Result Media

Jak wykorzystać działania online do zwiększenia liczby klientów i maksymalizacji przychodów sklepu?

Internet to miejsce, gdzie potencjalni klienci szukają informacji o produktach, czytają opinie o nich, analizują opisy, a przede wszystkim porównują ceny i sprawdzają dostępność. Taki research często jest dokonywany przed wizytą w sklepie stacjonarnym, czasem też konsument udaje się do sklepu, aby zapoznać się z towarem, upewnić się, że spełnia on jego oczekiwania, a potem kupić go online.


W obu przypadkach kontakt z produktem czy marką w sieci ma ogromne znaczenie dla ostatecznej realizacji transakcji. Dlatego sklepy stacjonarne powinny być świadome różnorodnych zachowań swoich klientów i być ze swoim przekazem tam, gdzie precyzyjnie mogą do nich dotrzeć.

I w tym właśnie pomogą przemyślane i dobrze przygotowane działania online, które warto powierzyć doświadczonej agencji marketingu internetowego. Podstawą jest oczywiście strona internetowa, przejrzysta i funkcjonalna, dopasowana do potrzeb użytkowników, a przede wszystkim dostosowana do urządzań mobilnych – z nich korzystamy najczęściej, szukając adresu sklepu czy kontaktu z placówką. To też świetny sposób na prowadzenie działań remarketingowych. Dzięki temu że użytkownik odwiedzi stronę www sklepu czy konkretną podstronę z ofertą, możemy kierować do niego reklamy, które będą związane z oglądanymi produktami czy poinformują o nowościach w danej kategorii.

Co więcej, mając informacje o lokalizacji na urządzeniach mobilnych, możemy prowadzić skuteczne kampanie związane z fizyczną obecnością użytkownika w pobliżu sklepu. Do tego służy targetowanie na podstawie geolokalizacji. Prowadząc kampanie w Google, możemy dotrzeć do użytkowników, którzy przebywają 1 km od lokalizacji firmy. Dzięki precyzyjnemu kierowaniu reklam zwiększamy szanse na pozyskanie nowego klienta.

Oprócz geotargetowania możemy wykorzystać geotrapping, dzięki któremu możemy kierować reklamę do osób, które np. robiły w weekend zakupy w danej galerii handlowej, by wysłać do nich ofertę zachęcającą do ponownego jej odwiedzenia czy uczestniczyły w targach ślubnych – wówczas pojawią im się reklamy z ofertą ubrań czy akcesoriów na tę okazję.
Dzięki kampanii w sieci reklamowej Google jesteśmy w stanie dotrzeć do osób, które wpisują konkretne zapytania lub wyraziły intencje zakupowe i im zaprezentujemy reklamę zachęcającą do zapoznania się z ofertą, np. sklep z modą męską, sklep z garniturami, poszetka, buty oxford, męska stylizacja na ślub, garnitur ślubny, itp.

Kolejnym polecanym rozwiązaniem jest kampania lokalna Google Ads. Ten typ kampanii skupia się na maksymalizacji liczby wizyt w sklepach stacjonarnych, a także pozwala na promocję lokalizacji firmy w usługach Google. Kampanie lokalne Google informują nas także o wizytach użytkowników w sklepach stacjonarnych. Jest to możliwe dzięki pozyskiwaniu danych od zalogowanych użytkowników Google, którzy zdecydowali się włączyć historię lokalizacji w swoich urządzeniach.

Dzięki utworzeniu kampanii lokalnej Google Ads mamy gwarancję, że nasze reklamy będą obecne we wszystkich usługach Google, w tym: Google Maps, YouTube, sieć wyszukiwania czy sieć reklamowa.

Nie zapominajmy też przygotowaniu wizytówki w Google Moja Firma, gdzie zaprezentujemy dane adresowe, godziny otwarcia sklepu, opinie klientów, ale też zakres usług czy aktualne oferty.

Przemyślane i dobrze prowadzone kampanie online to świetne narzędzie do promowania sklepu w miejscu i czasie dopasowanym do zainteresowań i lokalizacji konsumentów. Na ich skuteczność ma wpływ synergia tych działań, dlatego warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji marketingowej, jaką jest Result Media – certyfikowana agencja Google Partner Premier. Wiedza ekspertów i korzystanie z efektywnych i precyzyjnych narzędzi promocyjnych są gwarancją realizacji najbardziej ambitnych celów biznesowych firmy.

Źródło: Result Media

Fotografia: Result Media

Data publikacji: 29 czerwca 2022