Andrzej Słomka - Jet Line

Świadomość klientów wyraźnie urosła

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

Rok 2019 to w Jet Line kolejny rok pracy, aby pomagać w realizacji wyzwań, jakie są stawiane naszym klientom przez ich otoczenie biznesowe. Na podstawie informacji zwrotnej i ankiet monitorujących jakość naszych usług oceniamy ten rok bardzo dobrze – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Andrzej Słomka, Dyrektor Zarządzający w Jet Line

Pozyskaliśmy kolejną grupę nowych klientów, a procent klientów „wracających” wzrósł w znacznym stopniu. Wyraźnie widzimy trend wskazujący na chęć korzystania przez marketerów z najlepszych na rynku nośników – widocznych, wysokiej jakości i co bardzo ważne – legalnych, posiadających wszystkie zgody i pozwolenia. Świadomość klientów wyraźnie urosła. Coraz więcej firm odróżnia nośniki legalne od nielegalnych i ceni jakość świadczonych usług. Ważnym trendem jest coraz bardziej dynamiczny rozwój sektora digital out of home (DOOH), w czym także mamy udział.

To był dla nas bardzo ciekawy rok – 25. rok naszego działania na rynku reklamy zewnętrznej. Zrealizowaliśmy praktycznie wszystkie założone wskaźniki, zrobiliśmy kilka milowych kroków.

Blisko 98 proc. kontraktów długoterminowych zostało przedłużonych, pozyskaliśmy znaczną liczbę nowych klientów – i to pomimo podniesienia cen na nasze produkty. I właśnie decyzja o podniesieniu cen, pierwszy raz od blisko 5 lat, była naszym największym wyzwaniem. Wiedzieliśmy, że to trudna sprawa dla rynku przyzwyczajonego do rabatów i corocznych obniżek. Liczyliśmy się z tym, że część klientów może od nas odejść. Tymczasem rynek nadzwyczaj dobrze przyjął rzeczowe fakty wpływające na zmianę cen i docenił transparentną komunikację. Było to dla nas najtrudniejsze wyzwanie w 2019 roku, a mimo to proces zmiany cen zakończyliśmy sukcesem. W ostatnim kwartale roku powiększyliśmy również zespół sprzedażowy i to, że dołączają do nas doświadczeni specjaliści z różnorodnym doświadczeniem, jest ogromnie cenne.

W 2019 roku rozpoczęliśmy budowę nowej sieci ekranów digitalowych w Polsce. Na początek zainstalowaliśmy 100 ekranów w Warszawie, a nasze plany na 2020 rok obejmują realizację takiej sieci w całej Polsce i zwiększenie liczby ekranów w Warszawie do blisko 300. Zatem budowa sieci MORE (Miejskie Okna Reklamowe), przedstawienie rynkowi ich różnorodnych możliwości, a także utrzymanie dotychczasowej wysokiej jakości wszystkich usług, również związanych z klasycznym outdoorem, to nasze wyzwania na 2020 rok.

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: Jet Line

Data publikacji: 25 marca 2020