Just GYM - Paweł Ciszek_1

Just GYM wpasował się idealnie w potrzeby konsumentów

Każdy z klubów Just GYM, mimo przynależności do sieci, zachowuje swój indywidualizm poprzez architekturę i wystrój, który każdorazowo uzupełniony jest o atrybut nawiązujący do lokalnej kultury i zwyczajów. We Wrocławiu jest to krasnal, w Poznaniu koziołki a w Zabrzu oryginalny wagonik z kopalni. Paweł Ciszek, Prezes Just GYM podkreśla, że dzięki temu klubowicze czują się bardziej swobodnie.


Just GYM pojawił się w Polsce prawie trzy lata temu. Czy rynek zareagował na Just GYM zgodnie z Państwa oczekiwaniami?
Dziś mogę potwierdzić, iż Just GYM wpasował się idealnie w potrzeby konsumentów. Realizacja osobistych celów naszych klubowiczów przez aktywność fizyczną jest zdecydowanie łatwiejsza przy możliwości korzystania z klubu fitness w dowolnym czasie. W Just GYM klienci mogą ćwiczyć 24h / 7 dni w tygodniu / 365 dni w roku w lokalach o wysokim standardzie a przy tym za bardzo atrakcyjną cenę. Przykładamy też wiele uwagi do jakości sprzętu, stawiając na liderów rynku w wyposażeniu klubów fitness.

Popularność klubów fitness i siłowni w Polsce, podobnie jak w Europie wzrasta z roku na rok. Jakie są przyczyny tych rosnących tendencji?
Potrzeba dbania o własne zdrowie oraz sprawność fizyczną niejako wymusiły na konsumentach poszukiwanie najlepszych rozwiązań realizujących ich cele. Tendencja wzrostowa zainteresowania klubami fitness to nie tylko odzwierciedlenie kultu ciała, zmagania się z własnymi słabościami, ale i realizacja śmiałych wyzwań w zakresie aktywności fizycznej, takich jak triathlony, biegi długodystansowe czy zawody kulturystyczne. W dzisiejszych czasach zwracamy też bardzo dużo uwagi na kwestie zdrowotne, a regularny trening wzmacnia układ odpornościowy i zapobiega wielu chorobom.

Według raportu Deloitte „The European Health & Fitness Market 2019” klienci oczekują od dużych sieci fitness coraz wyższej jakości przy zachowaniu istotnej presji na obniżkę cen. W jaki sposób realizują Państwo takie oczekiwania klientów?
Na etapie budowy klubów Just GYM dbamy o najlepsze materiały, ale i nietuzinkowe podejście do wnętrz w klubach. Mimo sieciowości każdy klub ma indywidualne atrybuty, będące dopełnieniem lokalności klubu. Wyposażenie klubów w najnowsze maszyny fitness od naszych dostawców gwarantują niezawodność, a oczekiwania klientów względem ceny jest realizowane przez szeroką ofertę cenową. Ważnym aspektem naszej oferty jest jej elastyczność i prostota w zakupie członkostwa, gdyż nie wymagamy zawierania długoterminowych umów. Jeśli klient ma taką potrzebę może samodzielnie w każdym momencie rozwiązać umowę z miesięcznym wypowiedzeniem.

Zdaniem autorów raportu w najbliższym czasie na rynek fitness duży wpływ będą miały nowoczesne technologie. Jakie działania podejmują Państwo by podążać za tymi trendami?
Cała filozofia bezobsługowego automatycznego klubu fitness jest projektem podążającym za tym trendem. Nowoczesne technologie to również zakup karnetu online przez naszą stronę lub w kiosku sprzedażowym przed wejściem do klubu. Płatności bezgotówkowe, przedłużenia karnetów czy też dodatkowe oferty realizowane są przez Internet. Cały czas śledzimy z uwagą rynki i tendencje w innych krajach powoli wprowadzając je do Polski, a nasze nowe projekty technologiczne, będą na pewno widoczne w najbliższym czasie. Obecnie z uwagi na bezpieczeństwo naszych klientów wyposażyliśmy kluby w kamery termiczne 3D, badające temperaturę ludzkiego ciała. Dodatkowo mierzą też liczbę osób w klubie tak, aby każdy klient mógł wybrać dogodną dla siebie godzinę ćwiczeń, sprawdzając obłożenie danej lokalizacji na naszej stronie www.

