Ecommerce Expert

ECOMMERCE EXPERT

W pierwszej edycji projektu online – Ecommerce Expert, przygotowywanego przez redakcję Magazynu Galerie Handlowe znajdują się porady, wskazówki i opinie kluczowych ekspertów sektora e-commerce, specjalizujących się w najważniejszych dla branży obszarach. Uczestników pytamy m.in. o to, jak będzie wyglądał handel przyszłości i jaka przyszłość czeka sklepy tradycyjne. Partnerem Strategicznym projektu jest firma Tpay.


Handel przyszłości

Ecommerce Expert

Polski rynek e-commerce notuje najwyższy wzrost od wielu lat, a prognozy na kolejne lata są jeszcze bardziej optymistyczne. Badania Gemius Polska wskazują, że zakupy online robi już 73% polskich internautów. Coraz bardziej zacierają się granice pomiędzy handlem internetowym, a tradycyjnym, a pandemia COVID-19 zdaje się jeszcze wzmagać ten trend. Chcąc pokusić się o prognozę rozwoju e-handlu branżowych ekspertów związanych z sektorem e-commerce o to, kim będzie e-konsument przyszłości i jakie mogą być jego oczekiwania oraz preferencje zakupowe? Ponadto eksperci podkreślają, na co już dziś powinni zwracać uwagę właściciele sklepów internetowych, aby efektywnie budować wizerunek swojej marki i skutecznie gromadzić rosnące grono lojalnych odbiorców. Istotna jest również wizja handlu w perspektywie najbliższych lat, zarówno tego tradycyjnego jak i cyfrowego. Zobaczcie zatem, co mówią eksperci i jak rysują się perspektywy. Czytaj więcej.

Na zaufanie w e-płatnościach pracujemy już ponad 10 lat

O tym, jak na przestrzeni minionej dekady zmienił się sposób robienia zakupów online, potrzeby internautów i możliwości, jakie branży e-commerce dają operatorzy płatności, w rozmowie z redakcją Ecommerce Expert opowiada Paweł Działak, Co-founder & CEO Tpay. Czytaj więcej.

Jak u Ciebie zapłacą, tak o Tobie powiedzą

Droga od zwrócenia uwagi na Twój sklep do zrealizowania w nim zakupów powinna być dla internautów krótka i prosta. Żeby to osiągnąć, musisz zadbać o jej jakość, także na etapie opłacania zamówienia. Na co zwrócić uwagę i jakie rozwiązania pomogą Ci odnieść sukces podpowiada Agata Blachowska, Content Strategy & PR Coordinator w Tpay. Czytaj więcej.

Księgarnia o ludzkiej twarzy

Łukasz Kierus, Prezes Zarządu i CEO spółki Glosel, będącej właścicielem m.in. księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl opowiada o tym, jak na przestrzeni 15 lat działalności mała rodzinna spółka, rozpoczynająca działalność w kawalerce stała się przedsiębiorstwem zatrudniającym ponad 400 osób, mającym do dyspozycji 8 tysięcy m.kw. powierzchni nowoczesnego kompleksu magazynów oraz biura w Białymstoku i stolicy. Czytaj więcej.

Inspiracji szukamy w naturze

Judyta Jakowlew, Specjalista ds. Marketingu w AVA Laboratorium Kosmetyczne podkreśla, że marka od samego początku istnienia, swoich inspiracji do tworzenia wyjątkowych, naturalnych kosmetyków poszukiwała w naturze. Jakie efekty przyniosły takie poszukiwania? Co dziś wyróżnia markę i na co mogą liczyć jej Klienci – odpowiada w rozmowie z redakcją Ecommerce Expert. Czytaj więcej.

Nie boimy się wyzwań

Za dwa lata będzie obchodziła swoje 100 urodziny i jest jedną z czołowych firm, oferującą tylko na polskim rynku ponad 4500 akcesoriów w przeróżnych dziedzinach: GSM, RTV, multimedia, małe AGD, foto i wiele innych. Maciej Kramer, Kierownik Działu Marketingu, Reklamy i PR w HAMA opowiada o początkach marki, jej dynamicznym rozwoju oraz jakości, którą doceniają klienci, a bez której firma nie zbudowałaby tak rozpoznawalnej, globalnej marki. Czytaj więcej.

