Forum Gliwice

15 lat minęło jak jeden dzień… a FORUM ciągle rośnie

15 zwycięskich par – klientów gliwickiego FORUM z okazji 15-lecia centrum handlowego wyjedzie na wycieczkę do Paryża. Poza konkursem, który ruszy we wrześniu, najważniejsze dla klientów FORUM są dziś informacje o kierunku jego rozwoju. To właśnie rozwój czyni to miejsce przyjaznym, komfortowym, stale wzbogacającym tenant-mix, a także otwartym na społeczność lokalną i podejmującym ważne inicjatywy społeczne.


Centrum Handlowe FORUM kojarzy się klientom z dużym wyborem polskich i światowych marek, lokalizacją w sercu Gliwic oraz możliwością zakupów i rozrywki w jednym miejscu. Wśród 140 sklepów i punktów usługowych znajdują się m.in.: kino Cinema City, sieć siłowni Fitness Club Interfit, klub dla dzieci Bajkowy Labirynt, a nawet miejska biblioteka.

– Ofertę FORUM stale wzbogacamy nowymi markami, co potwierdzają kolejne otwarcia. Wzmacniamy także współpracę z obecnymi najemcami, którzy udostępniają klientom jeszcze większe powierzchnie swoich sklepów. Przykładem jest Sinsay, który trzykrotnie powiększył lokal i zajmuje aktualnie niemal 1150 m². To pokazuje, że wraz z piętnastką na karku weszliśmy w czas dobrych zmian. Doceniamy to szczególnie po doświadczeniach, jakie przyniósł wybuch pandemii COVID-19, co było dla wszystkich niełatwym momentem – mówi Patrycja Duczmal, dyrektor CH FORUM w Gliwicach.

Gdy pięć lat temu FORUM obchodziło 10-lecie istnienia, kończono wówczas modernizację powierzchni wspólnych, toalet oraz budowę nowych ciągów komunikacyjnych. Zburzono spocznik na półpiętrze i zastąpiono go podium scenicznym na parterze. Dziś Forum Gliwice wchodzi w całkiem nowy etap, gdyż rozwija wszystkie swoje sektory. W strefie food court pojawiła się restauracja Top Sushi. Ofertę home&decor wzbogaci Tchibo ze sklepem o powierzchni 145 m² oraz Homla o powierzchni aż 430 m². Działający w FORUM od 15 lat sklep Home&You przenosi się piętro wyżej i powiększa swoją powierzchnię dwukrotnie – wkrótce zajmie 515 m². Sektor fashion został wzbogacony o ofertę dla kobiet, na czele ze sklepami Tatum (164 m²) oraz ESOTIQ (75 m²), a niebawem dołączy do nich również Tous (128 m²). Strategia leasingowa, którą MVGM zarządzający centrum od 2013 r., zaczął systematycznie realizować od kilku miesięcy, przewiduje wprowadzanie marek, których nigdy nie było w FORUM, a nawet na lokalnym rynku.

– W ostatnim czasie podpisaliśmy umowę z salonem optycznym Kodano o powierzchni 120 m² oraz wprowadziliśmy do galerii operatora sportowego – sieć siłowni Fitness Club Interfit, wynajmując jej ponad 1200 m². Ci najemcy zadebiutowali tym samym w Gliwicach – mówi Małgorzata Słowik, Retail Leasing Director w firmie MVGM.

To, co dziś potwierdza właściwy kierunek rozwoju centrum, to wskaźnik odwiedzalności. W tej chwili jest on zbliżony do tego z 2019 r. Dodatkowo cieszy fakt, że zwiększyły się również obroty najemców o ok. 20-30 proc. w porównaniu z obrotami rejestrowanymi przed pandemią, co oznacza, że znacznie przewyższają one wskaźniki inflacyjne. Liczby te są również wynikiem zmiany strategii marketingowej. Kiedyś koncentrowała się ona na generowaniu footfallu oraz działaniach wizerunkowych, natomiast dziś w FORUM sprawdzają się systematyczne działania nagradzające stałych klientów, czyli program lojalnościowy i powiązane akcje prosprzedażowe oraz gry online. Dobrymi efektami cieszę się również akcje ukierunkowane na konkretnych najemców, podczas których klienci mogą odbierać nagrody tematyczne za zakupy w konkretnych sektorach.

Do skutecznych narzędzi marketingowych należy również magazyn „Forum News”, który kiedyś był pismem bardziej wizerunkowym, natomiast aktualnie jest narzędziem mocno wspierającym sprzedaż, prezentującym przede wszystkim najemców i ich ofertę.

– Wspieranie najemców po pandemii jest dla nas kluczowe, bowiem wszyscy wiemy, co przeżywali, gdy zostali zamknięci na kilka miesięcy. Dlatego też cieszymy się bardzo, że 15-lecie istnienia FORUM przypada na czas, kiedy klienci mają do nas pełny dostęp oraz zaufanie. Z tej okazji przygotowaliśmy kolejną akcję prosprzedażową a klienci, którzy wezmą w niej udział, pojadą na wycieczkę do Francji. Autokar z 30 osobami na pokładzie zatrzyma się dopiero w Paryżu. To się nazywa urodzinowe przyjęcie – mówi Alicja Suchańska-Królica, menadżer ds. marketingu w CH FORUM.

W ostatnim czasie w centrum wzmocniono jeszcze bardziej działania na rynku lokalnym i w sferze CSR. Tylko ostatnie społeczne inicjatywy przyciągnęły do FORUM miłośników psów i kotów, którzy podczas kilku eventów adoptowali ponad pół setki zwierząt. Wielkim zainteresowaniem cieszyła się także inauguracja cyklicznej imprezy FORUM Rękodzieła, będącej kontynuacją akcji „Pomaganie przez kupowanie”, którego początkiem było otwarcie sklepu charytatywnego Fundacji „Stacja 6”. Na co dzień FORUM współpracuje z Gliwickim Ośrodkiem Działań Społecznych – Centrum 3.0, Centrum Rozwoju Dzieci i Młodzieży Bumerang oraz Stowarzyszeniem GTW i wieloma innymi organizacjami pozarządowymi. W CH FORUM energia włożona w codzienną pracę wraca w postaci rosnących wyników sprzedażowych i zadowolenia klientów.

Źródło: FORUM Gliwice

Fotografia: FORUM Gliwice

Data publikacji: 20 października 2022