Lumiverso: Oferujemy energooszczędność w połączeniu w efektem WOW!

Lumiverso to wiodąca firma specjalizująca się w oświetleniu dla branży Retail. Jej działalność cechuje szybkość i elastyczność, a wyjątkowy styl projektowania, oparty na wysokich kontrastach, wyróżnia markę na tle konkurencji. Lumiverso doskonale wie, jakie są oczekiwania dzisiejszych liderów branży RETAIL, dlatego pracując z klientami w sposób ściśle spersonalizowany, tworzy spójne strategie komunikacji wizualnej, której oświetlenie jest ważnym elementem. Jak podkreśla Jakub Rogala, Business Development Manager w Lumiverso – tylko kompleksowo zaprojektowany zbiór detali może wyzwolić emocje, które po pierwsze zachęcą klienta do wejścia do danego sklepu, a następnie sprawią, że dokona w nim zakupów. Jednym z takich elementów jest dobrze dobrane oświetlenie.


Jakie są najnowsze trendy technologiczne w branży oświetleniowej? Jak zmienia się ten segment i co jest w stanie zaoferować właścicielom nieruchomości handlowych i sklepów detalicznych?

Najnowsze trendy technologiczne to przede wszystkim energooszczędność i działania mające na celu optymalizację kosztów sieci handlowych. Skok cen energii, niepewna przyszłość, ale jednak ciągła chęć rozwoju spowodowały wzrost zainteresowania tym zagadnieniem. W oświetleniu to głównie obniżanie mocy lamp bez utraty jakości i ilości światła. W ostatnich latach nasi klienci postawili na zrównoważony rozwój i jak widać, trend ten jest już obecny także w naszej branży.

Tak właśnie jest. Właściciele sklepów podejmują coraz częściej działania proekologiczne, a aspekt energooszczędności staje się coraz bardziej istotny także w kwestii polityki kosztowej. W jaki sposób Państwa firma odpowiada na potrzeby Klientów w tym zakresie?

Świadomość firm, zwłaszcza największych graczy, jest w tym aspekcie coraz większa. Wiele firm ma już zapisane cele proekologiczne w swoich strategiach. Z jednej strony chcą więc zachować najwyższą jakość oświetlenia, a z drugiej obniżyć koszty i energochłonność. Podam przykład. Kiedyś żeby stworzyć dobry efekt, trzeba było skorzystać z lamp o mocy 38-45 watów. Obecnie wystarczy nawet 18-22 watów. Technologia LED, która bardzo szybko się rozwija, tworzy duże możliwości w tym obszarze. Wyzwaniem jest dotrzymanie kroku nie tylko w pogoni za mniejszą mocą, z jednoczesnym zachowaniem wydajności, ale również jakości światła, które w naturalny sposób podkreśli walory produktów.

Co zatem można zrobić, aby przy pomocy światła, zwrócić uwagę konsumentów na oferowane produkty i tym samym zwiększyć sprzedaż? W jaki sposób oświetlenie w sklepie wpływa na decyzje zakupowe Klientów?

Tylko kompleksowo zaprojektowany zbiór detali może wyzwolić emocje, które po pierwsze zachęcą klienta do wejścia do danego sklepu, a następnie sprawią, że dokona w nim zakupów. Jednym z takich elementów jest dobrze dobrane oświetlenie i praca z nim w sklepie, praca na żywym organizmie. Profesjonalne i skuteczne oświetlenie jest niezbędnym składnikiem wizerunku, zwłaszcza dla marek premium. Zbudowanie przemyślanej i nieprzypadkowej sceny świetlnej, gdzie każdy element ma swoją funkcję, a wszystkie razem mają odpowiednio pokierować ścieżką zakupową klienta. Musimy pamiętać, że konsumenci działają impulsywnie. O sukcesie bądź porażce może zdecydować kilka sekund. Dziś to musi być „wielkie wow”. W przypadku sklepów, magnesem przyciągającym uwagę klientów są witryny. Zbudowanie i odpowiednie podświetlenie ekspozycji przy wejściu jest kluczowe.

Czy Lumiverso posiada strategię zrównoważonego rozwoju i jakie są inicjatywy firmy związane z ekologicznym oświetleniem oraz efektywnością energetyczną?

Nasza strategia jest ściśle związana z rynkiem retailowym i sieciami, które na nim funkcjonują. Wiemy jakie są oczekiwania, śledzimy światowe trendy i często uprzedzając klientów proponujemy im rozwiązania oferujące energooszczędność w połączeniu ze wcześniej wspomnianym „efektem wow”. Nie chodzi tylko o same produkty, ale również o sposób zarządzania nimi poprzez systemy kontrolujące czas ich działania, zakres mocy czy sterowanie światłem w poszczególnych strefach sklepu. Kolejnym ważnym elementem naszej strategii jest redukcja zużycia materiałów oraz energii potrzebnej do produkcji opraw. Nasze oprawy mają zauważalnie mniejsze wymiary co znacznie ogranicza ślad węglowy (produkcja i transport). Współpracujemy z odpowiedzialnymi dostawcami a także edukujemy klientów. Co ważne, nasze produkty są bezawaryjne oraz w pełni serwisowalne, co znacznie wydłuża ich okres eksploatacji.

Czym zachęcacie Państwo partnerów biznesowych do współpracy? Które atuty Waszej oferty i działalności warto podkreślić już na wstępie?