GLOVO, aplikacja dla wszystkich

Od start-upu założonego z pasji, aż do dojrzałego gracza branży delivery, rozpoznawalnego na arenie międzynarodowej – tak w skrócie można opisać dynamikę rozwoju marki GLOVO. O rozwoju marki, funkcjonalności jej produktu, preferencjach klientów jak i strategii działania w dobie pandemii rozmawiamy z Carlosem Silvanem, Menadżerem Generalnym Glovo na Polskę. Czytaj więcej.


Ponadto w numerze:


Jak znaleźć dobrą agencje Commerce?

Sklep internetowy wymaga odpowiedniej opieki technicznej. Nie tylko dlatego, aby dodawać do niego nowe funkcje, ale również by zapewnić ciągłość sprzedaży i szybkość reakcji na awarie. W tym celu niezwykle ważne jest nawiązanie współpracy z odpowiednim partnerem technologicznym. Tylko jak go znaleźć? Czytaj więcej.

Oprogramowanie i usługi SUPREMIS

Zarządzanie biznesem nie jest łatwym zadaniem. Każdy przedsiębiorca ma tego świadomość. Dzień z życia biznesmena to dziesiątki zadań i wyzwań, z którymi musi się zmierzyć. Jesteś właścicielem firmy w segmencie e-commerce i pragniesz poprawić wyniki swojego biznesu, upraszczając przy tym zarządzanie wszystkimi zasobami? Rozwiązania dla e-commerce od SUPREMIS zostały stworzone właśnie dla Ciebie! Czytaj więcej.

Dywersyfikacja i optymalizacja procesu sprzedaży w e-handlu

Różne źródła różnie definiują proces sprzedażowy w e-Commerce. Jedni mówią „proces sprzedaży = checkout”. Inni decydują się na szerszą definicję „od wejścia klienta do sklepu internetowego”. Według Marka Kicha, konsultanta e-Commerce i marketingu, jeśli chcesz zabrać się za optymalizację procesu sprzedaży, musisz patrzeć jeszcze szerzej i zacząć od samego początku, czyli od „głowy klienta”. Czytaj więcej.

Shopping online – czyli jak Polacy kupowali odzież i obuwie podczas pandemii?

pandemia koronawirusa, która dotarła oficjalnie do Europy na początku 2020 roku, w istotny sposób zmieniła funkcjonowanie wielu branż. Jedne poniosły istotne straty, inne musiały zupełnie zmienić swój sposób funkcjonowania, jeszcze inne – rozwinęły się. Branża handlowa na pewno należy do tych, które z dnia na dzień musiały przestawić się na inny sposób funkcjonowania – na działalność online. Oczywiście w dużej mierze już w tym online’owym świecie istniała i miała się coraz lepiej, jednak wraz z nastaniem pandemii, niezależnie od tego, co było przedmiotem handlu, e-commerce okazał się jedyną możliwą drogą do rozwoju i utrzymania przychodów. Czytaj więcej.

E-commerce napędza rozwój transakcji bezgotówkowych

Z roku na rok będziemy coraz bardziej bezgotówkowi, a wszystko przez pandemię, która przyspieszyła rozwój e-commerce, a także zamiłowanie Polaków do nowych rozwiązań w obszarze płatności. Trzeba jednak pamiętać, że mimo iż mamy coraz mniej bankomatów i coraz więcej terminali płatniczych, to prawdopodobnie nigdy nie będziemy tak bezgotówkowi, jak Szwecja, gdzie fizyczny pieniądz można częściej zobaczyć na zdjęciu niż w użyciu. Z danych NBP wynika, że każdy z nas w ciągu ostatniego roku chociaż raz zapłacił w sklepie, czy punkcie usługowym gotówką. O sytuacji na rynku płatności w Polsce mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego. Czytaj więcej.

Tworzenie i rozbudowa sklepu internetowego. Aspekty, których nie warto pomijać

Z roku na rok branża e-commerce przybiera na sile. Coraz więcej klientów, wybierając pomiędzy zakupami online a stacjonarnymi, decyduje się na dokonanie ich w internecie. Dlatego prowadząc nowoczesną firmę, warto podążać za klientem i oferować swoje produkty tam, gdzie ich poszukuje. Aby móc to zrobić, podstawową kwestią jest posiadanie własnego sklepu online. Na co zwrócić przy nim szczególną uwagę? Czytaj więcej.

