Galeria rumia wywiad

Galeria Rumia: Zawsze na fali

Galeria Rumia, która w ciągu ostatniego roku zmieniła zarówno właściciela jak i firmę zarządzającą jest aktualnie modernizowana, a w obiekcie coraz chętniej pojawiają się kolejne znane brandy. Paulina Kulaszewska z ramienia firmy zarządzającej obiektem IMV Polska zajmuje aktualnie stanowisko Administratora Galerii Rumia i w rozmowie z redakcją zdradza informacje dotyczące aktualnej strategii działań centrum handlowego.


W 2021 roku Galeria Rumia trafiła w ręce nowego nabywcy. Jakie plany w stosunku do centrum handlowego ma nowy właściciel?

Od lipca 2021 roku właścicielem Galerii Rumia jest konsorcjum Master Development Poland Sp. Z o.o. oraz PKB Inwest Budowa Ostwald M.P Sp. Komandytowa. Zmiany własnościowe są doskonałą okazją do rozwoju formatu obiektu, a także wykorzystania jego potencjału w kontekście nowo powstających inwestycji mieszkaniowych w najbliższej okolicy Galerii Rumia. Właściciel stawia na nową jakość, a w ramach modernizacji planowane są: nowa elewacja, odświeżenie i unowocześnienie wnętrz, modernizacja oświetlenia, unowocześnienie schodów ruchomych i wind oraz dostosowanie powierzchni do aktualnych potrzeb najemców i klientów. Ważnym elementem zmian jest także, już rozpoczęty proces rekomercjalizacji. Dodatkowo w galerii będą odbywały się cykliczne eventy oraz postawiono duży nacisk na szeroko pojętą komunikację.

Zmianie uległa również firma zarządzająca – obecnie jest nią IMV Polska? Jaki wpływ będą miały doświadczenia nowego Zarządcy na funkcjonowanie galerii handlowej?

IMV Polska ma bardzo duże doświadczenie w zakresie zarządzania obiektami handlowymi, zarówno w zakresie tych nowo powstających, jak i „reaktywacji” wcześniej działających oraz będących w gorszej kondycji. Możemy pochwalić się wieloma sukcesami w doborze odpowiednich, skutecznych strategii zarządzania. Dodatkowym atutem jest znajomość lokalnego rynku i specyfikacji regionu.

Galeria Rumia

Zmodernizowane zostało logo centrum oraz dodany slogan „Zawsze na fali” – w jaki sposób chcecie zatem być postrzegani przez konsumentów?

W związku z pojawieniem się nowego właściciela, w Galerii następuje wiele zmian, nowa jakość w zarządzaniu i funkcjonowaniu obiektu, a także szybki rozwój i wzrost znaczenia Galerii na lokalnym rynku. Wszystkie zmiany nawiązywać będą do nowego motto „Zawsze na fali”. Nowe hasło oznacza także zmiany w strukturze najemców i dostosowanie obiektu do nowych trendów pojawiających się na rynku.

W ostatnim czasie coraz częściej słyszy się o nowych markach, jakie pojawiają się w obiekcie? Jak aktualnie wygląda mix najemców? Jakich otwarć możemy się jeszcze spodziewać?

W ostatnim czasie Galeria Rumia zyskała kilku znaczących najemców takich jak pierwszy w powiacie wejherowskim sklep marki Action, czy dwupoziomowy salon Sinsay. Grono najemców powiększyło się także o usługi beauty – Depil Concept. Przedłużyliśmy kluczowe umowy i doprowadziliśmy do modernizacji sklepów Rossmann, a w niedalekiej przyszłości Cropp, House i Biedronka. Co do przyszłych otwarć, nie chcemy zdradzać szczegółów, ale jesteśmy na etapie finalizacji umów z kilkoma dużymi sieciami.

Jakie aspekty obecnie decydują o wyborze Galerii Rumia przez rozpoznawalne sieci handlowe? Czym przyciągacie do siebie biznes?

Lokalizacja naszej galerii jest bardzo atrakcyjna. Rumia to bardzo dynamicznie rozwijające się miasto, czego potwierdzeniem jest ilość ostatnio powstałych osiedli oraz plany budowy kolejnych. W najbliższym czasie, w bezpośrednim sąsiedztwie Galerii Rumia zamieszka kilkanaście tysięcy osób – potencjalnych Klientów. Dodatkowo Galeria Rumia wśród swoich najemców ma fitness club Calypso oraz Multikino – co wyróżnia je na tle konkurencji. Istotnym elementem są także widoczne już zmiany modernizacyjne wprowadzane przez nowego właściciela. Galeria Rumia zmienia swoje oblicze i jest traktowana jako projekt nowoczesny, dynamicznie się rozwijający i mający duży potencjał komercyjny.

Jak wygląda dziś strategia działań marketingowych i komunikacyjnych? Do tej pory Galeria Rumia nie była zbyt aktywna w obszarze działań marketingowych, a eventy organizowane były raczej sporadycznie. Które aktywności obecnie mają szansę sprawdzić się najlepiej w budowaniu rosnącego współczynnika footfall?

Od czasu zmiany właściciela oraz firmy zarządzającej w Galerii Rumia eventy odbywają się cyklicznie, średnio raz w miesiącu. Bardzo mocno stawiamy na akcje o charakterze pro społecznym, które świetnie sprawdzają się w przypadku naszej Galerii. Dodatkowo organizujemy akcje pro sale, które również cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Klienci do nas wracają, a niektóre z wydarzeń na stałe wpisaliśmy do naszego kalendarium.

Jak oceniają Państwo aktualnie rynek handlu i nieruchomości handlowych w Polsce? W którą stronę zmierza?

Po ciężkim okresie pandemii, galerie notują w ostatnich miesiącach rekordowe wskaźniki odwiedzin. Z drugiej strony widoczny jest trend przenoszenia części handlu do sieci. Generalnie od paru lat centra handlowe zmieniają swoją funkcję, co było już wcześniej widoczne na rynku amerykańskim. Nowoczesne centrum handlowe to nie tylko miejsce zakupów, ale także przestrzeń, w której spędzamy czas wolny. Coraz większą rolę odgrywają najemcy oferujący miejsca rozrywki, edukacji, czy gastronomii. Planując strategię doboru najemców, należy – patrząc w przyszłość – zachować odpowiednie proporcje pomiędzy sklepami a „miejscami rozrywki”. W Galerii Rumia mamy już solidną bazę w tej materii w postaci największego w regionie multipleksu – Multikino i jednej z największych w Polsce sieci fitness – Calypso.

Czy będziemy świadkami coraz częstszych modernizacji obiektów handlowych? Jeśli tak, to czym będą podyktowane?

Współczesny Klient jest coraz bardziej wymagający, ceni sobie komfort. Modernizacje obiektów handlowych będą koniecznością. Rozwiązania oparte o nowe technologie oraz ekologię będą jednym z wielu z aspektów, które powinny spełniać nowoczesne galerie handlowe. Istotna jest także struktura najemców obiektu, wpisująca się w najnowsze trendy, o czym szerzej mówiliśmy w poprzednim pytaniu, a także odpowiadająca potrzebom lokalnych klientów.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.


Sesje fotograficzne centrów handlowych – zobacz zdjęcia!

Banner-fotografia-nieruchomosci-2-Impatientstudio.pl_-1024x614

Źródło: Galeria Rumia

Fotografia: Galeria Rumia

Data publikacji: 9 sierpnia 2022