W przyszłości będzie jeszcze więcej digitalu i mobilu

Retailtainment – Shopping Mall Marketing 2020

Znak czasów: Netflix właśnie testuje sprzedaż abonamentów tylko na smartfony. Wniosek z tego jest dość oczywisty: skutecznymi kanałami komunikacji z klientem przyszłości będzie jeszcze więcej digitalu i mobilu – mówi Maciej Rytczak, Client Service Director, Agencja Reklamowa RedComm

W konsumpcyjnym świecie zmierzamy nieubłaganie w kierunku wyrafinowanej konsumpcji treści, czyli krótkich, kreatywnych przekazów (vide trend Tik-Tok). To jest content, którego poszukuje odbiorca – świadomie lub nie. Agencje przyszłości będą musiały odpowiedzieć na coraz bardziej wyrafinowane potrzeby klienta, czyli galerii, która musi kreować coraz bardziej wyrafinowaną komunikację multikanałowego brand experience.

Przyszłość w ujęciu technologicznym w branży retail to również coraz większa obecność narzędzi analitycznych i umiejętne agregowanie danych. Big Data już dziś często decyduje o ofercie i emocjach, jakie klient przeżywa w centrach (coraz mniej…) handlowych. A pomoc w podejmowaniu tych decyzji oparta na systemach doskonalonej sztucznej inteligencji to kwestia czasu. Olbrzymie ilości danych zbieranych w niemal każdym momencie naszego życia po cyfrowej obróbce pozwolą profilować ofertę obiektów handlowo-rozrywkowych i budować lojalność. Profilowanie to kolejne słowo klucz w rozważaniach o przyszłości marketingu. Wybicie się z szumu będzie możliwe dzięki informacji, która jest istotna dla odbiorcy: przez sposób lub narzędzie jej zaprezentowania czy angażującą treść.

Ale mimo technologicznej rewolucji, w branży retail nie może zabraknąć sprawdzonych i „oldschoolowych” działań. Dobry pomysł, ciekawa kreacja, niebanalna akcja, atrakcyjny event pro sale, prosty mechanizm promocyjny – nawet w dobie sztucznej inteligencji będą często rozstrzygać o pozycji konkurencyjnej centrum. Maszyny pozwolą sprawniej zaserwować i taniej dostarczyć wiadomość, ale ciągle to ludzie, a dokładniej ich pomysły – oparte na doświadczeniu w tej specyficznej i pełnej niuansów branży – będą kluczem do skutecznego dialogu reklamowego z klientem.


Zobacz wypowiedź także w projekcie SMM 2020

Źródło: RedComm

Fotografia: RedComm

Data publikacji: 12 maja 2020