Co powinna zawierać dokumentacja e-sklepu?

Prowadzenie sklepu internetowego wiążę się z wieloma obowiązkami dokumentacyjnymi. Wprowadzenie szeregu regulaminu oraz informacji dla klienta wynika z uregulowań licznych ustaw, m. in. z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, prawa telekomunikacyjnego czy Rozporządzenia RODO. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu dokumentacji swojego e-sklepu podkreśla Marcin Staniszewski, Radca Prawny Kancelarii Prawnej RPMS Staniszewski & Wspólnicy. Czytaj więcej.

Make Outdoor Great Again!

Rosnąca sprzedaż produktów i usług w internecie znacząco zmieniła rynek reklamy online. Dziś nie wystarczy już przygotować wyróżniający się przekaz – za to trzeba liczyć się z coraz wyższymi kosztami choćby zakupu popularnych fraz w Google Ads oraz zwiększającą się awersją internautów do reklamy internetowej. Tomasz Władziński, CMO i współzałożyciel dataplace.ai podkreśla, że w tej sytuacji skutecznym sposobem szukania klientów online może być nowa generacja inteligentnej reklamy w outdoorze, zasilanej danymi geolokalizacyjnymi. Czytaj więcej.

Rozwój sektora logistyki w kontekście wzrostu dynamiki e-commerce

Ubiegły rok był wyjątkowy z wielu powodów. W wyniku pandemii, sektor e-commerce na naszych oczach rósł w zawrotnym tempie, sprzedaż w głównej mierze przeniosła się do sieci, zmieniły się nawyki zakupowe, a sam rynek przeszedł ogromną transformację. Urządzenia mobilne minimalizują ruch pochodzący z komputerów stacjonarnych, a darmowa wysyłka zamówienia jest silnym argumentem za realizacją transakcji przez konsumenta – zauważa Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager SwipBox Polska. Czytaj więcej.

Brand tracking i jego rola w e-commerce

Prowadząc działalność w e-commerce z pewnością masz świadomość, że istnieje wiele współczynników, na które musisz zwrócić uwagę podczas promowania swojej marki w internecie. Samo Google Analytics ma ponad 300 wskaźników, które można wykorzystać w analizie i raportowaniu wyników. Jak zauważa Sławek Wilski, Partner w TGM Research, próżno jednak szukać wśród nich informacji na temat tego, jak postrzegana jest Twoja marka… Czytaj więcej.

UX/CRO w Ecommerce

Nie masz czasu na przeczytanie całości? To nic! Najważniejsze informacje w pigułce: optymalizacja konwersji to doskonała metoda zwiększania sprzedaży bez dodatkowych nakładów na marketing. U jej podstaw stoją metody badawcze, które możesz wykorzystać. Czytaj więcej.

Nowe wyzwanie dla Ecommerce od Google’a

W maju 2021 Google wprowadził ważne dla e-commerce zmiany w sposobie oceniania stron internetowych. W ich rezultacie wyżej rankowane są strony, które ładują się szybko, są pozbawione jakichkolwiek obciążających elementów i nie zmieniają swojej struktury podczas ich przeglądania. Jak podkreśla Jarosław Zuchora, CEO, agencji marketingowej Wedo Sp. z o.o. – by nie stracić wysokich pozycji na liście wyszukiwarek, sklepy internetowe powinny dostosować się do nowych kryteriów oceny Google’a. Czytaj więcej.

Finansowanie działalności firm w e-commerce

Polski rynek e-commerce nie poddał się pandemii – de facto może być uznany za jeden z bardziej dynamicznych na świecie i lidera unijnego. Przy średnim globalnym wzroście segmentu na poziomie 25,7% (dane Statista), krajowy e-commerce urósł w okresie 2019-20 o 35% r/r (wg PwC) (z dynamiką dwukrotnie wyższą od średniej UE), a udział e-handlu w sprzedaży detalicznej sięgnął 14%. Google’a. Czytaj więcej.


Partner Strategiczny

Źródło: Ecommerce Expert

Fotografia: Ecommerce Expert

Data publikacji: 28 września 2021