Pracujemy w sposób spersonalizowany, Ściśle współpracujemy z działem zajmującym się Visual Merchandisingiem danej sieci. Przeprowadzamy szczegółową analizę firmy i jej konkurencji, a pełny wywiad i skrupulatna weryfikacja zebranych danych pozwalają na zbudowanie spójnej strategii, której ważnym elementem jest oświetlenie. W naszym modelu pracy biznesowej staramy się doprowadzić do sytuacji, w której siedzimy z klientem po jednej stronie stołu. Co więcej, możemy zaoferować naszym klientom najlepszy stosunek jakości do ceny. Znani międzynarodowi producenci są zazwyczaj o 30-40 proc. drożsi, chociaż korzystamy z tych samych komponentów. To, co decyduje o zadowoleniu klientów, dlaczego nas wybierają, to jakość obsługi, czas dostawy, responsywność i support na miejscu w trakcie inwestycji.

Jakiego typu wdrożenia i realizacje są za Wami? Czy może Pan podać przykłady innowacyjnych rozwiązań zastosowanych u Klientów? Z kim Lumiverso współpracuje?

W ostatnim czasie zrealizowaliśmy wiele projektów, w których główny nacisk był położony na redukcję zużycia prądu sieci handlowych. Byliśmy zaangażowani w otwarcia sklepów flagowych sieci odzieżowych oraz segmentu beauty, a więc najważniejszych sklepów sieci w Europie w regionie CEE. Dla innego kluczowego partnera przygotowaliśmy innowacyjny system regulujący natężenie światła, który umożliwia dostosowanie jego wartości do ilości klientów przebywających w poszczególnych strefach sali sprzedaży. Jesteśmy obecni w większości galerii handlowych w Polsce, dynamicznie powiększamy nasz udział również w rynku europejskim.

Jak ogólnie rzecz ujmując przebiega współpraca z Państwem? Ile czasu trwa „typowe” wdrożenie i realizacja, począwszy od pierwszych rozmów, przez proces projektowy, aż do zakończenia prac?

Dołącza do nas wiele nowych firm w efekcie skutecznie wykonanej – nazwijmy to – „akcji ratunkowej”. Podam przykład, w poniedziałek dzwoni klient, któremu aktualny dostawca nie dostarczył oświetlenia na inwestycję, otwarcie sklepu zaplanowane jest na sobotę, tego samego tygodnia. W dwa dni zamknęliśmy prace projektowe, następnie produkcja w szybkim trybie i w efekcie w piątek klient otrzymał produkty. Dzięki sprawnej i całonocnej pracy elektryków, sklep został otwarty zgodnie z planem. Oczywiście preferujemy zaplanowaną pracę według harmonogramu, ale branża retailowa to również nierzadko akcje w tym stylu.

Jakiego typu cele stawiają przed Państwem Klienci? Na czym im zależy?

Przede wszystkim zależy im na skutecznej i kompleksowej obsłudze, w której bierzemy pełną odpowiedzialność za cały proces związany z oświetleniem. Oczekują również wspomnianego „efektu wow”, tego, że efekt zawsze przekroczy ich oczekiwania, a klienci i konkurencja zauważą postęp. Nasi kontrahenci doceniają też wsparcie posprzedażowe w zakresie przygotowania sklepu do pierwszego otwarcia, a także wysoką komunikatywność naszych projektantów oraz project managerów.

Czy miały miejsce jakieś realizacje, które stanowiły dla Państwa prawdziwe wyzwanie?

Oczywiście, presją są zazwyczaj czas i budżet w połączeniu z dużymi oczekiwaniami. W ostatnim czasie zrealizowaliśmy projekt jednego z największych w Polsce sklepów segmentu sport. Linię dekoracyjną o długości 500 metrów realizował jeden z naszych autoryzowanych partnerów, a cała akcja była skoordynowana z harmonogramem otwarcia co do dnia. Dekoracja była tak duża, że została przywieziona osobnym Tirem. Skoordynowaliśmy akcję z ekipą montażową na miejscu, wspieraliśmy proces naszymi pracownikami z działu logistyki, działu technicznego i projektowego, tak żeby uzyskać pożądany efekt, powtarzany przeze mnie efekt wow [śmiech]. Wszystko się udało i dziś patrząc na piękny sklep, a przede wszystkim słysząc o komplementach, jakie klient otrzymuje z rynku, wiemy, że warto było podjąć wysiłek i zdobyć zaufanie klienta.

Jaka przyszłość rysuje się przed branżą oświetleniową w nadchodzących latach? Jak w Pana ocenie będzie wyglądał rozwój tego segmentu i jakie miejsce w tej przyszłości będzie zajmowała firma Lumiverso?

Żyjemy w czasach, w których wykorzystanie sztucznej inteligencji w wielu dziedzinach życia staje się standardem. Podobnie sytuacja będzie wyglądać w oświetleniu. Dziś oprawy w branży retailowej pracują głównie w trybie on/off choć dostępna technologia pozwala na znacznie więcej. Popularyzacja systemów sterowania z pewnością wpłynie pozytywnie na spadek cen komponentów, a co za tym idzie, poszerzy się znacznie grono użytkowników. Wsparcie technologii zarządzania oprawami przez AI pozwoli na zdecydowanie więcej niż tylko „oświetlenie”. Dynamiczne sceny, dopasowanie mocy i barwy światła do pory dnia, trafficu czy nawet rozpoznanych gości w sklepie to zaledwie parę z wielu możliwych scenariuszy. Obecnie pracujemy nad kilkoma rozwiązaniami, które mają szansę stać się kamieniami milowymi w naszej branży. Jest to możliwe dzięki współpracy z najlepszymi dostawcami technologii, z którymi pracujemy na zasadach partnerskich.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.


Czytaj ONLINE Shopping Mall Marketing 2023

Źródło: Lumiverso

Fotografia: Lumiverso

Data publikacji: 4 września 2023