Mirosław Lubarski - Grupa PSB Mrówka

To był bardzo dobry rok dla branży

Podsumowanie roku w branży RETAIL – Magazyn Galerie Handlowe 01/2020

Miniony rok dla branży dom i ogród w Polsce powiatowej należy uznać za bardzo dobry – dynamika popytu na tego typu produkty była wyższa niż w roku 2018 – podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe – Mirosław Lubarski, Członek Zarządu i Dyrektor Marketingu Grupy PSB Handel S.A.

Przychody całej sieci Mrówek wzrosły o 17 proc. (10 proc. lfl) i przekroczyły 2,5 mld zł. Dynamika wzrostu cen asortymentu oferowanego przez Mrówki nie przekroczyła 2 proc. w skali roku. Zakaz handlu w niedziele spowodował adekwatny wzrost zakupów w piątki, soboty i nieznacznie w poniedziałki. Naszym głównym celem była rozbudowa sieci – w minionym roku przybyły nam 22 Mrówki, aktualnie działa 307 marketów. Jesteśmy najliczniejszą siecią tej branży w Polsce. Prowadziliśmy intensywne kampanie marketingowe i prospołeczne, te drugie szczególnie ukierunkowane na dzieci rozpoczynające naukę szkolną. Dzięki nim asystowana znajomość marki po raz pierwszy przekroczyła poziom 70 proc. wśród mieszkańców powyżej 15. roku życia. Zasadniczym planem na 2020 rok jest dalszy organiczny rozwój sieci – planujemy otwarcie na zasadach franczyzy 25-30 kolejnych marketów w miastach powiatowych i miejscowościach gminnych. W marcu i kwietniu przybędzie ich ponad 10.

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe - luty 2020

Fotografia: PSB Mrówka

Data publikacji: 13 marca 2020