Przemyslaw-Lutkiewicz-LPP

LPP: Cyfryzacja i nowe technologie sukcesywnie wnikają do świata retailu

Od dawna rozwijamy się w duchu omnichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej. To nie tylko konieczność dywersyfikacji źródeł przychodów, ale przede wszystkim dostosowanie się do stale ewoluujących potrzeb klientów – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu, LPP


Przemysław Lutkiewicz, LPP: O ile salony stacjonarne od zawsze stanowiły podstawę dla naszego biznesu, o tyle rozwój w kierunku modelu wielokanałowego jest realną odpowiedzią na potrzeby dzisiejszych konsumentów. Zgodnie z tą koncepcją, naszym celem jest tworzenie efektu synergii pomiędzy online a offline i dostarczanie kupującym spójnych doświadczeń w obu kanałach sprzedaży. Wartością jaką klienci czerpią z tego podejścia jest możliwości dokonania wyboru miejsca zakupu w zależności od ich potrzeb w danej chwili.

Poza tym nie da się ukryć, że cyfryzacja i nowe technologie z jednej strony stają się standardem dla coraz szerszego grona konsumentów, a z drugiej – sukcesywnie wnikają do świata retailu. Zrozumieliśmy to już dawno temu, co pomogło nam w najtrudniejszych dla firmy chwilach, jakie przeżywaliśmy w ostatnich miesiącach, kiedy w wyniku lockdownu w zasadzie z dnia na dzień sklepy internetowe przejęły cały ciężar procesów sprzedaży. Gdybyśmy byli ograniczeni jedynie do kanału offline, bylibyśmy pozbawieni 100 proc. przychodów w jednym z najbardziej kluczowych dla naszej branży okresie w roku.

Biorąc pod uwagę rozwój trendu cyfryzacji i to, że konsumenci chcą robić zakupy w najwygodniejszy dla siebie sposób, pracujemy nad wprowadzeniem usługi Click&Collect, która pozwala na dokonanie zamówień online, z możliwością odbioru w salonie z najbliższego sąsiedztwa. Takie rozwiązanie daje klientom możliwość oceny i weryfikacji zamówienia na żywo, jeszcze przed finalnym zakupem i dokonanie zapłaty tylko za tę część zamówienia, która spełnia jego oczekiwania. Niebagatelną rolę odgrywa tu wdrażana w naszych markach technologia RFID, dzięki której w czasie rzeczywistym możemy informować klientów on-line o dostępności danego produktu w odpowiednim dla niego salonie. Dodatkowo docelowo chcemy, aby każdy z naszych salonów pełnił rolę mini-magazynów, z których będą wysyłane zamówienia online. Nie zapominajmy też, że nasz model biznesowy zakłada, iż każdy z naszych sklepów stacjonarnych będzie miał ofertę adekwatną do potrzeb klientów z najbliższego otoczenia. Nie byłoby to możliwe bez użycia technologii. To właśnie cyfrowe narzędzia pomagają nam zapanować nad naszym wolumenem sprzedaży przy równoległym, indywidualnym podejściu do każdego z salonów.

W LPP wywodząc się z handlu tradycyjnego nadal wierzymy w jego ogromny potencjał. Niemniej jesteśmy przekonani, że komplementarnym elementem naszej usługi stacjonarnej jest właśnie kanał internetowy. O ile w różnych sytuacjach zachodzących na rynku układ sił pomiędzy nimi może ulegać zmianom, o tyle to właśnie koncepcja omnichannel stanowi fundamentalne spoiwo naszego biznesu i odpowiedź na potrzeby klienta.


Zobacz również opinię w Magazynie Galerie Handlowe

Magazyn-Galerie-Handlowe-listopad-grudzien-2020-mockup1500

Źródło: LPP

Fotografia: LPP

Data publikacji: 13 listopada 2020