Komunikacja jest fundamentem marketingu

Współczesny marketer powinien być osobą o zróżnicowanych kompetencjach, kimś, kto lubi zdobywać wiedzę – podkreśla na łamach projektu Shopping Mall Marketing 2023 Dawid Prymas, CEO Golden Rocket Agency.


To osoba otwarta na zmiany, która potrafi elastycznie reagować na sytuacje. Bardzo ważna jest wiedza o rynku, branży, dla której pracuje, znajomość trendów, nowych technologii. Do tego dochodzą kompetencje miękkie – nie wyobrażam sobie osób pracujących w marketingu, które nie są empatyczne. Aby przygotować skuteczną strategię niezbędne jest poznanie i zrozumienie klienta, empatia jest też konieczna do budowania trwałych relacji, na które obecnie kładzie się największy nacisk w marketingu. Umiejętności komunikacyjne to także kluczowa cecha. Komunikacja jest fundamentem marketingu, marketerzy muszą efektywnie przekazywać swoje pomysły, strategie i przesłania swojej grupie docelowej, klientom, partnerom biznesowym i innym interesariuszom. Do tego pakietu dodałbym jeszcze umiejętności analityczne, organizacyjne, znajomość narzędzi oraz przestrzeni cyfrowej, kreatywność, myślenie „out of the box” i powstałby współczesny marketer idealny.


Źródło: Golden Rocket

Fotografia: Golden Rocket

Data publikacji: 23 listopada 2023