Olsen - Magazyn Galerie Handlowe-TOP

Olsen: Piękno nie ma ani wieku, ani rozmiaru

Kreowanie mody to zadanie wymagające, ale tworzenie jej w oparciu o system wartościowych idei – to już wyższa szkoła jazdy. Olsen udowadnia jednak, że trudne nie oznacza niemożliwe.


Projektanci marki Olsen, kreując kolejne kolekcje, mają na uwadze trzy istotne wartości: troskę o środowisko naturalne, połączenie doskonałego wyglądu z komfortem oraz przekaz bodypositivity. Jak to wygląda w praktyce? W świecie postępującej eksploatacji zasobów naturalnych, zrównoważona produkcja powinna stanowić absolutny priorytet. Można ją realizować na wiele wybranych sposobów – Olsen jednak postanowił połączyć wszystkie. Oszczędzanie dóbr naturalnych, poprzez ograniczenie zużycia wody w procesie produkcji włókien, istotna redukcja odpadów z tworzyw sztucznych, i wreszcie – tworzenie wysokogatunkowej odzieży, która jest długowieczna oraz pozostaje w idealnym stanie przez wiele sezonów. Te trzy postulaty to filar działań proekologicznych marki. Olsen, gdzie tylko może, zastępuje regularną bawełnę bawełną organiczną, rezygnuje ze skóry zwierzęcej na rzecz wegańskiej, znajduje substytut dla wiskozy, którym jest – znacznie bardziej ekologiczna w pozyskiwaniu – tkanina Ecovero oraz recykluje butelki plastikowe, tworząc z nich – Repreve, innowacyjne włókno, powstałe z przetworzonych odpadów.

Marka Olsen zrywa także z postrzeganiem mody jako narzędzia do bezkompromisowego kreowania piękna zewnętrznego. Projektanci wzięli sobie do serca maksymę Coco Chanel, która niegdyś stwierdziła, iż luksus musi być wygodny, inaczej nie jest luksusem. Ubrania Olsen nie stanowią zatem dążenia do piękna kosztem wygody. Miękkie, przyjazne ciału tkaniny, bazujące na wysokogatunkowych włóknach, a także komfortowe wykończenia mają stanowić kompromis pomiędzy komfortem, a doskonałym wyglądem.

Co najważniejsze, Olsen niesie jakże istotny dla wielu kobiet komunikat: piękno nie ma wieku, ani rozmiaru. Marka wychodzi ze słusznego założenia, że każda sylwetka zasługuje na piękny, jakościowy outfit i każda kobieta ma w sobie potencjał, by wyglądać zjawiskowo. Dlatego też panie wybierające outfity Olsen mogą skompletować garderobę, korzystając z bardzo rozbudowanej rozmiarówki: od 34 aż do 48. W ten sposób namacalnie realizowana jest – modna w przestrzeni mediów społecznościowych – idea bodypositivity. Marka polega bowiem nie tylko na wiedzy i świadomości trendów, ale także na tym, co od lat komunikują klientki, chętnie dzielące się swoimi odczuciami w salonach oraz na platformach internetowych.

Solidarność, duch siostrzeństwa, woman-power to wartości niezwykle bliskie zarówno społeczności kobiet Olsen, jak i samej marce. Olsen to także wielka różnorodność. Dzięki dostępności dwudziestu kompletnych kolekcji oraz sześciu limitowanych – Designer Choice, każda kobieta, poszukująca stylizacji idealnej dla siebie, ma szansę ją odnaleźć. Outfity Olsen odpowiadają wielu rozmaitym preferencjom modowym, utrzymane są w bardzo bogatej kolorystyce i pozwalają ubrać się zarówno klasycznie, jak i w zgodzie z najświeższymi trendami. Kolekcje hołdują także idei garderoby kapsułowej, której poszczególne elementy, zestawiane ze sobą w różnych kombinacjach, niezawodnie tworzą dobrze dopasowane stylizacje.

Źródło: Olsen

Fotografia: Olsen

Data publikacji: 2 grudnia 2020

Tagi: