Agnieszka Dziedzic - VIVE Textile Recycling

Cyrkularność to właśnie VIVE

VIVE Textile Recycling, działając od 30 lat działa w branży recyklingu tekstyliów w Polsce i Europie. Firma inwestuje w opracowywanie nowoczesnych i wydajnych procesów recyklingu tekstyliów, które umożliwią wytwarzanie nowych produktów z przetworzonych włókien tekstylnych. Agnieszka Dziedzic, Dyrektor Marketingu w VIVE Textile Recycling podsumowuje działania przedsiębiorstwa w 2022 roku.


Jakie otwarcia sklepów i zmiany miały miejsce w 2022 roku?

W zeszłym roku otworzyliśmy 17 sklepów VIVE Profit – 3 własne oraz 14 punktów franczyzowych.

Które wydarzenia w działalności obiektu były kluczowe w 2022 roku? Co udało się osiągnąć?

Każdy nowo otwarty sklep to dla nas ogromny sukces. Cały czas się rozwijamy i z każdym kolejnym otwarciem sklepu jesteśmy coraz bardziej świadomi, coraz bardziej widoczni. Szczególnie cieszymy się z rozwoju franczyzy VIVE Profit. Wiemy, jak duży jest potencjał tego rynku, w tym w branży fashion. Jesteśmy świadomi naszego biznesu, szans i wyzwań i na tej podstawie zbudowaliśmy model współpracy oparty na partnerstwie i elastyczności. Możemy powiedzieć, że 2022 rok to dopiero początek, dopiero się rozkręcamy, a do zaoferowania na kolejne lata mamy jeszcze bardzo dużo. Wszystko w ekologicznym duchu. Te sklepy to również edukacja ekologiczna. Mówienie o dawaniu kolejnego życia ubraniom, zmiana świadomości konsumenta.

Co dziś wyróżnia Państwa na tle lokalnej konkurencji?

Na pewno 30 lat działalności na rynku, czy też fakt, że zamykamy obieg w 100%. Od początku jesteśmy skupieni na ekologii, nurcie zero waste i pokazujemy, że cyrkularność to właśnie VIVE.

Jakiego typu aktywności obejmuje Państwa plan marketingowy? Na czym się skupiacie i co z tego przynosi najlepsze efekty?

Plan marketingowy VIVE Textille Recycling zmienia się w zależności od tego, jak rozwijają się trendy rynkowe i czego potrzebuje klient. Bardzo uważnie przysłuchujemy się naszym klientom. Prowadzimy badania w grupach focusowych. Analizujemy rezultaty działań. Nie chcę zdradzać przed faktem, co zamierzyliśmy na 2023 rok. Mogę tylko powiedzieć, ze mam nadzieje, ze klienci właśnie odczują i zobaczą znaczącą różnicę w naszej komunikacji z rynkiem. Dzisiejszy marketing to już nie działania charakterystyczne dla pierwszej dekady XXI wieku. Świat jest już znacznie dalej. Również dla firm takich jak nasza to wyzwanie żeby nadal za nim nadążać.

Jakie atrakcje przygotowaliście Państwo dla klientów w okresie świątecznym?

Działając w nurcie eko, zdecydowaliśmy się na przyozdobienie przestrzeni sklepów ekologicznymi ozdobami świątecznymi, które także można zrobić DIY. Promujemy działania ekologiczne w każdej możliwej sytuacji – szczególnie podczas okresu świątecznego, kiedy łatwo wpaść w zakupowy, konsumpcyjny szał.

Jakie doświadczenia zakupowe oferuje Państwa marka?

Przede wszystkim możliwość dołączenia do misji dawania tekstyliom kolejnego życia. Każdy nasz klient przyczynia się do dbania o środowisko i dokłada do tego swoją cegiełkę, a przy tym wybiera spośród niepowtarzalnych ubrań – dwóch takich samych sukienek w VIVE Profit się nie znajdzie. W każdym naszym sklepie jest wyspecjalizowana obsługa, która zawsze służy pomocą i radą. Poza tym co tydzień następuje całkowita wymiana towaru, którą poprzedzają dni z różnymi promocjami.

