Kasa wirtualna iPOS w modelu abonamentowym wspiera warszawski Food Town w Fabryce Norblina

iPOS to rozwiązanie polskiej firmy, która od 2017 roku z impetem rewolucjonizuje system fiskalno-płatniczy w punktach detalicznych. Produkt jest unikatowym połączeniem systemu fiskalnego, terminala płatniczego oraz modułu analitycznego online. Takie kompletne rozwiązanie, dzięki zastosowaniu pierwszej i jedynej na rynku wirtualnej kasy fiskalnej autorstwa iPOS, dostępne jest w modelu abonamentowym na wzór platformy Netflix.


Tradycyjnie w tego typu instalacjach przedsiębiorcy muszą zaopatrzyć się w dość drogi, skomplikowany i trudny we wdrożeniu sprzęt. Do takiego koszyka zakupowego niezbędne jest dołożenie oprogramowania i abonamentu za korzystanie z terminala płatniczego. Suma kosztów dla zestawu tych zakupów waha się w kwocie od ośmiu – do kilkunastu tysięcy złotych. Nie bez znaczenia jest także kilkudniowy czas potrzebny na wdrożenie.

iPOS rozwiązał problem ponoszenia wysokich kosztów i utraty cennego czasu podczas wdrażania systemu fiskalno-płatniczego dzięki jednej prostej subskrypcji, która skupia cały proces uruchomienia wszystkich elementów potrzebnych do prowadzenia i zarządzania sprzedażą.

Zadanie było o tyle skomplikowane, że na rynku polskim funkcjonuje wiele restrykcyjnych regulacji z zakresu fiskalizacji czy obsługi płatności bezgotówkowych. Co więcej, przedsiębiorcy prowadzący zróżnicowane działalności mają odmienne wymagania co do zakresu funkcjonalności systemu i często się zdarza, że zmieniają swoje potrzeby w krótkiej przestrzeni czasowej.

iPOS zaczął od opracowania i certyfikacji pierwszych w Polsce kasoterminali, czyli rozwiązań będących jednocześnie urządzeniem fiskalnym i terminalem płatniczym. Są to zarówno rozwiązania stacjonarne jak i mobilne, na których firma instaluje aplikacje sprzedażowe własnego autorstwa. Aby zaspokoić potrzeby z zakresu analityki i zarządzania wszystkie kasoterminale posiadają wbudowaną łączność i na stałe podłączone są do systemu iPOS web. Za pomocą tego rozwiązania przedsiębiorca może z dowolnego urządzenia z internetem zdalnie zarządzać asortymentem, cenami, personelem oraz magazynem. System oferuje przekrojowe analizy z możliwością przeglądu wszystkich parametrów sprzedaży, w tym każdego paragonu wystawionego przez kasoterminale. Co ważne, dane docierają do systemu w czasie rzeczywistym.

Cały ekosystemem skonfigurowany jest na etapie zakupu w dedykowanym sklepie internetowym lub u jednego z kilkudziesięciu Autoryzowanych Partnerów “iPOS store”. Warto pokusić się o stwierdzenie, że rozwiązanie iPOS jest produktem pudełkowym i nie wymaga skomplikowanych wdrożeń, a można z niego korzystać zaraz po rozpakowaniu.

Z uwagi na zróżnicowane potrzeby przedsiębiorców, zarówno sprzęt jak i oprogramowanie dostępne jest w jednej opłacie miesięcznej. Właściciel sklepu czy punktu usługowego może dowolnie dopasowywać funkcjonalność systemu poprzez przechodzenie na wyższe lub niższe abonamenty. Co więcej, zmiany są całkowicie bezpłatne, a iPOS nie limituje ilości tych zmian. Dodatkowo istnieje możliwość zawieszenia płatności za część usług jeśli nie prowadzi się sprzedaży np.: w biznesie sezonowym.

iPOS web posiada również moduł franczyzodawcy, co przenosi zarządzanie rozproszoną siecią punktów sprzedaży na zupełnie inny poziom. System nie tylko pozwoli na szczegółowe analizy sprzedaży czy zarządzanie towarami w magazynach i dostawach, ale na podstawie tych danych wesprze rozliczenia pomiędzy najemcą, a uczestnikami franczyzy zarówno w zakresie stałych opłat, jak i tych zależnych od obrotów.

Innowacyjność systemu iPOS została wdrożona już w kilku tysiącach restauracji i sklepów na terenie Polski, w tym 23 konceptach zlokalizowanych w warszawskiej Fabryce Norblina. To także pierwsze miejsce w Polsce, w którym na tak dużą skalę zainstalowano rozwiązanie oparte o technologię kas wirtualnych. Wprowadzono tu system iPOS na kasoterminalach z 15 calowym ekranem dotykowym oraz abonament z szeregiem funkcji gastronomicznych. Do tego podłączone są terminale płatnicze z funkcją wirtualnej kasy fiskalnej. Takie wdrożenie wyeliminowało konieczność zakupu i korzystania z drukarki fiskalnej, co już na początku dało 3 tys. złotych oszczędności dla każdego z najemców.

Co więcej, system iPOS wspiera rozliczenia pomiędzy zarządcą Food Town, a najemcami w czasie rzeczywistym bez ryzyka opóźnień z tytułu prowizji za zobowiązania dzierżawcy. Kluczowym elementem mechanizmu iPOS jest automatyzacja raportowania wyników oraz system służący do transparentnych rozliczeń między restauratorami, a właścicielem Food Town. Restauratorzy nie muszą skupiać się na ręcznym tworzeniu zestawień ze sprzedaży ponieważ zarządca otrzymuje niezbędne informacje rozliczeniowe w czasie rzeczywistym i w sposób transparentny. Jednocześnie rozliczenia wynikające z opłat stałych oraz uzależnionych od wysokości obrotu rozliczane są automatycznie.

Food Town znajdujący się w Fabryce Norblina jest obecnie najmodniejszą przestrzenią do spotkań towarzyskich i biznesowych w stolicy. Zobacz więcej na: www.ipos.pl.


Zdjęcia centrów handlowych i sklepów – zobacz!

Źródło: Fabryka Norblina

Fotografia: Marcin Czechowicz

Data publikacji: 2 marca 2023