Wojciech Tulwin-Recman

Istotna jest regularna komunikacja ze stałymi klientami

Strategia działań marketingowych i komunikacja zarówno dla centrów, jak i sieci handlowych uległy zmianie pod wpływem pandemii i wprowadzanych ograniczeń – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.


W przypadku galerii szczególnie istotna jest komunikacja związana z bezpieczeństwem na terenie obiektu oraz przestrzeganiem reżimu sanitarnego, aby przekonać klientów do wizyty. W związku z brakiem możliwości organizacji eventów, galerie powinny też położyć większy nacisk na wsparcie sieci w komunikacji aktualnych promocji i ofert, głównie online, z naciskiem na kampanie w social mediach.

Dla sieci handlowych kluczowe jest nastawienie się na działania online wspierające zarówno e-commerce, jak i zachęcające klientów do odwiedzenia salonów stacjonarnych. Istotnym czynnikiem jest również stała komunikacja ze stałymi klientami, których sieci mają w swojej bazie.

Z naszej perspektywy szczególnie istotna jest regularna komunikacja ze stałymi klientami w formie systematycznie wysyłanych newsletterów, jak i budowanie zasięgu poprzez kampanie w SoMe. Regularnie prowadzimy też relacje live, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę marki, bez konieczności wychodzenia z domu. Chętnie testujemy wiele niestandardowych rozwiązań, szukając alternatywnych możliwości dotarcia do klientów. Jeżeli chodzi o działania galerii – pozytywnie oceniamy projekty z udziałem stylistów czy influencerów prezentujących ofertę najemców w danym centrum handlowym.

Ze względu na trudny okres dla branży fashion, a szczególnie dla naszego segmentu odzieży wizytowej, dokładnie analizujemy wyniki każdej kampanii, żeby mieć pewność, że każda wydana złotówka daje oczekiwany efekt.

Pandemia spowodowała, że klienci stali się jeszcze bardziej wrażliwi na cenę, co zmusza sieci handlowe do coraz częstszych ofert promocyjnych, nie tylko w okresach wyprzedaży, ale cały rok, co negatywnie przekłada się na marżę. Jednocześnie galerie odwiedzają te osoby, które chcą dokonać zakupu, co ma wpływ na współczynnik konwersji. Brak możliwości skorzystania z oferty gastronomicznej czy rozrywkowej zdecydowanie skrócił czas wizyty w centrach handlowych.

Z perspektywy naszej branży najbardziej odczuwalny jest spadek w sprzedaży odzieży wizytowej, tj. garniturów, marynarek, koszul i dodatków na śluby, wesela, komunie oraz inne uroczystości. Z drugiej strony praca zdalna ograniczyła też zapotrzebowanie na elegancką odzież do pracy, co powoduje, że klienci chętniej odwiedzają marki z ofertą sportową czy casualową.


Fotografia-portretowa-dla-biznesu-Impatientstudio.pl_-1-1024x533-1

Źródło: Recman

Fotografia: Recman

Data publikacji: 14 kwietnia 2021