Kalendarz retailowy ewoluuje bardzo mocno

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

Rok 2019 oceniamy jako stabilny. Niemniej jednak był to rok, w którym obserwowaliśmy zmiany zachowań konsumentów – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Agnieszka Jasikowska, Dyrektor Generalny ORIENS bijou Sp. z o.o. – przedstawiciel TOUS w Polsce

Klient w Polsce staje się coraz bardziej dojrzały i wydaje mi się, że coraz racjonalniej podchodzi do konsumpcji. Obserwujemy, że zmienia się tendencja w okresach typowych pików sprzedażowych. To, co parę lat temu powtarzało się w miarę regularnie, dzisiaj niekoniecznie jest już standardem, a więc kalendarz retailowy ewaluuje bardzo mocno. Młode pokolenie jest natomiast bardzo świadome i wie, czego chce, szczególnie w obliczu problemu ekologicznego, przed jakim stajemy. Młodzi ludzie coraz bardziej chcą wiedzieć, co kupują i jak produkcja wpływa na środowisko.

Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się utrzymać stabilną sprzedaż. Nieustannie inwestujemy w rozwój platformy e-commerce, gdyż jest to bardzo dynamiczne środowisko, które wymaga nieustannych zmian i inwestycji. Z kolei klienci oczekują coraz lepszego serwisu, sprawnie działających systemów, a te bardzo dynamicznie się zmieniają, więc nie pozostało nam nic innego, jak stale udoskonalać naszą platformę. Nie rezygnujemy także z dbania o personel w salonach. Inwestujemy w liczne szkolenia oraz w możliwość rozwoju osobistego naszych pracowników.

Rok 2020 będzie na pewno rokiem wyzwań, przed którym stanie wiele firm. Popularny do tej pory konsumpcjonizm przestaje być modny.

W 2019 roku przeprowadziliśmy liczne akcje trade marketingowe i widzimy, że klienci coraz bardziej oczekują indywidualnego podejścia. Mamy wrażenie, że konsumenci zmęczeni są masową komunikacją, jaka trafia do nich zewsząd, dlatego spersonalizowana oferta coraz bardziej się sprawdza.

Rok 2020 będzie na pewno rokiem wyzwań, przed którym stanie wiele firm. Popularny do tej pory konsumpcjonizm przestaje być modny. Trendy są skupione przede wszystkim na zrównoważonym rozwoju, świadomych zakupach, filozofii zero waste. Także naszym zadaniem na rok 2020 jest dopasowanie się do tych trendów. Mamy liczne pomysły, które myślę, że w połowie 2020 roku uda nam się wdrożyć.

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: TOUS

Data publikacji: 1 kwietnia 2020