Just GYM ma obecnie 16 lokalizacji. Jakie są Państwa założenie strategii ekspansji w 2020 roku?
Tak, obecnie Just GYM posiada już 16 lokalizacji klubów, a w 2020 roku planujemy kolejne otwarcia. Na przełomie roku będziemy więc zarządzali ok. 20 klubami. Sytuacja pandemiczna nie zatrzymała nas w realizacji śmiałych, ale realnych planów ekspansji spółki. Zawieramy też nowe kontrakty, gdyż należy mieć na uwadze, iż negocjacja i realizacja naszych obiektów to wielomiesięczny proces a my patrzymy optymistycznie na polski rynek fitness.

Na początku działalności kluby Just GYM powstawały w centrach handlowych. Jednak od pewnego czasu pojawiają się także w biurowcach, akademikach czy obiektach typu mixed-use. Które z lokalizacji są przez Państwa najbardziej pożądane?
Proces ekspansji w naszej sieci poparty jest wnikliwą analizą każdej lokalizacji w wielu aspektach. Zwracamy uwagę między innymi na wielkość populacji danego miasta, jego siłę nabywczą oraz konkurencję na danym rynku. Dodatkowo badamy też grupy wiekowe i strukturę demograficzną w promieniu 15 minut dojazdu do wybranej lokalizacji. Naszym celem jest dotarcie z ofertą jak najbliżej naszych klubowiczów, więc istotna jest również dla nas komunikacja danego miejsca. Ważne, aby wykorzystać przy realizacji obiektu jego charakter i współpracować z jego otoczeniem.

 

Paweł Ciszek, Prezes Just GYM

Doświadczenie zawodowe

Paweł Ciszek – prezes zarządu i udziałowiec spółki Just GYM, ogólnopolskiej sieci automatycznych klubów fitness, działających w formule 24h/7/365. Wcześniej członek zarządu Fitness za Rogiem, dla której wraz z zespołem stworzył sieć klubów StepONE Fitness, należących obecnie do Benefit Systems S.A. W swojej karierze zawodowej odpowiadał za ekspansję i zarządzanie funkcjonowaniem wielu ogólnopolskich sieci z sektora handlu detalicznego. Zarządzał również siecią galerii handlowych w grupie kapitałowej należącej do Mariusza Świtalskiego, m.in. jako prezes spółki notowanej na GPW. Ukończył studia magisterskie o specjalności „Organizacja i zarządzanie sportem” na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, studia podyplomowe „Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami” na Wydziale Ekonomii Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie, studia podyplomowe „Menedżerskie” na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, a w 2012 roku uzyskał prestiżowy certyfikat Harvard Business Management 2012™ organizowany przez ICAN. W spółce Just GYM sp. z o.o. zajmuje stanowisko Prezesa Zarządu i jest odpowiedzialnym za działania korporacyjne oraz kluczowe działania operacyjne.

Jaka jest Pana dewiza życiowa?
Dobro wraca, a to co dajesz innym wróci do ciebie.

Jakie nawyki w Pana pracy decydują o sukcesie?
Punktualność, słowność i szacunek dla innych.

Co motywuje Pana do działania?
Możliwość realizacji i rozwoju.

Co najbardziej ceni Pan w ludziach?
Uczciwość.

Jaką formę wypoczynku preferuje Pan w czasie wolnym?
Aktywny wypoczynek z różnymi atrakcjami.

Które, z dotychczas odwiedzonych przez Pana miejsc zapadły głęboko w pamięć?
Safari w Kenii ze względu na możliwość obcowania z dzikimi zwierzętami.

