Technologia nie odstępuje nas na krok

Retailtainment – Shopping Mall Marketing 2020

Nowe technologie to określenie, które wybrzmiewa dziś w każdej dziedzinie naszego życia. Technologia nie odstępuje nas na krok, co u niektórych osób – zmęczonych takim stanem rzeczy – objawia się powrotem do prostszego stylu życia. Czy „nowoczesność” działa w taki sposób na społeczeństwo również w przypadku rynku sprzedaży? – zastanawia się Dariusz Ludwinek Specjalista ds. Marketingu VIVE Textile Recycling

Z pewnością w mniejszym stopniu. Klient poszukuje wygody oraz zwiększania komfortu, szybkości i jakości swoich zakupów. Oczekuje inspiracji, porady, motywacji – najlepiej w formie online. I to zapewnia mu w dużym stopniu nowoczesna technologia, którą branża retail wykorzystuje w mniejszym i większym stopniu.

Wielokanałowa sprzedaż, obejmująca również komunikację social media, eventy łączące offline z online, programy lojalnościowe (np. karty), dedykowana oferta w oparciu o zachowanie klienta – wszystkie te zagadnienia wpisują się w standardowe oczekiwania konsumenta. Możemy rozwijać ten temat i oferować jeszcze bardziej zaawansowane metody, jednak nie powinniśmy się w tej kwestii zbytnio zapędzić. Nowe technologie i narzędzia nie powinny przesłonić nam fundamentów branży retail – dobrego, atrakcyjnego produktu/usługi oraz odpowiedniej jakości obsługi. To, co było istotne przez wieki funkcjonowania handlu, pozostaje takim również obecnie. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zmieni opinii klienta, który trafi na słabej jakości produkt, a jego obsługa pozostawi wiele do życzenia. Nowoczesność nie zastąpi również naszej kreatywności, która dziś – w dobie ogromnej konkurencji – pozwala zdobyć „kawałek tortu” nawet tym mniejszym przedsiębiorcom.

Sieć sklepów VIVE Profit rozumie potrzeby technologiczne swoich klientów, jednak zwraca również uwagę na wiele innych, nie mniej ważnych kwestii. Atrakcyjna, różnorodna oferta, spełniająca zmieniające się oczekiwania społeczeństwa, dobry kontakt z klientem, podążanie za wartościami i trendami, które się nimi kierują (np. zero waste) – to fundamenty sprzedaży, na których z powodzeniem można budować nowoczesność.

 


Zobacz wypowiedź także w projekcie SMM 2020

 

Źródło: VIVE Profit

Fotografia: VIVE Profit

Data publikacji: 14 maja 2020