Mamy w sobie nieustający głód do zmian i nowości

Pasibus to wywodząca się z Wrocławia sieć burgerowni, która od ponad 10 lat prowadzi dynamiczną ekspansję, oferując Polakom bardzo dobrej jakości smaczne burgery. Ciągle rosnąca liczba restauracji, dywersyfikacja kanałów sprzedaży i poszukiwanie najlepszych lokalizacji sprawiają, że liczba klientów wciąż wzrasta. Jak podkreśla w rozmowie Zbigniew Dolata, Dyrektor ds. Ekspansji i Nieruchomości Pasibus – rok 2023 przygotował nas na szeroką ekspansję i to na nią będziemy stawiać w najbliższych latach.


Przypomnijmy Czytelnikom kim jest i skąd wywodzi się marka Pasibus?

Pasibus to sieć burgerowni, która zapoczątkowała swoją działalność od foodtrucka, który wyjechał na ulice Wrocławia w 2013 roku. W foodtrucku przywieźliśmy Polakom nie tylko wybitny smak i świetną jakość burgerów. Dzieliliśmy się naszą pasją, kreatywnością i przyjazną, streetfoodową atmosferą. W tej chwili marka prowadzi 26 lokali w 14 miastach w Polsce, 4 mobilne foodtrucki, oraz zatrudnia ponad 700 pracowników. Mimo szerokiej ekspansji naszymi niezmiennymi benefitami są produkty – świeżo mielona wołowina, unikalne kompozycje smaków burgerów, autorskie dodatki, ale także unikalny klimat, który rozkochał w sobie miliony konsumentów w Polsce.

Jaki był miniony, 2023 rok dla marki Pasibus? Na czym koncentrowaliście swoją uwagę i co udało się osiągnąć?

Rok 2023 skoncentrowany był na budowaniu fundamentów pod szybką ekspansję. Skupiliśmy się na rozwoju naszych ludzi i kadry managerskiej, na poszerzeniu naszej oferty produktowej oraz na automatyzacji i rozwoju technologii. Powyższe obszary wspierają rozwój doskonałości operacyjnej i realnie przekładają się na komfort pracy naszych pracowników oraz doświadczenia naszych gości. W kontekście rozwoju procesów technologicznych wdrożyliśmy nowy model kuchni, w celu poprawy ergonomii i zwiększenia skuteczności operacyjnej. Proces remodelingowy kuchni obejmował opracowanie projektowe i wdrożenie nowej linii technologicznej z wykorzystaniem efektywnego wyposażenia produkcyjnego oraz systemów wspierających i systematyzujących produkcję – Kitchen Display System. Jednocześnie w minionym roku wprowadziliśmy do sieci samoobsługowe kioski sprzedażowe, a także zaprezentowaliśmy naszym gościom długo oczekiwaną aplikację mobilną. Rok zakończyliśmy ilością ponad 350 tys. pobrań, co pozwala nam efektywniej komunikować się z naszymi Gośćmi.

Jakie są główne kierunki rozwoju i cele strategiczne marki Pasibus na najbliższe lata?

