Wystartował Kameleon – program lojalnościowy grupy Lagardère Travel Retail

Pod koniec 2021 roku wystartował Kameleon – nowy program lojalnościowy grupy Lagardère Travel Retail, dostępny za pośrednictwem aplikacji mobilnej. W programie nie zbieramy punktów, otrzymujemy zwrot pieniędzy w formie voucherów do wykorzystania na kolejne zakupy w dowolnym punkcie spośród prawie 1000 lokalizacji w miastach i na lotniskach.


Lagardère Travel Retail to światowy lider wytyczający nowe ścieżki w sektorze sprzedaży detalicznej w lokalizacjach podróżnych. Zarządza w Polsce siecią prawie 1000 punktów sprzedaży, prowadzonych pod 40 różnymi markami, w ramach 3 linii biznesowych: Travel Essentials, Duty Free & Fashion i Foodservice. Program Kameleon obejmuje wszystkie te marki – są to m.in. sklepy Inmedio, Relay, 1Minute w mieście, sieć kawiarni So!Coffee czy też Aelia Duty Free na lotniskach.

Ogromnym atutem programu jest liczba i różnorodność naszych punktów sprzedaży – od sklepów duty free na lotniskach, przez sklepy typu convenience store oraz kawiarnie w mieście, po sklepy prasowe w centrach handlowych.

mówi Andrzej Kacperski, Prezes Lagardère Travel Retail.

Okazało się to jednak jednym z większych wyzwań przy budowaniu atrakcyjnej dla konsumenta i efektywnej biznesowo mechaniki programu. Musieliśmy wziąć pod uwagę zróżnicowanie potrzeb naszych Klientów oraz średnich wartości ich paragonów, a także różną marżowość w poszczególnych grupach produktowych. Celem nadrzędnym było przygotowanie zrozumiałego i prostego do zakomunikowania mechanizmu” – dodaje Andrzej Kacperski.

Jeden program, wiele korzyści

Już za samo dołączenie do programu, otrzymujemy voucher na dowolną kawę lub Coca-Colę 0,33 l za 1 grosz do wykorzystania w jednym z prawie 1000 punktów zarządzanych przez Grupę w miastach lub na lotniskach.

To jednak dopiero początek – korzyści czekają na każdym kroku! Za zakupy we wskazanych lokalizacjach otrzymujemy cashback, czyli zwrot środków. Wydanie 5 zł w sklepach w mieście, np. Inmedio, 1Minute czy też Relay, oznacza zwrot 0,5 zł. Wydanie 10 zł w kawiarniach i restauracjach to zwrot 1 zł. Jednorazowo możemy otrzymać maksymalnie 5 zł cashbacku.

Na lotniskach również obowiązuje zwrot za zakupy z aplikacją. W zależności od sklepu, za wydane 50 zł mamy voucher o wartości 5 zł lub za wydane 300 zł, voucher o wartości 15 zł. Zgromadzone w sekcji DLA CIEBIE vouchery, możemy wykorzystać w dowolnych punktach zarządzanych przez Lagardère – w sklepach, restauracjach, kawiarniach, na lotniskach lub w mieście.

Mimo szerokiego wachlarza benefitów, aplikacja jest prosta w obsłudze. Po zarejestrowaniu się, podczas transakcji wystarczy włączyć aplikację, nacisnąć widoczny button MOJA KARTA i pokazać sprzedawcy do zeskanowania unikalny kod QR. Na wirtualnym koncie użytkownika odłożą się nie punkty, a od razu złotówki.

Dodatkowo, po każdej transakcji z aplikacją, w sekcji DLA CIEBIE pojawia się nowa spersonalizowana oferta specjalna w formie vouchera na zakup wybranych produktów w promocyjnych cenach. Co więcej, w aplikacji stale widoczny jest katalog atrakcyjnych ofert z różnych kategorii, podzielonych na Strefę Miejską oraz Strefę Lotniskową. W łatwy sposób, dzięki mapce, można znaleźć najbliższy punkt, sprawdzić godziny otwarcia, a także oferty specjalne obowiązujące w danym sklepie czy kawiarni.

– Mamy świadomość dużej liczby atrakcyjnych programów lojalnościowych na rynku, a to nie ułatwia przyciągnięcia uwagi konsumentów. Wierzymy, że cashback, który umożliwia błyskawiczny zwrot środków podczas zakupów, sprawi, że dołączenie do programu Kameleon stanie się dla uczestników naprawdę opłacalne. Dla sklepów na lotnisku – to gamechanger. Dla sklepów w mieście – szansa na budowanie lojalności i atrakcyjności. Ogromną zaletą naszych sklepów jest fakt, że zlokalizowane są na każdym kroku, co umożliwia zaspokajanie codziennych spontanicznych potrzeb. Ułatwia to mapa punktów sprzedaży dostępna w aplikacji Kameleon, dzięki której w prosty sposób można znaleźć najbliższy punkt, sprawdzić godziny otwarcia, a także oferty specjalne obowiązujące w danym sklepie czy kawiarni” – mówi Andrzej Kacperski.

Twarzą programu jest Leon Kameleon – postać, która w zabawny sposób komentuje rzeczywistość i mówi o produktach w promocji. Nazwa programu ma przewrotnie kojarzyć się z dopasowaniem do otaczającej nas przestrzeni, co łączy się ze strategią Grupy Lagardère Travel Retail – być tam, gdzie są ludzie i dawać im to, czego w tym miejscu potrzebują. Więcej szczegółów na temat programu oraz pełna lista punktów biorących udział, znajduje się na stronie internetowej programu pod tym linkiem lub w aplikacji, dostępnej na smartfony z systemem Android oraz iOS.


O Lagardere Travel Retail

Lagardère Travel Retail, jeden z dwóch pionów organizacyjnych Lagardère Group, to światowy lider wytyczający nowe ścieżki w branży sprzedaży detalicznej w lokalizacjach podróżnych. Spółka zarządza siecią 4850 własnych punktów sprzedaży, od sklepów z akcesoriami podróżnymi, przez sklepy bezcłowe po punkty gastronomiczne na 260 lotniskach, 730 stacjach kolejowych i w innych lokalizacjach w 39 krajach. Lagardere Travel Retail zarządza w Polsce siecią ponad 800 punktów sprzedaży prowadzonych pod 40 różnymi brandami w ramach 3 linii biznesowych: Travel Essentials (między innymi: sklepy Inmedio, Relay, 1 Minute) , Duty Free & Fashion (między innymi: sklepy Aelia Duty Free) i Foodservice (między innymi: sieć kawiarni So!Coffee). Mając ponad 22 lata doświadczenia na polskim rynku, działając w różnych lokalizacjach (lotniska, dworce, metro, centra handlowe, szpitale, biurowce i lokalizacje uliczne), posiadając bogate i zróżnicowane portfolio marek i produktów oraz wsparcie i możliwość czerpania z doświadczeń biznesowych spółek Grupy Lagardere z całego świata, tworzymy rozwiązania szyte na miarę, w oparciu o oczekiwania konkretnych partnerów, specyfikę miejsca oraz potrzeby klientów. Nasze holistyczne podejście pozwala zbudować optymalną ofertę zarówno dla pojedynczych punktów sprzedaży, jak i w przypadku kompleksowego zagospodarowywania dużych powierzchni komercyjnych, wykorzystując marki z naszego portfela lub tworząc nowe, dedykowane koncepty.

Źródło: Lagardère Travel Retail

Fotografia: Lagardère Travel Retail

Data publikacji: 3 stycznia 2022