Krzysztof Abram - Gate Software

Gate-Software: Jak znaleźć dobrą agencję e-commerce?

Sklep internetowy wymaga odpowiedniej opieki technicznej. Nie tylko dlatego, aby dodawać do niego nowe funkcje, ale również by zapewnić ciągłość sprzedaży i szybkość reakcji na awarie. W tym celu niezwykle ważne jest nawiązanie współpracy z odpowiednim partnerem technologicznym. Tylko jak go znaleźć? – podpowiada Krzysztof Abram, Client Service Director, CEO Gate-Software.


Czy muszę współpracować z agencją e-commerce?

Zacznijmy od innego pytania – czy muszę współpracować z agencją e-commerce? Oczywiście, że nie ma takiej potrzeby. Pod warunkiem, że w swoim sklepie zatrudniasz zespół specjalistów, którzy na co dzień opiekują się nim od strony technicznej. Niestety jako, że tacy specjaliści to spory koszt w budżecie – nie każdy biznes może sobie pozwolić na posiadanie własnego działu IT. Dlatego wiele sklepów internetowych korzysta z usług zewnętrznych agencji posiadających doświadczenie w opiece technicznej nad sklepem internetowym. Taka współpraca zapewnia bezpieczeństwo samego sklepu (utrzymanie ciągłości sprzedaży, ochrona przed atakami zewnętrznymi) oraz możliwość dalszego rozwoju poprzez dodawanie nowych funkcji i modułów.

Jak wybrać odpowiednią agencję e-commerce?

Agencji e-commerce jest na polskim rynku całkiem sporo i nie zawsze wiadomo, z którą warto nawiązywać dłuższą relację. Z tego też powodu przygotowaliśmy kilka porad, o jakich należy pamiętać, szukając partnera technologicznego odpowiedzialnego za stabilne działanie Twojego sklepu. Przy jej wyborze zwróć uwagę na poniższe aspekty.

Dedykowany team

Jeśli do opieki nad swoim sklepem zatrudnisz freelancera, zasadniczym problemem, z którym będziesz się mierzyć jest kwestia jego dostępności. Może się zdarzyć, że w momencie, gdy Twoja sprzedaż stanie przez awarię, specjalista taki będzie w danej chwili zajmował się innym zleceniem, będzie niedysponowany lub na urlopie. W przypadku agencji e-commerce, z którą podpisujesz umowę utrzymania, do Twojej dyspozycji oddany zostanie dedykowany zespół, którego członkowie łatwo mogą zastąpić się nawzajem w pracy i utrzymać ciągłość opieki nad Twoim sklepem.

Wybór agencji e-commerce
Agencje e-commerce skupiające się na niewielkim wycinku działań e-commerce bardzo często nie będą w stanie sprostać wymaganiom stawianym im przez ambitnych E-commerce Managerów.

Specjalizacja w używanej przez Ciebie technologii

Jeśli mowa o specjalistach, drugim elementem decydującym o odpowiednim wyborze partnera technologicznego jest zakres technologiczny, w którym operuje. W branży e-commerce wykorzystuje się dziś kilka różnych platform sprzedażowych, w związku z tym przy wyborze agencji powinieneś zdecydować się na firmę, która posiada doświadczenie w konkretnym zakresie. Przykładowo: posiadając sklep na platformie Magento skup się na poszukiwaniu agencji, która specjalizuje się właśnie w tej technologii. Jeśli działasz na Prestashop – Twoim celem powinna być agencja specjalizująca się w tej platformie. Idealna sytuacja jest wtedy, gdy agencja e-commerce posiada certyfikaty (wydane przez producenta danej platformy) potwierdzające wysoki poziom wiedzy i umiejętności jej pracowników.

Dotychczasowe realizacje w Twojej branży

Czy agencja e-commerce, z którą współpracę bierzesz pod uwagę, ma doświadczenie w Twojej branży? Nim podejmiesz decyzję o współpracy, przejrzyj listę klientów, case studies oraz referencje, aby zobaczyć, z jakim skutkiem działała do tej pory. Takie informacje mogą wiele powiedzieć o efektach i dać Ci obraz potencjalnej współpracy. Zwłaszcza, gdy w portfolio agencji widnieją liczące się w Twoim segmencie rynku marki.

Kompleksowa obsługa Twojego biznesu

Dobra agencja e-commerce nie tylko będzie służyła pomocą przy utrzymaniu sklepu. Wraz z nią będziesz w stanie skutecznie działać również na innych polach. Od doradztwa marketingowego, poprzez audyty SEO i UX, bezpieczeństwo sprzedaży, a także działania rozwojowe z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Agencje e-commerce skupiające się na niewielkim wycinku działań e-commerce bardzo często nie będą w stanie sprostać wymaganiom stawianym im przez ambitnych E-commerce Managerów. Dlatego bardzo ważna jest kompleksowość usług. Jeśli firma, z którą zamierzasz współpracować posiada dobrą ofertę nastawioną na szeroko pojęte działania technologiczno-marketingowe, bez problemu możesz powierzyć jej obsługę swojego biznesu.

Sposób działania serwisu

Bardzo ważnym elementem w zakresie współpracy z dobrą agencją e-commerce jest sposób, w jaki umożliwia ona zgłaszanie awarii. Dobry partner technologiczny udostępnia klientom specjalne narzędzie, przez które są w stanie informować o problemach z działaniem zakładając ticket poprzez mail lub telefonicznie, gdzie są łączeni z dyżurującym konsultantem. Agencja, która korzysta z takiego rozwiązania znacznie upraszcza cały proces obsługi technicznej. Co więcej, dedykowane narzędzie do helpdesku będzie informować Cię na bieżąco, jaki status mają wszystkie Twoje zgłoszenia. Ułatwi również kontakt ze strony agencji w razie, gdyby pojawiły się jakiekolwiek pytania.

Dział Quality Assurance

Dlaczego jako pierwsze kryterium wyboru agencji podaliśmy ilość pracowników? Ponieważ tylko dobra agencja e-commerce jest w stanie zapewnić w ramach swoich struktur dział Quality Assurance. Wchodzący w jego skład testerzy będą w stanie sprawdzać na bieżąco wszystkie zgłaszane przez Ciebie poprawki. Zapewniając tym samym znaczne zminimalizowanie ryzyka wystąpienia błędów po ostatecznej aktualizacji sklepu.

Dobra agencja e-commerce – jak tego dokonać?

Wybór odpowiedniej agencji e-commerce to sprawa kluczowa z punktu widzenia stabilności sprzedaży. Przerwy w działaniu, błędy uniemożliwiające dokończenie transakcji, czy złe wyświetlanie kart produktowych. To wszystko sprawia, że klienci odchodzą zostawiając swoje pieniądze konkurencji.Wsparcie techniczne, jakiego udziela agencja, jest w stanie skutecznie chronić przed tego typu zdarzeniami. Mamy nadzieję, że korzystając z zamieszczonych powyżej wskazówek będziesz w stanie skutecznie wybrać spośród dostępnych na rynku firm takiego partnera technologicznego, z którym będziesz w stanie budować coraz silniejszą pozycję na rynku.


Czytaj więcej informacji w projekcie Ecommerce Expert Online

Ecommerce Expert cover Tpay

Źródło: Gate-Software

Fotografia: Gate-Software

Data publikacji: 13 października 2021