Toruń Plaza - Magazyngalerie.pl-1

Toruń Plaza stawia na ciągły rozwój

Toruń Plaza to jeden z najpopularniejszych obiektów, jeśli chodzi o Centra Handlowe w województwie kujawsko-pomorskim. To miejsce, które posiada zarówno bogatą ofertę w postaci sklepów oferujących szeroką gamę artykułów oraz restauracji, jak również przyciąga klientów, którzy szukają rozrywki lub sposobu na odpoczynek. Choć rok 2020 nie był łatwym okresem dla branży retail, Toruń Plaza, dzięki długotrwałej obecności na rynku oraz zaufaniu konsumentów, mogła cieszyć się niegasnącym zainteresowaniem – podkreśla Daria Sasiela-Dopieralska, Dyrektor Marketingu CH Toruń Plaza.


Zmiany dotyczące obiektu

Kluczowym elementem rozwoju Centrum było dostosowanie przestrzeni do funkcjonowania w obowiązujących reżimach sanitarnych oraz utrwalenie zaufania wśród powracających i nowych konsumentów. Po podjęciu kroków dotyczących bezpieczeństwa udało się także przedłużyć umowy z takimi najemcami jak: Smyk, LPP (Sinsay, Mohito, Cropp, House, Reserved), Lucky Star czy Vision Express oraz podpisać umowę z nową marką modową – duńską firmą ONLY. Ponadto Toruń Plaza, jako jeden z pierwszych obiektów handlowych w Polsce oraz pierwszy w Toruniu, otrzymało certyfikat SAFE Shopping Centers, który potwierdza przestrzeganie najwyższych standardów bezpieczeństwa podczas pandemii. Co więcej, w trosce o bezpieczeństwo klientów, część sklepów przedłużyła w okresie świątecznym swoje godziny otwarcia, które doskonale sprawdziły się jako metoda utrzymania płynności ruchu. Warto podkreślić, że trudna sytuacja w branży handlowej nie zatrzymała ekspansji najemców, a sieci salonów nadal chcą być obecne w dobrze rozwijających się centrach. Choć sami przedstawiciele marek są zdecydowanie bardziej ostrożni oraz muszą stosować się do szeregu wytycznych, nadal współpracują z prężnie rozwijającymi się obiektami, takimi jak Toruń Plaza.

Święta w Toruń Plaza

Istotnym elementem działań Toruń Plaza podczas pandemii było przeniesienie koncepcji marketingowych do internetowego świata. W głównej mierze opierały się one na prowadzeniu wydarzeń w formie online, a także zwiększeniu nacisku na rozbudowywanie kanałów w social mediach, takich jak Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Co więcej, Centrum postanowiło, że znane klientom przedświąteczne atrakcje, takie jak konkurs na list do Świętego Mikołaja, charytatywna zbiórka organizowana we współpracy z Toruń Racing Nights czy akcja charytatywna „ Karma Wraca”, odbyły się , tylko w nieco innej formie. W przypadku konkursu postawiono na zgłaszanie prac na facebookowym profilu, nie w skrzynce na listy jak dawniej, zaś w przypadku wydarzenia charytatywnego – zorganizowano zbiórkę w formie „drive-thru” na parkingu Centrum, po której zebrane przedmioty musiały przejść kwarantannę. Zmiana formy zbiórki charytatywnej nie wpłynęła negatywnie na to, ile przedmiotów i pieniędzy dla Domu Dziecka udało się zebrać. Akcja „Karma wraca”, której głównym celem było zebranie jak największej ilości karmy oraz akcesoriów dla toruńskiego schroniska dla zwierząt odbyła się z zachowaniem wszelkich obostrzeń sanitarnych. Wydarzenie zostało zorganizowane na zewnątrz budynku. Każdy klient otrzymywał za przyniesione rzeczy choinkę. Rozdano ponad 200 drzewek, a do zwierząt ze schroniska trafiło mnóstwo karmy i niezbędnych środków (koców oraz środków czystości). Niezmiennie w środku Centrum postawiono także choinkę, która witała wszystkich odwiedzających klientów i wprowadzała ich w świąteczną atmosferę w myśl tegorocznego hasła Toruń Plazy: „Obudźmy razem magię Świąt”. Ponadto warte odnotowania jest wydarzenie, które wsparło toruńską gastronomię podczas kryzysu i nawiązuje do popularnego w Internecie wyzwania – #takeawaychallenge oraz lokalnej akcji zapoczątkowanej przez Urząd Miasta Torunia – #WspieramGastroToruń. Klienci, którzy w weekend 12-13 grudnia zrobili zakupy za min. 100 zł w Toruń Plaza, otrzymali voucher do wykorzystania w jednej z wybranych restauracji, nie tylko tych, które można znaleźć w Centrum, ale również i restauracjach zlokalizowanych w Toruniu, posiadających znak jakości „Made in Toruń”, którego laureatem w styczniu 2020 stało się również jako jedyne centrum w mieście Toruń Plaza.

Jak będzie wyglądał rok 2021?

Choć trudno obecnie mówić o tym, jakie ograniczenia sanitarne będą uwzględniane w strategiach marketingowych centrów handlowych w nadchodzącym roku, z pewnością wszystkie z nich liczą na powrót do funkcjonowania z przed okresu pandemii. Jednym z kluczowych elementów strategii marketingowej Centrum Toruń Plaza na 2021 rok będzie wspieranie sprzedaży najemców, rozwój systemów click and collect oraz nieustanne dbanie o bezpieczeństwo klientów, którzy odwiedzają to miejsce. Obecnie Toruń Plaza jest na etapie zaawansowanych rozmów oraz negocjacji z kilkoma nowymi najemcami. Zarządcy mają nadzieję, że w przyszłym roku uda się zaskoczyć stałych klientów oraz zachęcić nowe osoby do odwiedzin Toruń Plazy. Pierwsze miesiące nadchodzącego, Nowego Roku muszą uwzględniać dalsze ograniczenia w funkcjonowaniu Centrum. Po pierwszej fali lockdownu można było zaobserwować relatywnie szybki powrót do wskaźnika footfall zbliżonego do tego sprzed wprowadzenia szeregu ograniczeń. Zarówno zarządzający obiektem jaki i najemcy Toruń Plaza liczą, ze w roku 2021 stanie się to samo. Żyjemy olbrzymią nadzieją, że sytuacja jaka panuje obecnie uspokoi się i wszyscy będziemy mogli zacząć powracać do dawnego funkcjonowania.


Banner-sesja-fotograficzna-centrum-handlowego

Źródło: Toruń Plaza

Fotografia: Impatient Studio

Data publikacji: 1 lutego 2021