Program lojalnościowy Loyaltstarter- IBSO - grafika 2 str

Programy lojalnościowe. Co powinien oferować nowoczesny system do ich obsługi?

W ostatnich latach programy lojalnościowe przeszły znaczącą ewolucję. Czas długiego i żmudnego zbierania punktów opartego wyłącznie na sprzedaży dobiegł końca. Trendy, które obecnie dominują, wymagają od marek bardziej kreatywnego podejścia, a jednym z kluczowych czynników jest wybór odpowiedniego systemu lojalnościowego. Co powinien oferować taki system, aby program lojalnościowy mógł okazać się sukcesem? Pokazujemy to na przykładzie platformy Loyalty Starter


Aplikacja mobilna

Dla większości osób noszenie kart plastikowych w portfelu jest największą trudnością i problemem wynikający z uczestnictwa w programie lojalnościowym. Rozwiązanie tego problemu stanowią aplikacje mobilne, zapewniające uczestnikom programu stały i wygodny dostęp do własnego konta, katalogu nagród i aktualnych promocji. Jest to obecnie najsilniejszy z trendów i trudno wyobrazić sobie nowoczesny program lojalnościowy pozbawiony tych możliwości. W Loyalty Starter doskonale to rozumiemy, dlatego jednym ze standardowych elementów naszej platformy jest personalizowana aplikacja mobilna dla uczestników programu.

Nagrody elektroniczne

Niezwykle istotnym elementem skutecznego programu lojalnościowego jest natychmiastowa gratyfikacja jego uczestników. Klienci oczekują realnych korzyści, tu i teraz.  W Loyalty Starter rozwiązaliśmy ten problem, dając możliwość wykorzystania nagród elektronicznych (np. voucherów do sklepów i usług internetowych). Dystrybucja tego typu nagród jest automatyczna i bezobsługowa, koszty magazynowania i wysyłki zerowe, a gratyfikacja uczestników odbywa się w czasie rzeczywistym.

Personalizacja

Programy lojalnościowe stanowią narzędzie, które marki wykorzystają m.in. do badania preferencji zakupowych swoich klientów. Późniejsza personalizacja oferty w oparciu o te dane umożliwia ogólne zwiększenie sprzedaży. Loyalty Starter wspiera te procesy, umożliwiając segmentację uczestników programu (np. na podstawie ich zachowań lub preferencji zakupowych) oraz personalizację udostępnianych im treści (np. ofert, nagród czy konkursów).

Automatyzacja

Aby program lojalnościowy skutecznie realizował stawiane przed nim cele, duża część jego zadań powinna zostać zautomatyzowana. Z tego powodu platforma Loyalty Starter została wyposażona w API umożliwiające integrację z dowolnym systemem IT (np. z systemem sprzedażowym) oraz mechanizm Marketing Automation, pozwalający na automatyzację scenariuszy biznesowych dotyczących programu lojalnościowego (np. wysyłkę wiadomości z życzeniami urodzinowymi lub przyznanie punktów za rozwiązanie quizu). Możliwości w tym zakresie są nieograniczone.

Funkcje budujące zaangażowanie klientów

Czy w dzisiejszych czasach do budowania lojalności klientów wystarczą schodki rabatowe lub atrakcyjny katalog nagród? Absolutnie nie. Obecnie uwagę uczestników programów lojalnościowych zdobywa się za pomocą narzędzi takich jak grywalizacja, CSR, konkursy czy systemy rekomendacji. Aby dowiedzieć się więcej na temat tych rozwiązań i poszukać wartościowych inspiracji, zapraszamy na stronę i bloga Loyalty Starter.


Czytaj artykuł także w Magazynie Galerie Handlowe

 

Magazyn Galerie Handlowe Online - dekoracje świąteczne w centrach handlowych cover

Źródło: IBSO

Fotografia: IBSO

Data publikacji: 1 października 2020