INTERSPORT 2.0 to nasz kierunek rozwoju

Rozmowa z Arturem Mikołajko, Prezesem Zarządu INTERSPORT Polska S.A.

Zintegrowana wielokanałowa dystrybucja, dostęp do specjalnych produktów marek strategicznych, koncentracja na wiodących działach sportowych oraz dostosowywanie oferty asortymentowej do potrzeb lokalnego rynku w oparciu o wyniki sprzedaży i pojemności sklepów to główne założenia nowego konceptu INTERSPORT 2.0. Projektowi przyświeca też globalne hasło „The Heart of Sport”. O flagowej lokalizacji w Warszawie rozmawiamy z Arturem Mikołajko, Prezesem Zarządu INTERSPORT Polska S.A.

Pod koniec maja sieć INTERSPORT Polska otworzyła pierwszy w Warszawie salon nowej generacji w formacie INTERSPORT 2.0. Sklep powstał w Westfield Arkadia. Dlaczego zdecydowali się Państwo na tę lokalizację?
Jest to nasza flagowa lokalizacja w Warszawie i jeden z większych sklepów sieci INTERSPORT Polska. Zależało nam na zaprezentowaniu w stolicy Polski nowoczesnego konceptu 2.0, aby wskazać kierunek rozwoju sieci INTERSPORT Polska. W ostatnim czasie stanęliśmy przed dużym wyzwaniem, jak odnaleźć się w zdigitalizowanym środowisku jako sprzedawca detaliczny. Odpowiedzią na to jest globalna koncepcja sklepów INTERSPORT 2.0, która ma budować przyszłość marki INTERSPORT w oparciu o wielokanałową komunikację z klientem przy użyciu nowoczesnych narzędzi sprzedaży.

Nie jest to jednak pierwszy tego typu sklep.
Zgadza się. Salon w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia jest drugim salonem INTERSPORT 2.0 w Polsce. Pierwszy został otwarty w marcu 2019 roku w Galerii Krakowskiej. Dodatkowo, realizujemy lokalne projekty unowocześnienia wybranych salonów do formatu INTERSPORT 1.5. Obecnie zmodernizowaliśmy w tym formacie cztery sklepy – w centrum handlowym Alfa w Białymstoku, w Galerii Katowickiej, w Avenidzie Poznań i Galerii Północnej w Warszawie.

Na jakich głównych założeniach opiera się koncept INTERSPORT 2.0?
Koncept INTERSPORT 2.0 zakłada po pierwsze: zintegrowaną wielokanałową dystrybucję towaru oraz dostęp do specjalnych produktów marek strategicznych; po drugie: zarządzanie kategoriami produktów w celu dostosowania oferty asortymentowej do potrzeb lokalnego rynku w oparciu o wyniki sprzedaży i pojemności sklepów, po trzecie: automatyczne uzupełnianie zapasów w celu szybszej dostawy towarów na półki i pełne wykorzystanie potencjału sprzedażowego marek własnych INTERSPORT. Koncept zakłada też kategoryzowanie sklepów i koncentrację na wiodących działach takich jak: sportstyle, running, fitness&training, outdoor, pływanie, team sport oraz rowery i rolki. Ważne jest również wykorzystanie potencjału wszystkich dostępnych kanałów komunikacji marketingowej z klientem.

Nowej koncepcji Grupy INTERSPORT przyświeca globalne hasło „The Heart of Sport”. Jakie przesłanie zawiera?
Chcemy, aby INTERSPORT był postrzegany jako światowy ekspert w lokalnym sporcie. Gdziekolwiek bije serce sportu tam będziemy ze swoją ofertą – zawsze blisko lokalnych pasjonatów sportu. Pokazujemy prawdziwe historie o inspirujących społecznościach sportowych, aby motywować klientów do uprawiania sportu. Pomagamy klientom znaleźć swoje miejsce w sporcie dzieląc się swoim entuzjazmem i fachowym doradztwem w doborze produktu. Kładziemy nacisk na kategorię sportowych produktów premium. Skupiamy się na najlepszych markach i towarach wysokiej jakości, które zapewnią ekskluzywność naszej oferty.

