Wojciech Tulwin-Recman

Działania na rzecz społeczeństwa i środowiska powinny być promowane przez obie strony

Coraz więcej konsumentów wybierając dany produkt czy usługę zwraca uwagę na działania firmy w zakresie CSR. Społeczna odpowiedzialność biznesu przekłada się na pozytywne postrzeganie przedsiębiorstwa na rynku – zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor Marketingu i PR marki Recman.


W związku z tym zarówno centra, jak i sieci handlowe coraz częściej wykorzystują marketing, aby promować pozytywne wartości. W jaki sposób centra i sieci handlowe wykorzystują marketing, aby promować wartości, którymi kierujemy się w życiu codziennym? Możemy tutaj odpowiedzieć na naszym przykładzie.

W 2023 roku postanowiliśmy wykorzystać nasze zasięgi i podjąć współpracę z Fundacją Rak’n’Roll. W komunikacji skierowanej do mężczyzn chcemy pokazać, jak dbać o zdrowie i zachęcić naszych odbiorców do badań profilaktycznych. Dodatkowo celem kampanii jest przekonanie mężczyzn, że te działania nie wymagają dużej ilości czasu. A pewność bycia zdrowym jest bezcenna. Kampania z ogromnym entuzjazmem została przyjęta zarówno przez pracowników Recman, jak i naszych klientów. Treści edukacyjne, które publikujemy na naszych social mediach cieszą się popularnością oraz zachęcają do angażowania się. Mamy nadzieję, że centra handlowe będą chętnie promować tę inicjatywę oraz udostępniać publikowane przez nas treści.

Współpraca z Fundacją Rak’n’Roll to dla nas kontynuacja wsparcia polskich fundacji. Od wielu lat wspieramy również Fundację Mam Marzenie, na którą przekazaliśmy ponad 250 000 zł i umożliwiliśmy realizację ponad 50 marzeń najmłodszych. Każdy klient może się do tego przyczynić kupując w naszych salonach muszkę Mosca, z której zysk przekazujemy na Fundację.

Jednocześnie staramy się oferować klientom nowe produkty i usługi, z których warto wymienić m.in. wypożyczalnię garniturów. Możliwość wypożyczenia garnituru to realna oszczędność miejsca w garderobie naszych klientów oraz świetna alternatywa dla osób, które poszukują garnituru na jedną okazję. Dzięki temu wybrane modele w naszym kolekcjach zyskują drugie życie. Wśród licznych działań podejmujemy też lokalne inicjatywy – nasi pracownicy regularnie sadzą drzewa wspólnie z Nadleśnictwem Suwałki, a w celu redukcji emisji dwutlenku węgla zdecydowaliśmy się na instalacje fotowoltaiczne w naszym zakładzie produkcyjnym.

Z najnowszych inicjatyw szczególnie dumni jesteśmy również z uruchomienia Akademii Tenisowej Recman. To innowacyjny, całoroczny projekt, którego ideą jest zachęcenie młodych osób do aktywności fizycznej oraz popularyzacja tenisa na Suwalszczyźnie. Sport to zdrowie – łącząc przesłanie tej idei z miłością do tenisa (od 2011 roku jesteśmy Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w Tenisie oraz chętnie angażujemy się w liczne projekty tenisowe), chcemy zachęcić najmłodszych do aktywności fizycznej i zarazić ich pasją do tej dyscypliny.
Regularnie staramy się brać udział w eventach i akcjach charytatywnych. Wiemy, że możemy liczyć tutaj na nasz cały zespół, który pokazał jak ważne jest dla nas zdrowie i bezpieczeństwo podczas pandemii, gdy jako jedna z pierwszych szwalni w Polsce szyliśmy i przekazywaliśmy maseczki dla szpitali.

Jednym z głównych tematów poruszanych w ostatnim czasie jest ekologia. Szczególnie w branży fashion ten trend jest mocno widoczny. Najemcy często w swojej komunikacji podkreślają, jakie działania podejmują, aby dbać o otaczający nas świat. W naszej firmie zwracamy uwagę na certyfikowane tkaniny, posiadamy w kolekcji produkty, w których wykorzystane zostały tkaniny z recyklingu. Zoptymalizowaliśmy wiele procesów logistycznych, w tym m.in. elektroniczny obieg dokumentów, który wyeliminował dokumenty papierowe. Wyeliminowaliśmy torby foliowe wydawane klientom, wprowadzając torby papierowe. Innym przykładem może być tutaj odejście od fizycznych formularzy i kart lojalnościowych.

Działania na rzecz społeczeństwa i środowiska powinny być promowane przez obie strony – zarówno przez sieci, jak i galerie handlowe. Osiągając efekt synergii jesteśmy w stanie dotrzeć do bardzo wielu odbiorców oraz zainteresować ich daną inicjatywą. Istotne jest też to, aby promocja odbywała się we wszystkich kanałach – tj. online, jak i bezpośrednio w salonach i galerii. To właśnie w czasie promocji takich działań offline jesteśmy w stanie bezpośrednio zaangażować klienta. Każdemu z nas powinno zależeć na otaczającym nas świecie.

Źródło: Recman

Fotografia: Recman

Data publikacji: 4 grudnia 2023