Centra handlowe w pandemii. Najwyższy czas na stanowcze kroki!

Centra i parki handlowe to jeden z głównych filarów, na których opiera się gospodarka w Polsce. Posiadają prawie 75% udziału w rynku powierzchni handlowych – to ponad 500 obiektów o łącznej powierzchni około 11 mln mkw.


Nasycenie rynku jest pod tym względem duże, a mimo to tylko w 2021 roku oddano do użytku ponad pół miliona m2 całkowitej nowej powierzchni handlowej. Nie dziwi zatem, że konkurencja pomiędzy poszczególnymi podmiotami zaostrza się. Potęguje ją pandemia, która rodzi ryzyko obniżenia wydatków konsumenckich.

Jeden silniejszy od kilku

W odpowiedzi na widoczne nasycenie rynku nieruchomości handlowych właściciele decydują się na poszerzenie, a nawet zmianę funkcji istniejących obiektów. Bardzo widoczny jest także trend modernizacji starszych centrów handlowych. Nieodłącznym elementem tego procesu jest rebranding i postawienie na lifting identyfikacji wizualnej obiektu, jaką stanowią m.in. logo firmy, reklamy świetlne czy pylony reklamowe. Naturalną konsekwencją tej decyzji jest zazwyczaj jednoczesna inwestycja w kampanię reklamową oraz akcję promocyjną poprzez chociażby media społecznościowe.

Czy zatem właściciele i zarządcy centrów handlowych skazani są na poszukiwanie kilku różnych, niewspółpracujących ze sobą firm, które wyspecjalizowane są jedynie w wąskim zakresie, a co za tym idzie stratę czasu i przeciągające się, niekomfortowe dla klientów prace prowadzone w obiekcie handlowym? Nie – jeśli wybiorą firmę, która w swej ofercie świadczy wszystkie te usługi.

Doświadczenie procentuje

Takich jednostek na rynku jest niewiele, ale warto ich poszukać. Jaka jest ich zaleta? Z pewnością kompleksowa usługa. Jednym z takich przedsiębiorstw jest REDEYE Group Sp. z o. o., która funkcjonuje na rynku reklamowym już od blisko 20 lat. Na swoim koncie ma kilkaset wykonanych zleceń zarówno w całej Polsce jak i zagranicą. REDEYE wykonywała duże zlecenia m.in. dla centrów handlowych: CH Forum Gliwice, CH M1, sieci Atrium, sieci OMNI Centrum, CH „Sarni Stok” w Bielsku-Białej czy CH „Karolinka” w Opolu.

O naszej skuteczności świadczy chociażby realizacja zlecenia złożonego nam w 2021 r. przez sieć OMNI Centrum. Mieliśmy za zadanie przeprowadzenie w ciągu tylko jednego miesiąca pełnego rebrandingu (z uwzględnieniem oznakowania wewnętrznego jak i zewnętrznego) 4 centrów handlowych tej sieci i wywiązaliśmy się terminowo

– mówi Przemysław Pomarański, założyciel REDEYE Group.

– Jesteśmy przygotowani na tak poważne zamówienia, ponieważ posiadamy wykwalifikowany i wielozadaniowy zespół pracowników. Łącznie nad tym zadaniem pracowało ponad 40 osób” – wylicza.

Usługi od „A” do „Z”

Specjaliści z REDEYE tworzą projekt nowej infrastruktury reklamowej oraz ekspertyzę, która krok po kroku przedstawia działania, jakie należy podjąć, by proces rebrandingu był jak najmniej uciążliwy dla klientów, a jednocześnie jak najbardziej efektywny i opłacalny dla właściciela centrum handlowego. Przeprowadzają klienta przez cały proces związany z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń – m.in. pozwolenia budowlanego, załatwiając wszelkie formalności i sprawy urzędowe.

Gdy plan zostanie zaakceptowany, do działania przystępują kolejne ekipy. Jedni tworzą materiały reklamowe, inni zabierają się za ich montaż, kolejni rozpoczynają pracę nad medialną kampanią reklamową. REDEYE w tej ostatniej materii również służy szerokim wachlarzem ofert – od obsługi mediów społecznościowych, poprzez materiały prasowe aż po spoty wideo.

Profit jest w cenie

Właściciel centrum handlowego, który wybierze do współpracy REDEYE, może mieć pewność, że zyska doświadczoną grupę doradczą. Eksperci przed przystąpieniem do pracy analizują każdy obiekt w indywidualny sposób. Szukają najlepszego sposobu na jego najskuteczniejsze wypozycjonowanie na rynku. Szukają też możliwych oszczędności.

Jak mówi Przemysław Pomarański – wiele jest metod, aby niskim nakładem kosztów osiągnąć profit. Przywołuje przykład klimatyzacji, która z biegiem lat siłą rzeczy w każdym centrum handlowym staje się coraz mniej wydajna i energochłonna. Biorąc dodatkowo pod uwagę, że w większości tego typu placówek dla doświetlenia pomieszczeń stosuje się okna dachowe tzw. świetliki, przez które latem temperatura wewnątrz rośnie, warto zastosować proste rozwiązanie. By uniknąć horrendalnych rachunków za energię elektryczną, której ogromnej ilości potrzebuje układ klimatyzacyjny, jego firma realizuje usługę oklejania świetlików oraz szyb specjalną folią przeciwsłoneczną, dzięki czemu temperatura w obiekcie nie rośnie gwałtownie w dni słoneczne.

„Jesteśmy po to, by klient po zakończeniu naszej pracy miał poczucie satysfakcji z dokonanego wyboru, a ta z pewnością będzie duża, gdy realne będą zyski” – podkreśla Przemysław Pomarański.


Umów się na spotkanie ze specjalistami z REDEYE:
Tel. 531 608 018
oferty@redeye.pl
www.redeye.pl

Źródło: REDEYE Group

Fotografia: REDEYE Group

Data publikacji: 7 lutego 2022