Najważniejszą metamorfozę przeszedł klient

Rynek centrów handlowych – Shopping Mall Marketing

Przez ostatnie 20 lat w branży retail zmieniło się znacznie więcej niż tylko poziom nasycenia rynku – mówi Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny KiK

Najważniejszą – z perspektywy retailu – metamorfozę przeszedł sam klient. Dziś mamy do czynienia ze znacznie bardziej świadomym odbiorcą, który ma jeszcze wyższe wymagania i nie boi się powiedzieć „sprawdzam” – każdej marce, każdemu produktowi, każdej obietnicy. Dlatego dziś rynek (zarówno z perspektywy centrów handlowych, jak i ich najemców) musi sobie nieustannie zadawać pytania: jaki jest klient, czego szuka, czego potrzebuje.

Jako branża dotarliśmy do momentu, w którym zakupy przestały być wyłącznie koniecznością, a marki muszą oferować coś więcej – doświadczenia, przeżycia, emocje – i to najlepiej w wielu punktach styku. Należy pamiętać, że cena dla klienta jest tylko jednym z kryteriów wyboru, a nie determinantą decyzji zakupowych. I tu nie mogę nie wspomnieć o czymś z własnego „podwórka” – na pewno istotnym wydarzeniem w ciągu ostatnich lat było pojawienie się dyskontów i zwiększenie ich roli na rynku. Tylko mowa tu o dyskontach w najlepszym tego słowa znaczeniu – tych, które poza ceną oferują swoim klientom jakąś wartość dodaną, budują trwałe relacje – chociażby w mediach społecznościowych. Na przykładzie marki KiK mogę potwierdzić, że jest to strategia, która przynosi efekty.

Przez 8 lat obecności na polskim rynku zrealizowaliśmy wiele ciekawych projektów, dzięki którym w oczach naszych klientów nie jesteśmy wyłącznie sklepem z dużym asortymentem i atrakcyjnymi cenami, choć jednocześnie dajemy im gwarancję, że przychodząc do sklepu, zawsze znajdą bogatą ofertę basic’ową, produkty dobrej jakości, a także odpowiedzi na najnowsze trendy modowe i wnętrzarskie. Nasz klient wie, co może znaleźć w KiK, a my po prostu codziennie staramy się urzeczywistniać hasło zawarte w naszej nazwie – dawać wyraz temu, że to „klient jest królem”. I takie podejście mogę polecić każdemu.

 


Czytaj online Shopping Mall Marketing 2020

Źródło: KiK Polska

Fotografia: KiK Polska

Data publikacji: 7 czerwca 2020