W nowym sklepie wykorzystują Państwo najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tego trendu?
Koncept sklepów INTERSPORT 2.0 wpisuje się idealnie w nową omnichannel’ową strategię Grupy INTERSPORT. Jest odpowiedzią na potrzeby klientów nowej generacji, którzy są szczególnie otwarci na nowe technologie tzn. swobodnie poruszają się w sieci połączeń, aktywnie korzystają z urządzeń mobilnych, posiadają konta na wielu portalach społecznościowych i korzystają w procesie zakupowym z wielu kanałów komunikacji takich jak: social media, livechaty, serwisy z opiniami, e-sklepy, porównywarki ofert – a dodatkowo cenią przeżycia, emocje oraz swój wolny czas.

Nowy sklep INTERSPORT wyróżnia również niepowtarzalny design. Jakie rozwiązania architektoniczne zostały zastosowane?
Nowy salon charakteryzuje się nie tylko unikalnym designem, ale również otwartą przestrzenią (ponad 1500 m2) z przyjazną dla klientów nawigacją pomiędzy kluczowymi strefami Women, Men i Young Athletes. W projekcie zostały zastosowane akrylowe delikatne opisy działów, podświetlane grafiki tekstylne na tle których prezentujemy logotypy wiodących brandów. Specjalnie dobrane tapety podkreślają indywidualny i dynamiczny charakter każdej z wiodących kategorii sportowych.

Jakie jeszcze udogodnienia dla klientów oferuje nowy koncept?
Zbudowaliśmy dla klientów stanowisko do testowania obuwia turystycznego oraz strefę badania biomechaniki stopy. Uwagę na wejściu przykuwa miejsce ekspozycji wybranych produktów z telebimem, a także nowoczesna strefa z interaktywnymi infokioskami. Dodatkowym atutem nowatorskiego konceptu jest dostępność produktów marek premium zaprojektowanych wyłącznie na potrzeby INTERSPORT 2.0.

Czy koncept 2.0. będzie rozwijany? Kiedy i gdzie możemy spodziewać się kolejnych otwarć?
Podobnie jak ma to miejsce na całym świecie, planujemy stopniowe rozwijanie konceptu INTERSPORT 2.0 w Polsce. Jednakże ze względu na niepewną sytuację związaną z Covid19 – przesuwamy to w czasie.

Polski Instytut Ekonomiczny (wrzesień 2019) podaje, że średni budżet gospodarstw domowych na sport i rekreację wynosi 458 zł, co oznacza, że na przestrzeni czterech lat wydatki na cele sportowe i rekreacyjne wzrosły o 40 zł. Największy wzrost wydatków dotyczył zakupu odzieży sportowej. Czy również w Państwa wynikach sprzedaży odnotowywane są te tendencje?
Jesteśmy w tej szczęśliwej sytuacji, że pomimo pandemii branża sportowa w Polsce i Europie nadal utrzymuje się w trendzie wzrostowym. Według prognoz rynkowych na przestrzeni pięciu lat powinna rosnąć na poziomie 5%. Popularyzacja rekreacji, sportu oraz zdrowego trybu życia napędza naszą branżę – a my chcemy być tego beneficjentem. Wydatki na sport rosną, ponieważ konsumenci szukają dobrych produktów markowych, które mamy w ofercie. Oprócz odzieży i obuwia sportowego najlepiej sprzedaje się w ostatnim czasie sprzęt fitness oraz rowery i rolki.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

 


Zobacz wywiad również w Magazynie Galerie Handlowe

 

Źródło: INTERSPORT Polska

Fotografia: INTERSPORT Polska

Data publikacji: 9 lipca 2020