Klienci częściej wybierają marki, które prowadzą działania CSR

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że marketing nie polega jedynie na promocji produktów czy usług, ale na tworzeniu autentycznego doświadczenia i budowaniu więzi emocjonalnych z klientami. Naturalne jest więc, że galerie handlowe bardzo często angażują się w akcje promujące wartości ważne dla swoich klientów – podkreśla Dawid Prymas, CEO Golden Rocket Agency.


Działania takie doskonale wpływają na wizerunek obiektów i wzmacniają relacje z klientami, którzy coraz bardziej doceniają firmy zaangażowane w sprawy społeczne. Jak pokazują badania, klienci dokonując wyborów zakupowych, częściej wybierają marki, które prowadzą działania CSR. Organizacja akcji charytatywnych, wspieranie organizacji non-profit, zwłaszcza tych działających lokalnie, organizacja wydarzeń edukacyjnych – temat promowania wartości można wykorzystać do organizacji wielu eventów i akcji marketingowych. Wydarzenia z zakresu CSR kreują wśród klientów poza zakupowy powód do przyjścia do centrum handlowego, a galeriom dodają misyjnego charakteru, dzięki któremu nabierają one większego znaczenia dla lokalnej społeczności – stają się ważną jej częścią, miejscem, które wspiera i promuje to, co jest ważne dla ludzi. Zazwyczaj każda akcja prospołeczna w galerii handlowej pociąga za sobą organizację kolejnej, ponieważ lokalna społeczność szybko dostrzega, że może liczyć „na swoją galerię” w sprawach dla niej ważnych.

Do aktywności marketingowej związanej z promowaniem określonych idei i wartości świetnie sprawdzają się także social media. Pełen emocji i przekazu kontent skutecznie przyciąga uwagę internautów i zachęca ich do interakcji. Moderowanie dyskusji może dać nam szereg bezcennych insightów konsumenckich, które będziemy mogli wykorzystać do strategii komunikacji.

Źródło: Golden Rocket

Fotografia: Golden Rocket

Data publikacji: 6 grudnia 2023