450 sklepów na 10-lecie marki KIK w Polsce

450 sklepów na 10-lecie marki KIK w Polsce

Niesłabnące działania ekspansyjne, mające na celu osiągnięcie liczby 450 sklepów w Polsce jeszcze przed końcem roku, a także intensywne, warte ponad 5 000 000 euro, działania pomocowe dla uchodźców z Ukrainy – tak prezentuje się bilans dotychczasowych działań sieci sklepów KiK w 2022 roku. Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK, opowiada o planach rozwoju marki na kolejne miesiące.

Sieć sklepów KiK jest obecna w Polsce od 10 lat. Jednym z głównych celów firmy jest ekspansja na polskim rynku, utrzymana w tempie około 50 nowych sklepów rocznie. Od kilku lat KiK z sukcesem realizuje założenia na tym poziomie. Czy podobnie będzie i w tym roku?

– Pomimo że mamy już ponad 430 sklepów KiK w całej Polsce, chcemy powiększać naszą sieć. Wiemy, że na polskim rynku wciąż jest jeszcze miejsce na kolejne sklepy KiK, co wynika z naszych analiz, ale jest też potwierdzane przez zapytania klientów, które pojawiają się w mediach społecznościowych KiK. Aktualnie dążymy do osiągnięcia liczby 650 sklepów w Polsce, chociaż już dzisiaj mogę powiedzieć, że nie jest to liczba docelowa, a jedynie kierunek dalszej ekspansji – komentuje Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje: w kolejnych tygodniach czeka nas wiele nowych otwarć. O szczegółach będziemy informować na bieżąco, ale mogę zdradzić, że na liście lokalizacji są zarówno debiuty – czyli miejsca, w których dotąd nie było sklepu KiK, jak i dobrze znane miasta, w których funkcjonuje już co najmniej jeden sklep naszej sieci.

„Cena mówi sama za siebie”

Założenia ekspansyjne KiK odnoszą się nie tylko do ilości nowych sklepów, ale także do warunków, jakie musi spełnić dana lokalizacja. Wśród nich powierzchnia lokalu – preferowana to około 650 mkw., komfortowy dostęp do minimum 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Tak jak niezmienne pozostają oczekiwania wobec obiektów, tak nie zmienia się też misja KiK oferowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

– Jestem dumny, że KiK jest ważną częścią polskiego rynku dyskontów niespożywczych i nie boję się mówić o tym, że przyczyniliśmy się do wzrostu popularności tego formatu. Na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się oczekiwania i świadomość polskiego klienta, do których staramy się dostosowywać, pozostając przy tym wiernym zasadzie oferowania dobrych jakościowo produktów w korzystnych cenach. Poprzez naszą politykę cenową, która zawiera się w haśle „stale niskie ceny”, nie zmuszamy klienta do kompromisów – w KiK można kupić to, co modne, dobrej jakości, a w dodatku niedrogie. Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji gospodarczej, wskutek której robienie tańszych zakupów dla wielu osób już nie jest „łowieniem” okazji, tylko koniecznością – opowiada Robert Boguszewski.

Pomoc potrzebującym

W sierpniu dobiegła końca akcja pomocowa KiK, skierowana do osób uciekających przed wojną w Ukrainie. Łącznie na rzecz pomocy potrzebującym przekazano ponad 5 000 000 euro, a działania były realizowane na terenie Polski, Słowacji, Węgier i Czech.

– Z uwagi na to, jak wiele uchodźców z Ukrainy pojawiło się w Polsce, postanowiliśmy działać i wesprzeć tych, którzy najbardziej tego potrzebowali. Pomoc była realizowana dwutorowo – pierwsza akcja miała miejsce jeszcze w marcu, kiedy to przekazaliśmy całego TIR-a z produktami z naszego asortymentu tekstylnego. Kolejnym krokiem było zorganizowanie wsparcia dla tych, którzy zdecydowali się zostać w Polsce na dłużej i mieli znacznie bardziej zróżnicowane potrzeby. Dlatego przygotowaliśmy ponad 100 000 kart zakupowych do zrealizowania w naszych sklepach, o wartości 100 zł każda. Zależało nam na tym, by karty trafiły w ręce najbardziej potrzebujących, dlatego postawiliśmy na współpracę z fundacjami i organizacjami, które skupiły swoje działania na pomocy uchodźcom. Współpracowaliśmy z wieloma fundacjami, jednak najszerzej zakrojona okazała się współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem, który dystrybuował karty w swoich lokalnych oddziałach, dzięki czemu pomoc była realizowana w całej Polsce – opowiada dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

KiK nie zamierza się zatrzymywać i deklaruje, że w kolejnych miesiącach usłyszymy o nowych otwarciach.


Zdjęcia sklepów. Fotografia nowych punktów handlowych!

Źródło: KiK

Fotografia: KiK

Data publikacji: 27 października 2022