Nasze plany strategiczne, to świadoma korelacja wielu obszarów. Stawiamy na nieustanny rozwój naszych ludzi, innowacje produktowe, a także na wdrożenie innowacyjnych technologii dających przewagę konkurencyjną. Mamy w sobie nieustający głód do zmian i nowości. Naszym paliwem jest kreatywność i zamierzamy ją wykorzystać, wprowadzając nietypowe i nieszablonowe rozwiązania. Wszystko to, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia naszych gości. Rok 2023 przygotował nas na szeroką ekspansję i na nią będziemy stawiać w najbliższych latach. W kontekście restauracji – oprócz zwiększenia ich ilości i dywersyfikacji kanałów sprzedaży (aplikacja, kiosk sprzedażowy), dotyczyć ona będzie także wprowadzenia zróżnicowanych formatów. Pasibus 10 lat temu sprzedawał burgery z food trucków, dziś nasze restauracje rozwijamy w centrach handlowych w formacie z własną salą konsumpcji, na food courtach, zwiększamy swoją obecność w high street, a także decydujemy się na obecność w topowych parkach handlowych. W tym miejscu możemy także już zdradzić, że po niemal dwóch latach przygotowań, jesteśmy gotowi na kolejny nowy format, tj drive thru, którego premiera odbędzie się w 2025 roku w naszym rodzinnym Wrocławiu. W bieżącym roku planujemy otworzyć minimum osiem restauracji w najbardziej rozpoznawalnych galeriach, czy ulicznych lokalizacjach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy oraz Gliwicach. Jesteśmy dobrze przygotowani na rozwój i dzięki działaniom podjętym m.in. w roku 2023 w trzy lata spodziewamy się dwukrotnie zwiększyć ilość naszych restauracji.

Jakie główne wyzwania stoją przed marką Pasibus, aby mogła realizować swoje ambitne plany? Gdzie widzicie szanse, a gdzie zagrożenia?

Szanse upatrujemy w zwiększeniu naszej konkurencyjności przez inwestycje w naszych ludzi, w nowe technologie, a także w zwiększeniu dostępności naszej sieci i poszerzania grona naszych Gości. Nasza organizacja jest przygotowana na dynamiczny rozwój i chcemy maksymalnie wykorzystać pojawiające się szanse. Mowa tutaj między innymi o dostępności, topowych lokalizacjach w największych miastach w Polsce – w tym zakresie nasz zespół rozważy każdą z opcji, dlatego serdecznie zachęcamy do kontaktu z nami i prezentacji ofert. Naturalnie potrafimy także zauważać zagrożenia, ale i efektywnie na nie reagować. Występująca w ostatnich latach zmienność uwarunkowań rynkowych, wzrost kosztów działalności operacyjnej – ustawodawstwo związane z kosztami pracy, ceny mediów, wzrost kosztów surowca – zostały przez nas stosunkowo dobrze zneutralizowane. Są jednak nowe obszary zagrożeń makro, jak sytuacja geopolityczna na świecie, czy demografia, które determinują konieczność rewizji naszej działalności i skutecznego przygotowania się na te wyzwania.

Od chwili powstania, widać wyraźnie ewolucję brandu na polskim rynku – od otwarcia pierwszego food trucka, aż po ogólnopolską przez ekspansje stacjonarnych punktów sprzedaży i rozwój infrastruktury wewnętrznej. Jak będzie wyglądała marka Pasibus np. za 10 lat? Jak skomentujecie obszar nowych restauracji?

Jedno się nigdy nie zmieni: jesteśmy i będziemy burgerownią. Wywodzimy się ze streetfoodu, z foodtrucków i jesteśmy dumni ze swoich korzeni. Chcemy budować sieć inną od pozostałych – autentyczną i stawiającą na jakość. Chcemy nieustannie szerzyć streetfoodową kulturę i udowadniamy, że da się to zrobić, nie powielając schematów. My wierzymy, że można odpowiedzieć na potrzeby naszych gości – tworzyć jakościowe i kreatywne jedzenie, które mimo szybkiego tempa ich wydania i wysokiej dostępności będzie dostarczało emocji i przyjemności. Przy tym wszystkim Pasibus ma śmiałe aspiracje na dynamiczny rozwój sieci, zwiększenie dostępności i liczebności restauracji w możliwie najlepszych lokalizacjach. Chcemy rosnąć i dzielić się tym, co w marce najlepsze. Nasz cel to 150 restauracji na terenie Polski w okresie 10 lat, pozostając przy tym uczciwymi wobec siebie i gości.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.


Sesje FOTO sklepów i punktów handlowych – zobacz!

Źródło: Pasibus

Fotografia: Pasibus

Data publikacji: 2 kwietnia 2024