Galeria Młociny: Tworzymy unikalne wartości dla naszych klientów

Warszawska Galeria Młociny w tym roku obchodzi swoje 5. urodziny. Obiekt koncentruje się na tworzeniu unikalnych wartości dla swoich klientów i budowaniu z nimi trwałych, wartościowych relacji. Jak podkreśla Kamila Kiersikowska, Dyrektor CH Galeria Młociny – nasze zaangażowanie obejmuje stałe inwestycje w jakość obsługi i różnorodność oferty, co bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby wizyt i zwiększenie obrotów.


Jak wygląda dziś strategia marketingowa Galerii Młociny? Na jakich aspektach koncentrujecie Państwo uwagę, aby przyciągnąć większą liczbę klientów i poprawić ich doświadczenia zakupowe?

Galeria Młociny to niewątpliwie unikalny obiekt na handlowej mapie Warszawy. Wyróżnia się szeroką ofertą zakupową, zróżnicowanym i dobrze przemyślanym doborem najemców, nowoczesną architekturą, a także tym co dzieje się w galerii na co dzień. Działania mają oparcie w strategii marketingowej, którą budujemy na kilku filarach – programie lojalnościowym, akcjach prosprzedażowych z nieszablonowymi partnerstwami oraz wyjątkowych wydarzeniach adresowanych do różnych grup klientów. W zależności od konkretnej inicjatywy spełniają one m.in. następujące cele: przyciągają klientów, pozytywnie wpływają na obroty najemców, poszerzają grupę docelową. Często harmonogram cyklicznych wydarzeń w naszym centrum jest wypełniany po brzegi. Każdy klient może znaleźć w nim coś dla siebie: czy to wieczory z planszówkami, czy może potańcówki z DJ Wiką. Lubimy zaskakiwać nowościami. Na przykład w grudniu taras na dachu galerii zamienił się w ogród świateł, a na poziomie +1 zbudowaliśmy zjeżdżalnię – kolejną stałą atrakcję, która jest też alternatywą na szybsze przemieszczanie się między piętrami. Ten rok przywitaliśmy z kolei feriami na sportowo organizowanymi we współpracy z Klubem Hutnik.W lutym rodziny z dziećmi bawiły się w strefach LEGO Dreamzzz. Równolegle prowadziliśmy kolejne akcje prosprzedażowe, w których klienci mogli wymieniać paragony na: wejściówki do ogrodu MagicznyBotaniczny, bilety na wystawę Inter Cars Ikony Motoryzacji czy karnety na stoki z Grupy Pingwina. Starannie obserwujemy zachowania konsumenckie oraz przeprowadzamy cykliczne badania wśród klientów odwiedzających Galerię Młociny, aby realizować ich oczekiwania i budować pozytywne doświadczenia zakupowe. Wspomniany już przeze mnie zróżnicowany dobór najemców to niewątpliwie duży atut Galerii Młociny – ponad 60 sklepów z modą, jeden z najciekawszych konceptów food court’owych w Polsce czy szeroka oferta sportowa. Wraz z przemyślaną strategią marketingową stanowią wyróżniki, które przyciągają do nas klientów nawet z dalszych części Warszawy i okolicznych miejscowości.

W jaki sposób dbacie o lojalność klientów wobec centrum handlowego, aby utrzymać swoją pozycję na rynku w obliczu konkurencji?

Przede wszystkim skupiamy się na tworzeniu unikalnych wartości dla naszych klientów i budowaniu z nimi trwałych, wartościowych relacji. To zaangażowanie obejmuje stałe inwestycje w jakość obsługi oraz różnorodność oferty, co bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby wizyt i zwiększenie obrotów. Ostatnie badania rynku wykazały wzrost lojalności klientów – zarówno odwiedzających Galerię Młociny regularnie, jak i tych, którzy pojawiają się w niej rzadziej (tzw. medium userów). Zauważamy wzrost średniej częstotliwości wizyt mieszkańców najbliższych okolic – Bielan i Białołęki, co potwierdza naszą rolę miejsca ważnego dla sąsiadów, nie tylko jako cel zakupowy. Wynik ten wzrasta też wśród mieszkańców Bemowa, Żoliborza, Ochoty oraz Woli. To, co nas wyróżnia, to wysoki odsetek klientów odwiedzających Galerię Młociny w towarzystwie, znacznie wyższy niż średnia rynkowa. Galeria Młociny jest miejscem, które sprzyja spotkaniom towarzyskim i biznesowym. Poziom +2 oferuje niepowtarzalną przestrzeń rozrywkowo-gastronomiczną: łącznie 30 punktów restauracyjnych i kawiarni, taras z ogrodem, Hala Hutnik z barem MK Bowling i stołami do gry w shuffleboard, gdzie organizujemy liczne turnieje. Wszystko to pozytywnie wpływa na wizerunek naszego centrum handlowego. Ponadto, dzięki szerokiej ofercie, nasi klienci identyfikują się z Galerią Młociny, uznając ją, jako miejsce „dla osób takich jak ja”, co potwierdzają wyniki ostatniego badania.

