Intensywny rozwój Inmedio i So! Coffee

Pierwszy sklep sieci Inmedio, liczącej dzisiaj 450 lokalizacji, został otwarty w Centrum Handlowym Borek we Wrocławiu w listopadzie 1998 roku. Sieć od początku była rozwijana przez francuską grupę Hachette Distribution Services (początek działalności tej dużej francuskiej grupy przypada na rok 1852, kiedy Ludwik Hachette otworzył małą księgarnię na dworcu kolejowym w Paryżu), która w roku 2015 zmieniła nazwę na Lagardere Travel Retail.

Od roku 2014 większościowy pakiet w spółce Inmedio należy do grupy Eurocash, spółka Lagardere Travel Retail kontynuuje zarządzanie działalnością sieci. Przez następne lata sieć rozwijała się dynamicznie, stawiając na obecność w otwierających się szybko na rynku polskim galeriach handlowych i stając się z czasem nieodzownym elementem ogólnej oferty większości galerii. W chwili obecnej marka Inmedio jest obecna w 93 proc. galerii handlowych w Polsce. W ramach Inmedio istnieją ponadto placówki w pasażach sklepów dyskontowych, na ulicach (brand Inmedio Trendy), w centrach handlowych premium, a także w galeriach handlowych w mniejszych miejscowościach.

Grupa rozwija również w galeriach handlowych sieci: kawiarni So! Coffee – w chwili obecnej jest ich 37, a także lodziarni Furore, których liczba w 2019 zwiększyła się do 12 lokalizacji. Oferta handlowa sklepów Inmedio ewoluowała wraz z rynkiem. Przy spadającej z roku na rok sprzedaży prasy sieć postawiła na wzbogacenie oferty o dodatkowe kategorie produktów, a także usługi. I tak podstawowa oferta sklepów Inmedio, obejmująca książki, artykuły tytoniowe, słodycze, napoje, Lotto, artykuły serwisowe, takie jak baterie, chusteczki czy kosmetyki, rozszerzyła się w ostatnich latach o zabawki impulsowe i drobiazgi prezentowe eksponowane pod brandem #Heheszki, na specjalnie stworzonym, atrakcyjnym module. Oferta zawiera zabawki markowe i własne, niedostępne w innych sieciach. Koncept jest obecny w chwili obecnej w 100 punktach Inmedio. Sieć rozwija także usługi, takie jak usługi kurierskie DHL czy usługi przekazów pieniężnych Western Union. Mimo spadającej kategorii produktów, jaką jest prasa, jej sprzedaż w sieci Inmedio jest wciąż wysoka i w stosunku do rynku sieć może pochwalić się delikatnym wzrostem rok do roku. Zmienia się również rodzaj komunikacji do klienta – tradycyjne plakaty zostają stopniowo zastępowane dużymi ekranami LCD w witrynach, na których wyświetlane są oferty promocyjne oraz aktualna oferta sklepów.

Spółka Lagardere Travel Retail, obecna w Polsce od ponad 20 lat, zarządza w chwili obecnej siecią ok. 1000 punktów sprzedaży prowadzonych w ramach 3 linii biznesowych

Lagardere Travel Retail zarządza także 140 wyspami IQOS, które pojawiły się w zeszłym roku w centrach handlowych. Ta kompleksowa oferta i sam koncept Inmedio zyskały uznanie klientów i sieć została w 2018 roku nagrodzona wyróżnieniem Gwiazda Jakości Obsługi. Spółka Lagardere Travel Retail, obecna w Polsce od ponad 20 lat, zarządza w chwili obecnej siecią ok. 1000 punktów sprzedaży prowadzonych w ramach 3 linii biznesowych: Travel Essentials, Duty Free & Fashion i Foodservice. Równolegle wraz z Eurocash prowadzi koncept Inmediio w centrach handlowych. Jako grupa, Lagardere Travel Retail generuje rocznie 1,5 mld obrotu.

Prowadząc działalność w różnych lokalizacjach (lotniska, dworce, metro, centra handlowe, szpitale, biurowce i lokalizacje uliczne), posiadając bogate i zróżnicowane portfolio marek i produktów oraz wsparcie i możliwość czerpania z doświadczeń biznesowych spółek Grupy Lagardere z całego świata, spółka tworzy rozwiązania szyte na miarę w oparciu o oczekiwania konkretnych partnerów, specyfikę miejsca oraz potrzeby klientów.

Źródło: Inmedio

Fotografia: Inmedio

Data publikacji: 22 lutego 2020