Ekspansja słodkości

Lodolandia & Kołacz na Okrągło to międzynarodowa marka, a zarazem największa i najszybciej rozwijająca się sieć mobilnych punktów sprzedaży w Europie, serwująca słodkości, m.in. lody świderki, gofry oraz kołacze. W ciągu ośmiu lat działalności firma Sweet Gallery (właściciel marki Lodolandia & Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab) otworzyła 650 punktów sprzedaży w Polsce oraz za granicą pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło)

Sweet Gallery od początku działalności stawia na lokalizacje przy znanych obiektach handlowych, gwarantujących przepływ klientów 7 dni w tygodniu. Dynamiczny wzrost spółce udało się osiągnąć dzięki atrakcyjnym punktom sprzedaży, które harmonizują z estetyką obiektów handlowych oraz produktami wysokiej jakości, po które wracają klienci. Sweet Gallery rozwija się w sąsiedztwie centrów i sieci handlowych oraz retail parków, dzięki czemu stała się rozpoznawalną marką o stabilnej pozycji na rynku. Na tę chwilę zajmuje ok. 15 proc. rynku w segmencie street food w Polsce. Spółka znalazła się również w rankingu najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm „Gazele Biznesu”.

Po sukcesie w Polsce Sweet Gallery skupiła się na rozwoju rynków zagranicznych, gdzie konsekwentnie wprowadza swoje marki. W tej chwili punkty sprzedaży Ice and Roll działają już w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Słowacji, Francji, Hiszpanii i Chorwacji. W 2020 roku spółka planuje wzmocnić swoją ekspansję na rynku niemieckim, uruchamiając tam kolejnych 50 punktów. Z końcem 2019 roku firma podpisała również umowy franczyzowe na rynek czeski i ukraiński. Przedstawiciele Działu Komercjalizacji Sweet Gallery są w fazie rozmów z zarządcami obiektów handlowych w Madrycie i Nicei. Wszystko wskazuje także na to, że wkrótce punkty Ice and Roll pojawią się na ulicach Madrytu i Nicei. Patrząc na sukces, jaki Sweet Gallery odniosła na rodzimym rynku, nie ma wątpliwości, że kolejne punkty będą pojawiać się w różnych zakątkach świata. Koncept znakomicie wpisuje się w aktualne trendy i zyskuje coraz to więcej franczyzobiorców z zagranicy.

W związku z dynamiczną ekspansją Ice and Roll & Cake and Roll rokrocznie uczestniczy w targach franczyzowych za granicą, gdzie nawiązuje liczne relacje biznesowe. W listopadzie 2019 roku spółka Sweet Gallery po raz kolejny uczestniczyła w targach Franchise Expo we Frankfurcie, a w styczniu br. wzięła udział w Targach The British & International Franchise Exhibition w Londynie, w których uczestniczyło wielu Polaków zainteresowanych gotowym konceptem franczyzowym. W następstwie rozmów marka podpisała kilkanaście nowych umów z Polakami i Brytyjczykami chcącymi rozwijać sieć na rynku brytyjskim. Widząc duże zainteresowanie, Sweet Gallery chce dywersyfikować rynek Wielkiej Brytanii. W kwietniu br. weźmie udział w kolejnych targach International Franchise Show, które odbędą się również w Londynie.

Źródło: Sweet Gallery

Fotografia: Sweet Gallery

Data publikacji: 6 lutego 2020