Czy istnieje możliwość dostosowania działań promocyjnych do specyfiki i potrzeb Państwa najemców? Jakie praktyki są tutaj stosowane i co robicie, aby wzmacniać relacje z partnerami biznesowymi oraz wspierać ich w prowadzonej działalności?

Poza codziennym wsparciem najemców w komunikowaniu promocji, nowych kolekcji, ofert, staramy się także organizować akcje i wydarzenia, które przyciągają klientów do danego rodzaju sklepów. Moda to wiodąca kategoria w Galerii Młociny. Przykładem takich wspólnych działań w tym obszarze może być Taneczny Pokaz Mody, przygotowany z najemcami oraz działającą w Galerii Młociny – Warsztatową Akademią Musicalową. Z badań wynika, że pod względem wizerunkowym nasze centrum handlowe kojarzy się przede wszystkim jako miejsce zakupów modowych dla kobiet i dla dzieci. W celu przybliżenia klientom oferty ponad 60 najemców modowych, nawiązaliśmy współpracę z profesjonalnym stylistą, który aktywnie działa na terenie galerii oraz prezentuje nowości i aktualne promocje w social mediach. Wcześniej wspomniany przeze mnie poziom +2 to bardzo ważna część naszego centrum handlowego, gdzie skupiamy szeroką ofertę gastronomiczną i rozrywkową. Dzięki bliskości lokali restauracyjnych, klienci, smakując dań kuchni z całego świata, mogą jednocześnie obejrzeć spektakle, wziąć udział w quizach czy posłuchać koncertów. W tej strefie organizowane są też turnieje shuffleboard, cieszące się coraz większą popularnością. Najemcy Galerii Młociny są integralną częścią programu lojalnościowego Kupujesz i Masz. Klienci za zarejestrowane paragony zbierają punkty tzw. Złociny, które następnie wymieniają na nagrody. Są to np. zestawy LEGO od Świata Zabawek, kosmetyki z drogerii Douglas, smartwatche od Teletorium, a także kawa i inne pozycje z menu punktów gastronomicznych. Nie sposób zapomnieć o wielu akcjach prosprzedażowych, które w Galerii Młociny nigdy się nie kończą. Staramy się planować harmonogram tak, aby klienci nieustannie czerpali podwójne korzyści z zakupów u naszych najemców. Przykładem corocznej, cieszącej się ogromnym zainteresowaniem promocji jest jesienna akcja „To Cię rozgrzeje”, w której punkty za zakupy można wymienić na atrakcyjne nagrody.

Bardzo częstym aspektem funkcjonowania centrów handlowych jest tworzenie różnego rodzaju inicjatyw społecznych i podkreślenie roli oraz pozycji obiektu w świadomości lokalnej społeczności. Jak to wygląda w Państwa przypadku?