W jaki sposób jesteście odpowiedzialni społecznie?

Jako VIVE Group zdajemy sobie sprawę jakie społeczne i środowiskowe wyzwania stawia przed przedsiębiorstwami obecny świat. Tych działań mamy bardzo dużo. Sposobem na sprostanie im jest m.in. wdrożenie polityki zrównoważonego rozwoju. Grupa VIVE w jej ramach akcentuje zwłaszcza aspekty ekologiczne (w tym praca w trybie gospodarki obiegu zamkniętego). Kolejnym przykładem są prowadzone przez nas eko-lekcje w szkołach ucząc odpowiedzialności za świat, pokazując na czym polega cyrkularność (m.in. odzieży), prezentując nasze produkty z przetworzonych tekstyliów. Dbamy o środowisko również wewnątrz firmy. Ograniczamy np. użycie materiałów drukowanych takich jak plakaty, czy ulotki. Nasze strefy relaksu zbudowane są w całości z kompozytu, czyli tekstyliów przetworzonych na elementy małej architektury. Tych działań jest naprawdę bardzo wiele. Te wymienione to tylko kilka z nich.

Jakiego typu inicjatywy proekologiczne są lub były w tym roku realizowane?

Jedną z takich inicjatyw było partnerstwo strategiczne w akcji „Mniej Znaczy Więcej!” Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste, dedykowanej edukatorom, uczniom, rodzicom i całej okołoszkolnej społeczności, której zależy na budowie dobrej i bezpiecznej przyszłości ludzi oraz planety. Jako partner strategiczny akcji VIVE Group ufundowało dla szkoły, która zdobyła najwięcej punktów w akcji zbierania używanej odzieży, nagrodę główną – zewnętrzną strefę relaksu wykonaną z kompozytu tekstylnego VIVE Texcellence. W ramach współpracy, przeprowadziliśmy w jednej ze szkół biorących udział w akcji, pilotażową EKO-lekcję, podczas której uczniowie mogli dowiedzieć się o korzyściach płynących z życiem życia zgodnym z zero waste. Jedną z części lekcji był Pokaz Mody Cyrkularnej, do którego zaangażowani zostali uczniowie szkoły oraz ich nauczyciele. Zaprezentowali na sobie odzież z „drugiej ręki”, pokazując tym samym, że moda cyrkularna to moda przyszłości.

100%. komercjalizacja i rosnąca frekwencja – jak w Państwa ocenie najlepiej zarządzać obiektem, aby osiągnąć ten cel? Co się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat?

Jedną z ważniejszych kwestii jest obserwacja i słuchanie potrzeb i opinii klientów. Dlatego też przeprowadzamy różnego rodzaju badania marketingowe i wyciągamy z nich wnioski. Klient jest dla nas najważniejszy – obserwujemy jego preferencje, dopasowujemy odpowiednie promocje, chcemy, żeby czuł się zaopiekowany i usatysfakcjonowany każdą wizytą w naszym sklepie. Przestrzeń, do której zapraszamy naszego klienta – musi zachęcać i musi być dla niego komfortowa. Do tej komunikacji z klientem używamy wielu kanałów dotarcia – skuteczna kampania marketingowa jest w stanie przyciągnąć wielu klientów i co ważne, nowych klientów.

Jakie działania i zmiany szykowane są w 2023 roku?

Dalszy rozwój sieci sklepów z modą cyrkularną, wprowadzanie innowacji i nowych eko-rozwiązań, działalność edukacyjna – chcemy pokazywać, w jaki sposób każdy człowiek, każdy klient, może zadbać o swój styl i jednocześnie świadomie zadbać o planetę, o ekologię.

Dziękujemy Pani za rozmowę.
Dziękuję.


Zdjęcia sklepów i punktów usługowych – zobacz przykłady!

Źródło: VIVE Textile Recycling

Fotografia: VIVE Textile Recycling

Data publikacji: 23 marca 2023