Marcin Olesiak - Sweet Gallery

Rozwija się trend jedzenia „na mieście”

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

W dalszym ciągu rozwija się trend jedzenia „na mieście”, dlatego klienci coraz częściej odwiedzają nasze lodziarnie. Przykładają też wagę do jakości, a my staramy się sprostać ich oczekiwaniom, serwując produkty na najwyższym poziomie – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k. Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży

Nowym trendem, który wpłynął na naszą branżę jest spadek aktywności deweloperów w dużych miastach i zwiększenie zainteresowania mniejszymi miastami. Rozwijamy się głównie w sąsiedztwie centrów i sieci handlowych oraz retail parków, dlatego powstające nowe obiekty handlowe są dla nas poszerzeniem drogi rozwoju. Oferowane przez nas koncepty są elastyczne, w związku z czym łatwo adoptujemy się do zmian.

W 2019 roku powiększyliśmy Dział Komercjalizacji, dzięki czemu mogliśmy rozwinąć się nie tylko w dużych i średnich, ale i w mniejszych miastach – poniżej 30 tysięcy mieszkańców. Pozyskaliśmy też nowe lokalizacje przed galeriami i centrami handlowymi, z którymi z różnych powodów do tej pory nie udało nam się nawiązać współpracy.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi zajmujemy już 15 proc. rynku w segmencie street food w Polsce.

Równie prężnie rozwijamy się za granicą, gdzie w 2019 roku uruchomiliśmy kilkadziesiąt nowych lokalizacji. Jesteśmy już w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Słowacji, Francji, Hiszpanii i Chorwacji.

W 2020 roku przygotowujemy naszą firmę na nowe wyzwania. Badamy efektywność aktualnych procesów i nieustannie je optymalizujemy. Zatrudniamy też nowych specjalistów do każdego działu i wzmacniamy kadrę menadżerską. Skupiamy się na rozwoju w Polsce, bo widzimy tu miejsce na co najmniej 1000 punktów Lodolandia. W 2020 chcemy realizować kolejne, złożone cele sprzedażowe, wprowadzać nasze marki na kolejne rynki zagraniczne i rozwijać je tam, gdzie już jesteśmy. Planujemy wzmocnić m.in. ekspansję w Niemczech i uruchomić tam 50 nowych punktów. Już teraz widzimy, że potencjał za granicą jest znacznie większy niż zakładaliśmy.

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe - luty 2020

Fotografia: Sweet Gallery

Data publikacji: 1 marca 2020