Huby Mobilnosci

Eko transport przyszłości dla klientów handlu i usług

Do obiektów handlowych w największych polskich miastach można od kilku lat docierać w sposób ekologiczny i bez potrzeby posiadania własnego pojazdu – podpowiada Adam Jędrzejewski, współzałożyciel i prezes Hubów Mobilności.


Chodzi o coraz modniejszy transport współdzielony – czyli wypożyczane z aplikacji rowery, elektryczne hulajnogi czy skutery oraz auta z systemów car sharing – który już teraz dostępny jest dla nieruchomości handlowych w postaci dedykowanej usługi: Hubu Mobilności.

Hub Mobilności to specjalnie oznakowany parking wyznaczany bezpośrednio na nieruchomości, w którym polska firma organizuje postój różnych współdzielonych środków transportu dostępnych w danym mieście: poczynając od elektrycznych jednośladów takich jak hulajnogi i dwuosobowe skutery, poprzez bogatą ofertę aut współdzielonych, a na rowerze miejskim kończąc. Dodatkowo w Hubach Mobilności udostępniane są też ładowarki do pojazdów elektrycznych oraz inna infrastruktura.

Wprowadzamy bezpośrednio na nieruchomość wszystkie te usługi mobilności, z których mieszkańcy tak chętnie korzystają w przestrzeni publicznej. Transport współdzielony to nie tylko modny trend w duchu ‘smart city’ i efektywność charakterystyczna dla ‘sharing economy’, ale też kierunek wskazywany przez włodarzy miast, ekspertów oraz Unię Europejską jako przyszłość transportu miejskiego. Trudno więc sobie wyobrazić na dłuższą metę nieruchomości, które nie otworzą się na miliony użytkowników systemów współdzielonej mobilności – tłumaczy Adam Jędrzejewski, współzałożyciel Hubów Mobilności.

Pierwszy Hub Mobilności ruszył wiosną tego roku w Warszawie i szybko potwierdził, że dostępność różnych pojazdów współdzielonych w wyznaczonym miejscu nieruchomości sprzyja sięganiu po tę formę transportu. Już w niespełna 3 miesiące po starcie premierowy Hub Mobilności wygenerował ponad 0,5 tys. wypożyczeń i zwrotów pojazdów do/z hubu. A należy pamiętać, że transport współdzielony w Polsce to kilka milionów zarejestrowanych użytkowników, dostępność usług w ponad 150 miastach i flota aż 60 tysięcy pojazdów.

Tylko na 1 współdzielony pojazd przypada średnio 100 użytkowników, podczas gdy jedno prywatne auto stoi statystycznie przez 95% czasu nieruchomo zajmując kilkanaście m.kw. cennej przestrzeni służąc przy tym raptem 1-2 osobom. Rachunek jest więc prosty, a wnioski nasuwają się same: transport współdzielony to efektywny sposób zarówno na zorganizowanie przestrzeni pod obiektem handlowym, jak i na jego skuteczne skomunikowanie z miastem i jego mieszkańcami.

Klienci nie potrzebują być już skazani wyłącznie na własne auto czy na komunikację miejską. Mogą mieć wybór, a do obiektów handlowych docierać wygodnie w preferowany przez siebie sposób: rowerem miejskim czy też współdzielonymi hulajnogą, skuterem lub autem dostępnymi przez całą dobę wprost z aplikacji. Poza fizycznie wyznaczonym Hubem Mobilności dostępna jest też aplikacja mobilna, która zaplanuje podróż do/z nieruchomości. Pod nazwą ‘Vooom – one app to ride the City’ kryje się multimodalny planer podróży, który pozwala wyznaczać w czasie rzeczywistym optymalną trasę łączącą różne formy przemieszczania się (tzw. modalności): na piechotę, pojazdami współdzielonymi oraz transportem zbiorowym.

Hub Mobilności to ‘must-have’ dla obiektów handlowych. Dzięki udostępnianym w nim pojazdom klienci nieruchomości zyskują komfort i nową jakość przemieszczania się, a jej właściciel pełną obsługę procesu: od zaprojektowania Hubu Mobilności i jego wdrożenia aż po codzienne zarządzanie dostępnością pojazdów i oferowanych w hubie usług.

Źródło: Huby Mobilności

Fotografia: Huby Mobilności

Data publikacji: 27 września 2021