Michał Kniaź_HalfPrice

HalfPrice: Nasza oferta skrojona jest pod Treasure Huntera

HalfPrice to marka, którą aktualnie tworzy sieć ok. 70 sklepów stacjonarnych, obecnych na siedmiu rynkach oraz prężnie rozwijający się sklep online. Michał Kniaź, Head of Marketing w HalfPrice opowiada o strategii komunikacji marketingowej oraz dalszych planach rozwoju brandu na polskim rynku.


HalfPrice to młody koncept, należący do Grupy CCC. W jaki sposób marka została przyjęta przez polskich klientów? Jak można podsumować Państwa roczną działalność?

HalfPrice w zaledwie rok od powstania zyskał ogromną popularność w Polsce i za granicą – nasze sklepy w tym czasie odwiedziło ponad 16 mln osób, co bardzo nas cieszy. Oferujemy naszym klientom wyjątkowy koncept – markowe produkty wysokiej jakości, zawsze do 80% taniej – dzięki czemu HalfPrice bardzo szybko zyskuje kolejnych fanów. W ciągu tego roku nasza sieć rozwijała się bardzo dynamicznie. Dzisiaj tworzy ją około 70 sklepów stacjonarnych, prężnie rozwijający się sklep online oraz obecność na siedmiu rynkach. Stale się rozwijamy, wprowadzamy nowe marki oraz udogodnienia z myślą o naszych klientach.

Czy nie obawiali się Państwo wprowadzać na rynek nowej marki w tak niestabilnym czasie?

W czasie pandemii ludzie szukali produktów dobrej jakości, jednak w okazyjnych cenach. Starali się doświadczać pozytywnych emocji w prozaicznych czynnościach np. czerpać radość z polowania na modowe okazje. Postanowiliśmy połączyć te czynniki i tak narodziła się marka HalfPrice. Bardzo dobrze przygotowaliśmy się do startu, co pozwoliło nam na sprawne uruchomienie sprzedaży w czasie pandemii, szczególnie że nasz koncept doskonale wpisuje się w trend smart shoppingu. Dlatego pomimo niestabilności był to właściwy czas na stworzenie nowej marki.

fot. Piętka Mieszko/AKPA

Punkty sprzedaży lokalizujecie głównie w dużych obiektach handlowych. Które kryteria decydują obecnie o wyborze przez Państwa najatrakcyjniejszych lokalizacji? Jakie są Państwa wymagania w tym zakresie?

Staramy się być wszędzie tam, gdzie czekają na nas łowczynie i łowcy okazji. Dlatego nasz koncept dostępny jest zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Oczywiście, każde otwarcie poprzedzone jest szeregiem analiz – wybieramy najatrakcyjniejsze lokalizacje.

Marka posiada również sklepy zlokalizowane poza granicami naszego kraju. Jaki kierunek obiera HalfPrice w swojej dalszej ekspansji zagranicznej? Czy na rynku polskim są również w planach kolejne otwarcia?

W HalfPrice stawiamy sobie ambitne cele, co pokazuje między innymi tempo naszej ekspansji. Chcemy być liderem off-price w Europie Środkowo-Wschodniej, dlatego bardzo szybko wchodzimy na kolejne rynki. Już dzisiaj poza Polską jesteśmy obecni w Austrii, Czechach, Chorwacji i Słowenii, a także na Węgrzech oraz Słowacji. Do końca roku chcemy posiadać w naszej sieci 100 sklepów. Pracujemy także nad uruchomieniem w każdym z tych miejsc kanału online, aby wszyscy nasi klienci mogli łowić okazje w obu kanałach sprzedaży.

W swojej ofercie macie Państwo odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki oraz dodatki do domu. Kim jest zatem Klient HalfPrice i jakimi metodami zwracacie jego uwagę?

