Łukasz Kowalczyk - Vive Profit

Do Polski na dobre dotarła już „fala zmian” z Zachodu

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

Rok 2019 był kolejnym ważnym rokiem dla branży retail oraz kolejnym okresem intensywnego rozwoju sieci sklepów VIVE Profit. Z pewnością ogromny wpływ na cały rynek miał zakaz handlu w niedziele, który wywołał przy okazji liczne dyskusje w środowisku – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit w Polsce

Obecny rok przyniesie zapewne jeszcze więcej kontrowersji w tym temacie w związku z ograniczeniem liczby niedziel handlowych do zaledwie kilku. Przedstawi on jednak również cenne wnioski, które odpowiedzą na pytanie, w jaki sposób wspomniane ograniczenia rzeczywiście wpływają na biznes.

Ostatni rok to ponadto dalszy rozwój świadomości społecznej na temat ekologii, w tym ekologii w branży retail. Takie trendy jak zero waste były jeszcze mocniej podkreślane w komunikacji firm, co było odpowiedzią na zainteresowanie rynku i klientów. Do Polski na dobre dotarła już „fala zmian” z Zachodu, choć daleko nam jeszcze do rewolucji, którą obserwujemy obecnie m.in. w USA (w wielu galeriach handlowych jest więcej sklepów typu second hand niż tych tradycyjnych, które przeszły na model sprzedaży online). Wszelkie wydarzenia związane z ekologią, na czele z przemówieniem Grety Thunberg, jeszcze mocniej wznieciły proces zmian, którego efekty widzieliśmy w roku 2019 oraz których będziemy świadkami w tym roku i w kolejnych latach.

Rok 2019 był bardzo udany dla sieci sklepów VIVE Profit, dzięki czemu ze spokojem możemy patrzeć w przyszłość. Osiągnięciem, które warto szczególnie wyróżnić, jest zwiększenie zasięgu sieci naszych sklepów. W ciągu ostatniego roku udało nam się otworzyć trzy wielkopowierzchniowe obiekty (ok. 1000 mkw.) w dużych miastach – Wrocławiu, Warszawie oraz w Tychach. Co ważne, VIVE Profit bardzo dobrze przyjęło się w tych lokalizacjach, zwiększając komfort klientów, którzy do tej pory musieli odwiedzać inne miasta, aby zrobić u nas zakupy. Zadowolenie klientów dało się również zauważyć w wynikach sprzedaży nowych sklepów.

Powiększanie naszego zasięgu to dla nas bardzo ważny aspekt, którego realizacja wiąże się przede wszystkim z wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Oprócz ekspansji na nowe rynki w Polsce rok 2019 przyniósł dla VIVE Profit również inne zmiany. Nieustannie usprawnialiśmy jakość obsługi naszych klientów oraz dostosowywaliśmy ofertę do ich potrzeb. Nowe lokalizacje pozwoliły w świeży sposób spojrzeć na wiele kwestii techniczno-organizacyjnych, dzięki czemu również w sklepach otwartych wcześniej został uruchomiony proces usprawnień.

Obecny rok zapowiada się jako jeszcze bardziej dynamiczny i rozwojowy od poprzedniego. Planujemy otworzyć minimum 4 nowe sklepy VIVE Profit. Dwie lokalizacje są już w fazie przygotowania do otwarcia w drugim kwartale roku. Będą to sklepy znajdujące się w Tomaszowie Mazowieckim i Żyrardowie, spełniające standardy sieci (powierzchnia ok. 1000 mkw.). Powiększanie naszego zasięgu to dla nas bardzo ważny aspekt, którego realizacja wiąże się przede wszystkim z wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Trzeba pamiętać, jak ważne jest wsłuchanie się w ich potrzeby i szybka, odpowiednio zakomunikowana reakcja.

Oprócz nowych lokalizacji sklepów VIVE Profit rok 2020 przyniesie dla sieci również ważne zmiany, które z pewnością pozytywnie zaskoczą klientów oraz naszych partnerów biznesowych. Wkrótce będę mógł powiedzieć na ten temat znacznie więcej. Zachęcam do śledzenia naszych kanałów komunikacji, aby być na bieżąco. Z entuzjazmem patrzymy na ten rok, który – jesteśmy pewni – będzie dla nas i dla klientów VIVE Profit wyjątkowy.

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: VIVE Profit

Data publikacji: 3 kwietnia 2020