Krzysztof Sajnóg Blue City

Blue City: Gdy firmy ograniczają wydatki na marketing, konsumenci o nich zapominają

Wśród niektórych firm panuje przeświadczenie, że kiedy czasy są trudne, należy robić cięcia finansowe, a rozpocząć je od marketingu. Moim zdaniem to ryzykowna i mało efektywna strategia – twierdzi Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu, Blue City.


Krzysztof Sajnóg, Blue City: Rozwój e-handlu, pandemia, wojna na Ukrainie, inflacja i trudna sytuacja gospodarcza – to nowa rzeczywistość biznesowa, do której po prostu trzeba się przystosować. Poszukiwać i wdrażać nowe rozwiązania tak, aby wzmocnić pozycję centrum handlowego. Podstawą jest weryfikacja grup docelowych i poznanie ich potrzeb. W dzisiejszym świecie klient jest coraz bardziej świadomy swoich wyborów i coraz bardziej odporny na reklamy. Dlatego konieczne jest wsłuchiwanie się w trendy, obserwacja i badania zachowań oraz potrzeb konsumentów, a także bycie agile, czyli gotowym na szybkie zmiany i dostosowanie się do klientów.

W przypadku centrów handlowych bardzo ważne jest współdziałanie działu marketingu z działem wynajmu. Dobra analiza oczekiwań klientów pozwala stworzyć odpowiednio dobrany tenant-mix, co z kolei przekłada się na to, co mamy do zaoferowania i zakomunikowania naszym klientom. Blue City najczęściej odwiedzane jest przez rodziny z dziećmi oraz młodych singli w wieku 24 – 30 lat. Jednak zaobserwowaliśmy, że coraz częściej naszymi klientami są również młodzi ludzie w wieku 15-24 lata. To powoduje, że musimy działać tak, aby i oni byli zadowoleni z odwiedzin Blue City i chętnie do nas wracali. Stąd w naszym centrum wielu nowych najemców, którzy swoją ofertę kierują do tej grupy wiekowej. Chcąc przyciągnąć ich do centrów handlowych, musimy nauczyć się z nim komunikować, czyli być aktywni na ich ulubionych kanałach w mediach społecznościowych, czyli TikToku, Instagramie, Snapchacie i YouTube oraz korzystać z influencerów, których zadaniem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, co w dalszej kolejności przekłada się na sprzedaż.

Niezbędne są regularne kampanie informacyjne. Na przykład w Blue City podczas pandemii komunikację marketingową kierowaliśmy na działania prosprzedażowe, promujące ofertę naszych najemców. Informowaliśmy, że Blue City jest miejscem bezpiecznym i nie ma żadnego powodu, by obawiać się przyjścia. Używając hasła „Mamy to!”, pokazywaliśmy klientom, że w Blue City można zrobić różnorodne zakupy i załatwić wiele spraw. Kiedy można było wreszcie odwiedzać miejsca rozrywki wróciliśmy do kampanii Funtastic Blue City, która była kontynuacją komunikacji sprzed pandemii.

Blue City wyróżnia się niespotykanymi nigdzie indziej „funtastycznymi” atrakcjami dla całej rodziny oraz możliwością zrobienia różnorodnych „funtastycznych” zakupów w miejscach obecnych tylko na terenie centrum. W aktualnej kampanii zwracamy uwagę na to, że Blue City jest miejscem, pełnym pozytywnych emocji – tu się dzieje! Klienci znajdą u nas, czego im potrzeba w codziennym życiu: komfortowe zakupy, jedzenie i szeroki wybór atrakcji oraz rozrywki.

Duży wpływ na generowanie odwiedzin w centrach handlowych ma organizowanie wydarzeń. Staramy się dobierać je tak, by odpowiadały oczekiwaniom lokalnej społeczności, rodzinom z dziećmi, ale również młodzieży. Organizujemy akcje charytatywne i społeczne, współpracując z lokalnymi instytucjami. Do działań marketingowych centrów należy również PR. Regularnie jesteśmy obecni w uznanych mediach branżowych, a z klientami komunikujemy się poprzez media lokalne, outdoor oraz kampanie w internecie. Naszym celem jest zapewnienie najlepszego połączenia oferty handlowej, usługowej i zapewnienie unikalnych doświadczeń. Działania marketingowe i promocyjne prowadzone przez Blue City generują widoczny popartymi danymi, wzrost liczby odwiedzających oraz przyczyniają się do zwiększenia świadomości marki, stymulują obroty i tym samym zapewniają dochody z wynajmu.


Sesje FOTO centrów handlowych – zobacz nasze zdjęcia

Źródło: Blue City

Fotografia: Blue City

Data publikacji: 27 września 2022