, przeprowadzona w okresie zimowych wyprzedaży, została zrealizowana z udziałem celebrytki Marietty Żukowskiej. Jej celem było wsparcie promocji marek premium dostępnych w centrum oraz umocnienie wizerunku Atrium Promenada jako idealnego miejsca zakupu wyjątkowych prezentów oraz oryginalnych markowych produktów.

Influencer marketing stanowi też doskonałe wsparcie promocji konkursów i eventów realizowanych przez obiekty handlowe spółki. Dla przykładu, w grudniowym przedświątecznym konkursie zorganizowanym dla klientów przez warszawskie centrum Atrium Reduta można było wygrać zakupy z Charlize Mystery. Przy okazji Black Friday Galeria Dominikańska zorganizowała stylowy weekend z udziałem Made by Ruda oraz Radzkiej. Obie stylistki pomagały w zakupach laureatkom konkursu na jesienną stylizację.

Influencer marketing zapewnia całe spectrum możliwości wspierania komunikacji marketingowej firm. Najważniejsze – zarówno z perspektywy marki, jak i influencerów oraz ich followersów – jest zachowanie autentyczności i integralności działań.

 


Zobacz artykuł także w projekcie Shopping Mall Marketing 2020

 

Źródło: Atrium

Fotografia: Atrium

Data publikacji: 22 czerwca 2020