Który z dotychczas obejrzanych filmów wywarł na Panu największe wrażenie?
Trudno tak naprawdę jest wybrać, ponieważ wiele jest filmów godnych polecenia. Ostatnio ponownie oglądałem ostatnio „Listę Schindlera” Stevena Spielberga i wskażę tę pozycję, abyśmy pamiętali historię, która nie powinna nigdy więcej się powtórzyć.

Jaką książkę z dotychczas przeczytanych mógłby Pan szczególnie polecić? I dlaczego?
Sun Tzu – „Sztuka wojny”, ponieważ w treść znajduje się wiedza, która może mieć zastosowanie w wielu sferach życia codziennego, w tym także przy rozwiązywaniu problemów osobistych.

Ulubione danie?
Lubię kuchnię azjatycką.voucher na naukę otrzymałem od mojego Zespołu!

Kultura w czasie wolnym – w jakiej postaci najchętniej?
Najchętniej odwiedzam teatr.

Najbliższe wakacje – w jakim miejscu najchętniej?
W Polsce, bo uważam, iż Polska jest na tyle ciekawym krajem, iż warto tutaj spędzać wakacje. Dodatkowo lubię kulturę wschodnią, więc i Azję polecam wszystkim.

Ulubiona restauracja?
Nie mam takiej szczególnej. Po prostu serwująca kuchnię azjatycką.

Jeśli samochód to tylko…
Nie mam upodobanego jednego modelu, ale cenie sobie starsze samochody.

Jakiej muzyki słucha Pan najczęściej?
Muzyki klubowej.

Jaką umiejętność chciałby Pan w przyszłości opanować do perfekcji?
Gotowanie.

Jak już Pan wspomniał, każdy z klubów Just GYM, mimo przynależności do sieci, zachowuje swój indywidualizm poprzez architekturę i wystrój klubu, który każdorazowo uzupełniony jest o atrybut nawiązujący do lokalnej kultury i zwyczajów. Dlaczego taka strategia?
Jesteśmy ogólnopolską siecią klubów fitness jednak rozumiemy ich lokalny charakter. Pomimo zunifikowania formatu klubów i powtarzalności w sieci każdorazowo staramy się nawiązać wystrojem do lokalnych przyzwyczajeń i trendów po to, aby klienci czuli się w nich bardzo swobodnie.

Który z projektów zasługuje na szczególne wyróżnienie?
Trudno mi jest wybrać ten jeden szczególny projekt, gdyż wiele z nich jest wartych uwagi. Mi osobiście najbardziej przypadły do gustu projekt neonu w poznańskim klubie symbolizujący trykające się koziołki oraz oryginalny wagonik z kopalni, który stoi w klubie w Zabrzu.

Jakiego rodzaju klient odwiedza Just GYM?
Nasi klubowicze przede wszystkim traktują klub jako miejsce, gdzie spędza się dobrze czas. Mamy osoby ćwiczące codziennie jak i takich, którzy przychodzą jeden raz w tygodniu. Dzięki formule karnetów w Just GYM nie muszą wybierać częstotliwości odwiedzania klubu. Dowolność w korzystaniu z fitness sprawia, że ten brak presji, jest dla klubowiczów tym czego poszukują. Cena członkostwa jest bardzo atrakcyjna, więc każdy sobie może na fitness u nas pozwolić a to sprawia iż mamy w klubie wszystkie grupy wiekowe.

Czy jest Pan jednym z nich?
Oczywiście, gdy tylko czas i obowiązki zawodowe na to pozwalają sam trenuje w klubie w Poznaniu. Mamy też w firmie zorganizowane treningi przez naszych trenerów i wówczas wszyscy pracownicy z centrali razem ćwiczą.

Na jakim poziomie kształtuje się liczba uczestników klubów Just GYM?
Każdy placówka, aby była rentowna, powinna posiadać kilka tysięcy klubowiczów i u nas te poziomy są realizowane.