W listopadzie 2023 r. przeprowadzony został dialog społeczny z mieszkańcami Bielan na temat jakości życia w dzielnicy. Wnioski potwierdzają, że Galeria Młociny jest bardzo ważnym obiektem dla lokalnej społeczności. Jak zauważyli mieszkańcy, przed powstaniem centrum handlowego, dostęp do rozrywki, oferty gastronomicznej czy specjalistycznych sklepów był ograniczony. Dla nas współpraca z lokalną społecznością, wsparcie inkluzywności, poprawa jakości życia, tworzenie atrakcyjnych przestrzeni publicznych to podstawowe cele strategiczne. Otwieramy się na nowych klientów, z całej Warszawy i okolic, nie zapominamy jednak o korzeniach, które prawie 5 lat temu zapuściliśmy właśnie na Bielanach. W wielu obszarach działalności Galerii Młociny nawiązujemy do historii dzielnicy. Bielańskie Dechy to historyczna warszawska potańcówka, która działała przed i chwilę po wojnie – u nas jest to wydzielona część tarasu, gdzie organizujemy różnego rodzaju wydarzenia kulturalne. W ostatnie wakacje przed centrum handlowym stanął Statek do Młocin, czyli nowy plac zabaw, który swoją nazwą nawiązuje do żeglugi wiślanej w przedwojennej Warszawie. Nieprzypadkowo powstała też Hala Hutnik, czyli część poziomu +2. Zarówno nazwą, jak i industrialnym wnętrzem, nawiązuje ona do warszawskiej Huty. Jeśli chodzi o inicjatywy społeczne, przy okazji listopadowego Dnia Pluszowego Misia, zespół Galerii Młociny odwiedził Nowodworskie Centrum Medyczne i umilił czas małym pacjentom. Pamiętając także o naszych Braciach Mniejszych, cyklicznie organizujemy zbiórki karmy dla czworonogów z okolicznych schronisk. Przy okazji finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy po raz kolejny zaprosiliśmy odwiedzających galerię do “kręcenia kilometrów”. Zainteresowani mogli skorzystać z orbitreków, rowerków i ergometrów, a za każdy pokonany kilometr dorzucaliśmy do puszki złotówkę na rzecz WOŚP. Łącznie, wraz z datkami, zebraliśmy prawie 3800 złotych. Przy tej okazji warto też wspomnieć o długoletniej współpracy z Klubem Hutnik Warszawa, z którym m.in. organizujemy wydarzenia sportowe i promujemy aktywność fizyczną wśród dorosłych oraz młodszych klientów. W bieżącym roku planujemy kolejne inicjatywy, które będą wprost odpowiadały na potrzeby mieszkańców, np. w obszarze bezpieczeństwa czy nawiązywania nowych znajomości. Chcielibyśmy, aby Galeria Młociny stała się „strefą sąsiada”, gdzie każdy może przyjść, porozmawiać, poznać się, a może nawet zorganizować własne wydarzenie dla sąsiadów.

Za nami niemal pierwszy kwartał 2024 roku. Jakie kluczowe działania miały miejsce w Państwa obiekcie w minionym 2023 roku i czego możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach?

Ubiegły rok to przede wszystkim wiele ważnych otwarć. Przywitaliśmy w Galerii Młociny HalfPrice – oferujący marki premium w outletowych cenach czy salon Sinsay – zlokalizowany po sąsiedzku z pierwszym w Polsce i jedynym w Warszawie sklepem Primark. Klienci od kilku miesięcy mogą też znaleźć u nas ofertę sportową Nike. Salon tej marki został otwarty w Galerii Młociny w oryginalnym koncepcie Nike Well Collective. Dodatkowo poszerzyliśmy ofertę gastronomiczną o smaki luizjańskiego kurczaka od Popeyes, kuchnię gruzińską od Oto Papas Bistro, fast food od Cukrem i Solą, a także tajwańskie bubble tea serwowane przez Big Boba. W październiku rozbudowaliśmy ofertę kulturalną, wprowadzając do naszego centrum Storytekę, czyli połączenie tradycyjnej biblioteki z nowymi technologiami.Jest to przestrzeń, gdzie można poczytać książkę, wziąć udział w warsztatach czy po prostu spędzić miło czas. Cieszymy się, że Urząd Dzielnicy Bielany wybrał właśnie Galerię Młociny jako odpowiednią lokalizację dla tego typu projektu. Rosnąca oferta zakupowa i gastronomiczna to jedno, ale dla nas równie ważny jest segment rozrywkowy, czyli wszelkie atrakcje i wydarzenia. Zorganizowaliśmy w ciągu roku dziesiątki takich akcji, w tym m.in. wakacje na sportowo. Udostępniliśmy wówczas naszym klientom profesjonalne boisko do koszykówki 3×3 przed wejściem do galerii i wystartowaliśmy z bezpłatnymi zajęciami jogi na tarasie. Można było usłyszeć u nas muzyczne gwiazdy, np. Darię, która w maju wystąpiła w Hali Hutnik czy wziąć udział w turnieju w kręgle lub shuffleboard. W organizacji tych wydarzeń wspierał nas najemca MK Bowling. Przytoczone przykłady są mocnym potwierdzeniem, że tworzymy przestrzeń wielu aktywności. W tym roku Galeria Młociny obchodzi 5. urodziny, które również uczcimy ciekawymi wydarzeniami i atrakcjami dla klientów, w tym nową akcją prosprzedażową. Oczywiście nadal pracujemy nad nieszablonowymi rozwiązaniami i kolejnymi partnerstwami, czym mamy nadzieję niejednokrotnie zaskoczyć osoby odwiedzające naszą galerię. Jestem przekonana, że najbliższe miesiące będą jak zwykle intensywne, a naszym klientom dostarczą niezapomnianych wrażeń.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.


Sesje fotograficzne centrów handlowych – zobacz zdjęcia!

Źródło: Galeria Młociny

Fotografia: Galeria Młociny

Data publikacji: 8 kwietnia 2024