HalfPrice to sklep, w którym każdy znajdzie dla siebie wyjątkowe modowe i cenowe okazje. Nasza oferta jest skrojona pod „treasure huntera”, czyli łowcę okazji, bez względu na wiek czy płeć. Nasz model wyróżnia się ofertą, w której mamy już 3000 światowych marek, do -80%. Chcemy odpowiadać na potrzeby naszych klientów, oferować im najlepsze produkty w atrakcyjnych cenach, aby w swój unikatowy sposób i bez skrępowania mogli wyrażać siebie, bo w HalfPrice bardzo cenimy indywidualizm i self-love.

Najlepsze światowe marki, w bardzo atrakcyjnych cenach – jak udaje się Państwu realizować ten cel?

Za tak atrakcyjną ofertę odpowiedzialny jest nasz dział zakupów, który wyszukuje najlepszy asortyment, najatrakcyjniejsze okazje dla naszych Klientów. Współpracujemy z wieloma partnerami i sami jesteśmy łowcami okazji. Codziennie zdobywamy najlepsze perełki modowe, które następnie przekazujemy klientom w sklepach stacjonarnych oraz online.

Jak obecnie wygląda strategia komunikacji marketingowej Państwa marki? Jakiego typu narzędzia, aktywności i działania przynoszą dziś najlepsze efekty?

Prowadzimy działania marketingowe offline oraz online. Od początku chcieliśmy dostarczać pozytywnych emocji, zaskakiwać komunikatami i wyróżniać się wizualnie. Ważne jest dla nas budowanie wartościowego kontentu. Obecnie mocno stawiamy na marketing 360°, który pozwala nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców w Polsce oraz za granicą. HalfPrice obecny jest na plakatach, bilbordach, a także w radiu i prasie. Wszystkie te działania są kompatybilne z digital marketingiem, który rozwijamy w trzech kanałach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok). Staramy się naszymi działaniami przyciągać jak największą liczbę klientów i tworzyć lojalną społeczność. W każdym z kanałów chcemy dostarczyć odbiorcom zupełnie inny kontent.

Pod koniec ubiegłego roku uruchomiliście Państwo sklep internetowy. Czym wyróżnia się Państwa witryna? Jakimi wynikami możecie się obecnie pochwalić?

HalfPrice wkroczył do świata online w grudniu zeszłego roku i działa jak klub zakupowy, w którym codziennie pojawiają się nowe tematyczne kampanie ofertowe, zawierające od kilkudziesięciu do kilkuset markowych produktów w atrakcyjnych cenach. Klubowicze HalfPrice Club mają możliwość robienia zakupów online i jako pierwsi dowiadują się o atrakcyjnych rabatach oraz codziennych nowościach. Kolekcje są limitowane i ograniczone czasowo. Na razie opcja zakupów online jest dostępna wyłącznie dla polskich klientów, ale planujemy wkroczyć z naszą internetową ofertą również za granicę.

Jak, w dobie tak dynamicznych zmian rynkowych zaistnieć i pozostać w świadomości konsumentów?

Moim zdaniem ważne jest dostarczanie wyróżniającego się i wartościowego kontentu, dzięki któremu jesteśmy w stanie stworzyć lojalną społeczność marki. Dzięki połączeniu działań online oraz offline docieramy do wszystkich naszych klientów. Myślę, że kombinacja wszystkich tych aktywności buduje naszą silną relację z łowcami okazji, dzięki czemu jesteśmy obecni w świadomości konsumentów i stajemy się ich sklepem pierwszego wyboru, jeżeli chodzi o zakupy off-price.

Jak oceniają Państwo kierunek rozwoju handlu w Polsce w postpandemicznej rzeczywistości?

Handel w Polsce zdecydowanie się rozwinął, szczególnie e-commerce, który podczas pandemii przeżywał prawdziwy boom. Pojawiło się wielu sprzedawców, ponieważ bariery wejścia na rynek się zmniejszyły. Konsumenci też stali się bardziej świadomi i uważni. Doskonale wiedzą, czego chcą i szukają dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.


Sesje fotograficzne sklepów i centrów handlowych – zobacz nasze zdjęcia!

Źródło: HalfPrice

Fotografia: HalfPrice

Data publikacji: 22 sierpnia 2022