Jakie rodzaje treningów klienci Just GYM wybierają najczęściej?
Klienci Just GYM wybierają spośród 12 stref treningowych i podział atrakcyjności pomiędzy poszczególne strefy jest dla nas ciężki. Widzimy jednak, że zajęcia grupowe wybierają kobiety częściej niż mężczyźni, a strefa funkcjonalna cieszy się zainteresowaniem obu płci. Oczywiście maszyny w strefie cardio nieustannie cieszą się największym powodzeniem.

Polacy coraz chętniej korzystają z klubów fitness i siłowni przeznaczając na to coraz większe budżety. Czy Just GYM również zauważa takie tendencje?
W dzisiejszej rzeczywistości Polacy coraz częściej stawiają na zdrowy tryb życia i dbałość o zdrowie, którego jednym z działań jest ruch i aktywność fizyczna. W polskim społeczeństwie poprawia się też stopa życiowa, a co za tym idzie przeznaczamy coraz więcej pieniędzy z miesięcznego budżetu na rozrywkę i sport. Cieszy nas ten fakt i pokazuje, że zgodnie ze wzorcem płynącym z bardziej rozwiniętych państw europejskich mamy jeszcze sporo miejsca do rozwoju.

Za pięć lat członkami klubów fitness może być nawet 4 miliony Polaków. Czy Just GYM jest na gotowy?
Duże przestronne powierzchnie, obsługa w trybie 24-godzinnym i blisko 250 maszyn topowych marek w każdym klubie to nasza odpowiedź na prognozy rosnącego trendu zapotrzebowania na fitness dostępny dla każdego

Jak Pan myśli, jaka będzie przyszłość rynku w Państwa branży?
Polski rynek fitness jest mocno rozdrobniony z bardzo małą penetracją rynku poprzez sieci klubów. W związku z tym przewidywania są takie, iż w najbliższych latach dojdzie podobnie jak na zachodzie Europy do konsolidacji oraz przejmowania udziału w rynku przez kluby segmentu low-price takie jakie Just GYM reprezentuje.

Mija kolejny miesiąc pandemii koronawirusa. Kluby musiały pozostać zamknięte przez wiele tygodni. Z jakimi największymi problemami się Państwo spotkali?
Sytuacja, z jaką się spotkaliśmy, była dla nas wszystkich zaskakująca i niespodziewana. W momencie zamknięcia klubów i wprowadzenia zakazu prowadzenia działalności przez rząd nie wiedzieliśmy do kiedy tak naprawdę będzie on utrzymany. Z perspektywy czasu chyba najtrudniej było nam zaplanować restart klubów, ale udało nam się i tak naprawdę już minutę po północy 6 czerwca po zniesieniu zakazu otworzyliśmy nasze kluby, w których praktycznie w nocy pojawili się pierwsi klienci.

Jak wygląda powrót Państwa branży do „normalności”? Czy klubowicze szturmem wrócili na treningi?
Po zniesieniu zakazu zamknięcia klubów z tygodnia na tydzień zauważalna jest poprawa. Zwiększa się aktywność naszych klientów. Na razie jest to około 60 proc. tego, co było w zeszłym roku o podobnym czasie. Dla wielu biznesów w naszej branży będzie to bardzo trudny okres. Lockdown nie był dla nas czasem straconym, ponieważ przygotowywaliśmy kluby do ponownego otwarcia dokonując w nich drobnych remontów, gruntownego czyszczenia powierzchni i sprzętu do ćwiczeń a także wymiany filtrów w systemach wentylacyjnych. Zainwestowaliśmy też w kamery termiczne 3D i w ten sposób, mierzymy automatycznie liczbę osób w klubie. Każdy klient – choć nie musimy tego robić – ma też mierzoną temperaturę.

Jak Pan myśli, jak ta sytuacja wpłynie na branżę?
To się okaże. Myślę że będzie to trudny czas dla naszej branży i pewnie po tym kryzysie przetrwają najsilniejsi.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję również.

 


Magazyn Galerie Handlowe - TOP - wrzesień-pazdziernik 2020

Źródło: Just GYM

Fotografia: Just GYM

Data publikacji: 21 września 2020