Lagardere Travel Retail Polska: Program lojalnościowy powinien być w całości skoncentrowany na Kliencie

Konsumenci oczekują coraz bardziej personalizowanych ofert, dostosowanych do ich indywidualnych upodobań i oczekiwań, ale także doceniania za bycie aktywnym, a w przypadku dojrzałych programów, ważne są również elementy grywalizacji i metaversu dla użytkowników – Dariusz Sinkiewicz, CEO Travel Essentials w spółce Lagardere Travel Retail Polska.


Klienci coraz częściej chcą mieć pierwszeństwo przy zakupie produktów z nowej oferty lub/i dostęp do limitowanych produktów, do których osoby spoza grupy lojalnych klientów nie mają dostępu. Kluczowe jest tu umiejętne osadzenie programu w przestrzeni, w której funkcjonuje dzisiejszy Klient, to jest na styku online i offline (tzw. omnichannel). Program powinien w całości być skoncentrowany na Kliencie i w postaci różnych kanałów dotarcia, a także rozbudowanych touchpointów, dostarczać mu możliwości do m.in. dokonania transakcji na jego własnych zasadach, czy pozwolić mu mieć wpływ na końcowy wygląd produktu przeznaczonego wyłącznie dla niego – czyli wspomniana już wyżej personalizacja.

Nasz program lojalnościowy Kameleon jest programem działającym w ponad 900 punktach sprzedaży, zarówno w mieście (np. Inmedio, Relay, So Coffee), jak i na lotniskach (np. Aelia Duty Free). Tworząc program zależało nam na tym, żeby Klient miał świadomość wyboru w bardzo szerokim i różnorodnym asortymencie, dlatego podstawą mechaniki jest cashback. W Kameleonie zbiera się złotówki, które można następnie wydać na zakupy w dowolnym naszym punkcie sprzedaży. To jest bardzo młody program, dopiero na etapie rozwoju bazy użytkowników, ale już dziś wiemy, że dodatkowe wprowadzenie mechaniki produktów „hero”, gdzie z aplikacją każda kawa jest 3 zł taniej, a każdy hot-dog 2 zł taniej, to jest klucz do budowania aktywnej bazy użytkowników.

Obecnie, od 12 sierpnia użytkownicy aplikacji mogą wziąć udział w konkursie: „Chwile razem smakują lepiej” z Coca-Cola. Konkurs jest dostępny wyłącznie w aplikacji KAMELEON i rzeczywiście jest o co powalczyć! Do wygrania jest aż 500 nagród, m.in. słuchawki oraz głośnik JBL, walizki Coca-Cola, czy kultowe klapki KUBOTA. Zasady są bardzo proste: każda osoba, która kupi 0,5l Coca-Cola i pokaże aplikację Kameleon, otrzyma pieczątkę za napój. Wystarczy zebrać trzy pieczątki, by móc brać udział w konkursie.

Źródło: Lagardere Travel Retail Polska

Fotografia: Lagardere Travel Retail Polska

Data publikacji: 16 listopada 2022