Inwestorzy coraz baczniej rozglądają się za innymi formatami

Rynek centrów handlowych – Shopping Mall Marketing 2020

Rynek outletów jest nieco młodszy od w pełni dojrzałej branży centrów handlowych i rządzi się trochę innymi prawami na tle całego sektora retail – mówi Katarzyna Ciemińska, Dyrektor Centrum Designer Outlet Warszawa

Funkcjonuje w świadomości Polaków na tyle długo, by także w tym obszarze wytworzyły się pewne trendy. Zarządzane przez ROS Retail Outlet Shopping centra Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą, Gdańsku i Sosnowcu szybko zyskały popularność w każdym z regionów, w których pojawiły się kilkanaście lat temu. Sam format stale obniżonych cen, dogodne położenie w pobliżu dużych aglomeracji (łatwy dojazd transportem miejskim, ale też z wielkopowierzchniowymi parkingami dla samochodów), przemyślany tenant mix oraz unikatowa architektura przypadły do gustu klientom. Co warto zaznaczyć, tak duże nasycenie rynku retailowego, który w ostatnim czasie wzbogacił się o kolejne ogromne centra handlowe, takie jak choćby warszawskie Młociny czy gdańskie Forum, powoduje 2 zjawiska. Po pierwsze inwestorzy coraz baczniej rozglądają się za innymi formatami. Czują, że dywersyfikacja rynku jest koniecznością, bo z jednej strony wiele marek zaczęło mieć potrzebę szybkiego rozszerzenia działalności i szuka nowego, dodatkowego kanału sprzedaży. A z drugiej strony to właśnie klient narzuca potrzebę przygotowywania dla niego nowej, innej oferty. Wpływ na taki stan rzeczy ma bogacące się społeczeństwo, które staje się też dużo bardziej świadome swoich potrzeb. Polacy coraz częściej przedkładają jakość nad ilość, ale nie lubią przepłacać. To jeden z czynników wpływających na to, że w Designer Outlet wyraźnie zauważamy wzrost zainteresowania ofertą wśród zamożnych i średnio zamożnych mieszkańców. Odwiedzają oni nasze centra w poszukiwaniu konkretnych marek, a niekoniecznie lansowanych w danym sezonie „must have”, bo nieprzemyślane wydawanie pieniędzy po prostu przestało być modne.

Nadeszła era smart shoppingu, która ma się dobrze, szczególnie w centrach handlowych w formacie outletowym. Sprytne zakupy to przede wszystkim kupowanie tego, czego naprawdę potrzebujemy, w dobrej jakości, ale za niewygórowaną cenę. Co więcej, klient, wybierając się do Designer Outlet Warszawa lub innego centrum z naszego portfolio, taką wizytę planuje. Rezerwuje sobie czas, przyjeżdża, by zrealizować konkretne zakupy, często w konkretnych salonach ulubionych marek. To odróżnia wizytę w centrum outletowym od często przypadkowego wstąpienia do galerii handlowej.

Klienci chętnie poszukują marek premium, zarówno tych w obszarze fashion i akcesoriów, ale coraz częściej też w segmencie wyposażenia wnętrz. My odpowiadamy na tę potrzebę. Szczególnie w Designer Outlet Warszawa, gdzie na przestrzeni ostatnich 2 lat uzupełniliśmy tenant mix o salony premium, których nie można znaleźć nigdzie indziej, a są bardzo pożądane nie tylko w Polsce. Marki z tego segmentu aktywnie interesują się wynajmem lokali w naszym centrum. Wiele z nich wskazuje właśnie Piaseczno jako lokalizację pierwszego wyboru. Trwająca obecnie rozbudowa pozwoli nam na przyjęcie kolejnych najemców z ofertą premium jeszcze w tym roku.

 


Zobacz wypowiedź także w projekcie SMM 2020

 

Źródło: Designer Outlet Warszawa

Fotografia: Designer Outlet Warszawa

Data publikacji: 25 maja 2020