VERONA - Joanna Kozłowska

Konsekwentnie budujemy pozycję marki Verona

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

2019 rok to czas strategicznego rozwoju oraz umacniania pozycji marki Verona na rynku jubilerskim. Z końcem roku zdecydowaliśmy się na całkowitą zmianę konceptu Salonu w Galerii Posnania. W listopadzie otworzyliśmy tam nowy Salon – w innym lokalu, o większej powierzchni, a przede wszystkim zmienionym, butikowym wnętrzu. Odeszliśmy od wizualizacji stricte produktowych na rzecz komunikacji wizerunkowej – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Joanna Kozłowska, Dyrektor Sprzedaży Marki Verona

We wszystkich Salonach pojawiły się grafiki z całorocznej sesji zdjęciowej – pełne emocji, przedstawiające rodzinę uchwyconą w najważniejszych momentach roku. W 2019 roku otworzyliśmy także 7 kolejnych Salonów w takich lokalizacjach jak: CH Bemowo Warszawa, Tkalnia Pabianice, Galeria Młociny Warszawa, Manufaktura Łódź, Focus Bydgoszcz, Hosso Drawsko Pomorskie oraz Hosso Świebodzin. Co więcej, do Salonów partnerskich, oferujących 100 proc. biżuterii Verona, dołączył kolejny punkt – w Kamiennej Górze. W tej chwili jesteśmy obecni w 29 miejscach w całej Polsce, natomiast w 2 lokalizacjach Klienci znajdą Salony partnerskie wyłącznie z naszą biżuterią. Cieszy nas również poszerzenie grona współpracujących z nami niezależnych jubilerów, u których Klient znajdzie min. 50 proc. asortymentu Verona. Cenimy sobie lojalność, budujemy wieloletnie relacje, dlatego rekomendowanym przez nas Salonom zapewniamy niezbędne wsparcie, zarówno sprzedażowe, produktowe, jak i marketingowe. Podczas ostatniej kampanii świątecznej w layoucie reklamy prasowej zdecydowaliśmy się umieścić nie tylko listę Salonów Verona, w których Klient może znaleźć produkty przedstawione na reklamie, ale też wybrane Salony rekomendowane. Chcemy pomagać lokalnym biznesom, zapewniając im takie wsparcie, jak naszym Salonom brandowym. Dla naszych Klientów z pewnością najbardziej widoczna była zmiana pudełek na biżuterię. Zaprojektowaliśmy nową linię opakowań, które wprowadziliśmy do Salonów oraz sklepu internetowego we wrześniu. W projekcie wykorzystaliśmy elementy systemu identyfikacji wizualnej: pudrowy róż, złoty logotyp oraz charakterystyczny pattern.

Obok ekspansji i modernizacji Salonów równie istotnym celem stał się rozwój sprzedaży internetowej. Ponieważ stawiamy na omnichannel, który umożliwia Klientowi zamówienie biżuterii poprzez stronę verona.pl z dostawą do domu lub odbiorem w wybranym przez niego Salonie brandowym, ważne jest dla nas spójne wzmacnianie obu kanałów sprzedaży detalicznej – online i offline. Gdyby wskazać czas przełomowy w kontekście tworzenia wielokanałowej komunikacji wizualnej, z pewnością byłby to rok 2018. Verona pojawiła się wówczas w wielu tytułach prasy kobiecej, a reklamę prasową uzupełniła komunikacja na kanałach wybranych influencerek, które w następstwie stały się swego rodzaju ambasadorkami marki. Klienci chętnie śledzą nasze propozycje oraz przekaz wizualny, o czym świadczą wzrosty obserwatorów w przedziałach 50-70 proc. naszych mediów społecznościowych w stosunku do roku poprzedniego. W 2019 uspójniliśmy komunikację, a nawet poszliśmy o krok dalej. Cykliczną obecność reklam oraz materiałów PR w popularnej prasie kobiecej uzupełniło lokowanie marki w serialu telewizyjnym. Wizerunek i rozpoznawalność marki Verona budowany jest głównie poprzez obecność w prasie, mediach online oraz social mediach. W porównaniu do roku 2018 liczba publikacji w prasie wzrosła o 47 proc., liczba publikacji na portalach online o 63 proc., natomiast obecność marki Verona w social mediach o 44 proc.

W 2019 roku wprowadziliśmy aż siedem nowych kolekcji.

2019 to również rok przełomowy w kontekście kalendarza Verona, projektowanego od kilku lat. W poprzednich latach na jego kartach pojawiały się wybrane produkty i bestsellery. W tym roku natomiast zdecydowaliśmy się odejść od tego formatu na rzecz kalendarza wizerunkowo-produktowego, będącego kolejnym elementem podkreślającym emocjonalny charakter marki. W 2019 roku wprowadziliśmy aż 7 nowych kolekcji: delikatne, urocze, kobiece modele kolorowej kolekcji Lola, urzekającą lekkością złotą Perline, rajską i tajemniczą kolekcję Paradiso, zdobioną onyksami i koralami Tesoro, mieniącą się barwami Lucię, kwiecistą Florę oraz romantyczną Grazię, którą pokochali nasi Klienci.

 

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe - luty 2020

Fotografia: Verona

Data publikacji: 12 marca 2020