Anna Krajczyńska - NoVa Park

Na sile nabrał trend eko

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

Miniony rok był niewątpliwie bardzo ciekawy. Wzorem lat poprzednich polski rynek rozwijał się w szybkim tempie i sprawnie adaptował nowe technologie, wymuszające innowacyjność, co powodowało nieustanną rywalizację o klienta – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Anna Krajczyńska, Starszy Specjalista ds. Marketingu centrum handlowego NoVa Park

Dla właścicieli projektów handlowych w Polsce największą zmianą rynkową w 2019 roku były zwiększona liczba niedziel z ograniczeniem handlu, zamknięte niedziele oraz wzrastające koszty mediów i serwisów. Te kwestie będą również istotne w 2020 roku. W 2019 roku w dalszym ciągu obserwowaliśmy także zmieniające się zwyczaje zakupowe Polaków, na co duży wpływ miał trwający od kilku lat rozwój rynku e-commerce.

Coraz bardziej zauważalny, nie tylko w branży retail, był również trend eko. Świadome podejście do ekologii i przykładanie coraz większej uwagi do dbania o środowisko naturalne nabrały na sile w 2019 roku. Proekologiczne propozycje związane ze zrównoważonym rozwojem na rynku nieruchomości handlowych to już nie moda, ale przede wszystkim konieczność wobec pojawiających się wymagań klientów. NoVa Park doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego co roku poddajemy się certyfikacji BREEAM-In-Use, oceniającej obiekty pod względem spełniania standardów ekologicznych.

W 2019 roku zrealizowaliśmy ponad 30 akcji marketingowych mających na celu uatrakcyjnienie wizyty klientów w NoVa Park.

Dominowały akcje prosprzedażowe, eventy frekwencyjne skierowane do dzieci oraz rodzin z dziećmi, a także projekty o charakterze CSR. W praktycznie każdą aktywność marketingową staraliśmy się włączać naszych najemców, bardzo często z pozytywnym rezultatem. W październiku udało nam się pobić rekord WOŚP w udzielaniu pierwszej pomocy, a w grudniu zorganizowaliśmy – we współpracy z miastem – jedyny w Gorzowie jarmark świąteczny.

W 2019 roku otworzyło się w NoVa Park siedem nowych salonów – 5.10.15., Pitbull West Coast, Levi’s/Mustang/Tom Tailor, Free Style, Madame Elegance, centrum rozrywki City Game oraz showroom Volvo. Przedłużyliśmy również prawie 20 umów najmu.

Jeśli chodzi o kalendarz marketingowy, w 2020 roku w dalszym ciągu będziemy kontynuować akcję prosprzedażową „Doceniamy, nagradzamy”, podczas której będziemy nagradzać klientów upominkami w podziękowaniu za zakupy dokonywane w NoVa Park. Nie zabraknie również eventów frekwencyjnych oraz projektów wpisujących się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu. Regularnie będziemy poszerzać współpracę z lokalnymi instytucjami oraz organizować konkursy na Facebooku, a także realizować – z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji – kampanie wizerunkowe promujące wyprzedaże czy nowe kolekcje.

W 2020 roku czekają nas nowe otwarcia, dzięki którym oferta handlowa NoVa Park będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Dążymy również do dalszego wzrostu dynamiki odwiedzalności oraz obrotów najemców.

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: NoVa Park

Data publikacji: 20 marca 2020