Ilona Szafer - Galeria Katowicka - panorama

Galeria Katowicka: Obiekty handlowe zostały dostosowane do nowych wyzwań

Ograniczenia związane z pandemią kiedyś się skończą, a klienci wrócą do centrów handlowych. Musimy pamiętać, że współczesne galerie są miejscami, gdzie handel jest jednym z elementów szerokiej oferty, a ogromną rolę odgrywają emocje i doświadczenia konsumenckie – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Ilona Szafer, Senior Asset Manager w Savills Investment Management, przedstawiciel właściciela centrum Galeria Katowicka.


Ta poza-handlowa funkcja tego typu centrów, traktowanych przez wielu jako miejsca spotkań i ciekawych wydarzeń, była i pozostanie istotna. Uważam, że samo tworzenie dodatkowej infrastruktury, mającej za zadanie oddzielanie od siebie osób, nie do końca się sprawdzi. Bezpieczeństwo sanitarne i jego przestrzeganie to rola zarówno zarządcy czy właściciela obiektu, ale także każdego z odwiedzających. Dlatego niezwykle istotna jest edukacja w tym zakresie i dotarcie z informacjami do wszystkich członków tworzących społeczność centrów handlowych – klientów, najemców i ich pracowników oraz obsługi danego obiektu. Galeria Katowicka postawiła właśnie na edukacje w zakresie przestrzegania reżimu sanitarnego i efekty tych działań są widoczne.

Po powrocie do „nowej normalności” klienci nadal zwracać będą uwagę na komfort i bezpieczeństwo zakupów. Co więcej uważam, że wprowadzone w ubiegłym roku zabezpieczenia sanitarne pozostaną z nami już na zawsze. Być może nowo powstające centra handlowe wyposażone zostaną w kolejne rozwiązania mające na celu minimalizowanie zagrożeń związanych z rozprzestrzenianiem się wirusów. Przestrzenie wspólne w już istniejących obiektach handlowych, takich jak Galeria Katowicka, w większości nie wymagają przeprojektowania, a jedynie pewnego dostosowania, jak np. utrzymania odpowiednich odległości pomiędzy stolikami znajdującymi się w strefie gastronomicznej czy ewentualnego odgrodzenia stanowisk w strefie pracy wspólnej.

Rozwiązania stosowane w zagranicznych centrach i sieciach handlowych nie różnią się od działań, które są realizowane na polskim rynku. W mojej ocenie polskie centra handlowe są bardzo dobrze przygotowane do bezpiecznego działania i spełniają najwyższe światowe standardy. Nie tylko wdrożyły wszystkie rekomendacje służb sanitarnych i poszczególnych ministerstw, ale poszły znacznie dalej, wprowadzając własne restrykcyjne procedury dotyczące bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego. Obiekty zostały dostosowane do nowych wyzwań, regularnie jest w nich przeprowadzane wietrzenie i ozonowanie pomieszczeń, dezynfekowanie małej architektury oraz elementów mających częstą styczność z dłońmi. We wszystkich kluczowych miejscach znajdują się dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk, a przedstawiciele zarządców centrów handlowych dbają o zachowanie dystansu pomiędzy klientami i noszenie maseczek. Dodatkowo te działanie wspierane są wewnętrznymi kampaniami edukacyjnymi oraz działaniami w przestrzeni online – w Galerii Katowickiej przygotowaliśmy specjalną zakładkę na stronie internetowej, dedykowaną zasadom bezpieczeństwa sanitarnego. Centra handlowe wdrażają również specjalne certyfikaty bezpieczeństwa i stale usprawniają procedury, aby zapewnić możliwie najwyższy poziom komfortu dla odwiedzających.


Banner - sesje fotograficzne centrów handlowych

Źródło: Galeria Katowicka

Fotografia: Galeria Katowicka

Data publikacji: 8 czerwca 2021