Artur Adamczak - właściciel firmy MSU Group zajmującą się ochrona osób i mienia, sprzątaniem obiektów handlowych oraz przemysłowych.

MSU Group: Robotyzacja i automatyzacja procesów to jedne z głównych punktów realizowanej przez nas strategii

MSU Group to firma z długą, blisko 80-letnią historią, która dzięki akumulacji doświadczeń z powodzeniem wdraża najnowocześniejsze rozwiązania w obszarze profesjonalnych usług porządkowych. Artur Adamczak, Prezes Zarządu, MSU Group opowiada o specyfice działań i kierunku rozwoju przedsiębiorstwa oraz podkreśla aspekty, na które powinni zwrócić uwagę właściciele nieruchomości handlowych poszukujący sprawdzonych partnerów biznesowych w obszarze utrzymania czystości.


O czym Pana zdaniem powinni pamiętać właściciele nieruchomości handlowych, chcący utrzymać dziś obiekt w możliwie najlepszej kondycji?

Przede wszystkim o zleceniu pracy firmie świadczącej profesjonalne usługi porządkowe. Profesjonalnej nie tylko z nazwy. Firmie, która swoim doświadczeniem i filozofią prowadzenia biznesu jest gwarantem, że usługi będą wykonane na najwyższym poziomie. A najwyższy poziom wiąże się z tym, jak wysokie środki właściciel danego obiektu planuje przeznaczyć na utrzymanie czystości.

Z naszego, prawie 80-letniego doświadczenia wiemy, że środki nie muszą być ogromne, ale nie mogą być też przesadnie ograniczone, ponieważ wtedy nie osiągniemy najlepszego stosunku ceny do jakości. MSU Group to firma z długą historią, która dzięki akumulacji doświadczeń, z powodzeniem wdraża obecnie najnowocześniejsze rozwiązania, działając kompleksowo i skutecznie na terenie całego kraju. Dysponujemy rozbudowanym parkiem maszynowym uznanych światowych marek, doświadczonym personelem stosującym tylko markowe, atestowane środki czystości, a wykonanie każdej usługi rozpoczynamy od przeprowadzenia audytu. Inwestujemy też w nowoczesne technologie i robotyzację procesów. Każdego dnia sprzątamy ponad 4 mln mkw. powierzchni, obsługujemy blisko 20 tys.obiektów, zatrudniając ponad 2 tys. osób. Wdrożone procedury, system nadzoru prac oraz certyfikaty ISO 9001:2015, AQAP 2110:2016, ISO 45001:2018, a także „Gwarant Czystości i Higieny” przygotowany przez TÜV Rheinland Polska, przy współpracy z GENESIS Public Relations Sp. z o.o. powodują, iż nasz Klient uzyskuje najlepszy stosunek ceny do jakości świadczonych usług. Należymy też do prestiżowego grona Poland’s Best Employers 2022, czyli 300 najlepszych polskich pracodawców, stawiając na transparentność zatrudnienia i społeczną odpowiedzialność biznesu. O tym, jak istotny jest wybór profesjonalnej firmy porządkowej, mogliśmy przekonać się w ostatnim okresie. Oczekiwania klientów wzrosły z dnia na dzień, na przykład w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego, związanego z pandemią. Nasze doświadczenie i rozbudowany park maszynowy pozwoliły nam sprostać wszystkim pojawiającym się w tym okresie wymogom, zapewniając bezpieczeństwo sanitarne osobom przebywającym w danych obiektach.

Jakie wymagania stawiają najczęściej właściciele nieruchomości handlowych? Którym z nich jest najtrudniej sprostać?

Zawsze rozpoczynamy naszą pracę od przeprowadzenia pełnego audytu obiektu, to na jego podstawie budujemy algorytm naszych działań. To istotne, ponieważ już na tym etapie staramy się przewidzieć nieprzewidywalne i wypracować system odpowiednich działań i procedur. Nasze portfolio jest obszerne, dzięki temu możemy zaproponować naszym Klientom bardzo szeroki wachlarz usług, który obejmuje nie tylko profesjonalne usługi porządkowe, w tym usługi specjalistyczne, ale też ochronę fizyczną oraz zdalny monitoring z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Mówiąc wprost – szyjemy ofertę na miarę potrzeb naszych Klientów. Jesteśmy najstarszą w Polsce firmą świadczącą tego typu usługi i mamy świadomość odpowiedzialności, jaka na nas ciąży. Jesteśmy po to, aby nasz Klient mógł skupić się na swojej podstawowej działalności. My natomiast jesteśmy od rozwiązywania w czasie rzeczywistym problemów i kryzysowych sytuacji dotyczących bezpieczeństwa sanitarnego w danym obiekcie, jeśli takie się pojawią.

Czy w obecnych, bardziej wymagających finansowo czasach, najlepsza oferta to ta najatrakcyjniejsza cenowo?

Nie. Najlepsza oferta to taka, która przy akceptowalnym budżecie, po przeprowadzeniu audytu, spełni oczekiwania Klienta, czyli oferta szyta na miarę bieżących potrzeb tej konkretnej lokalizacji. Kierując się przy wyborze firmy porządkowej tylko ceną, a nie jakością świadczonych usług, wybierając firmę bez certyfikatów, atestowanych produktów, odpowiedniego parku maszynowego, nie tylko narażamy naszych Klientów i ich pracowników na niski poziom bezpieczeństwa sanitarnego, ale też narażamy firmę na znaczne koszty. Często powrót do stanu sprzed ingerencji może okazać się dużo droższy, a czasem wręcz niemożliwy do osiągnięcia, z uwagi na zniszczenia powstałe na skutek wykorzystania nieodpowiednich środków czy technologii.

Co uległo zmianie w obszarze świadczonych przez Państwa usług na przestrzeni ostatnich lat?

Światowe trendy, jakie napędzają w ostatnim okresie rynek usług porządkowych, to przede wszystkim zwiększona świadomość rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych oraz zwiększające się zainteresowanie zrównoważonym rozwojem przemysłu i ochroną środowiska. Nasi Klienci zwracają coraz większą wagę na ekologiczne usługi utrzymania czystości, wykorzystanie nie tylko certyfikowanych, ale też nietoksycznych i nieszkodliwych produktów do sprzątania pomieszczeń. Natomiast wśród najszybciej rosnących segmentów usług możemy śmiało wymienić zapotrzebowanie na usługi specjalistyczne, w tym dezynfekcję, ale też, a może przede wszystkim, automatyzację procesów, czyli Industry 4.0. Robotyzacja i automatyzacja procesów, wykorzystywanie algorytmów sztucznej inteligencji są jednymi z głównych punktów realizowanej przez naszą spółkę strategii. Transformacja cyfrowa z impetem wkroczyła w naszą branżę, odpowiadając na rosnące wymogi Klientów. Zarówno w sferze przejrzystości rozliczeń, zużycia środków, jak i powtarzalności procesów, ale też wydajności oraz zmniejszania kosztów, czy też pracy w nietypowych godzinach. Od dłuższego czasu prowadzimy pełen monitoring czasu pracy naszego personelu sprzątającego i zużycia chemii, co zoptymalizowało koszty i jakość świadczonych usług, a naszym klientom dostarczyło pełną sprawozdawczość naszych działań. Na przestrzeni lat jedno nie uległo zmianie, to jakość świadczonych przez nas usług oraz doświadczenie w budowaniu wieloletnich relacji biznesowych. Gwarancją wysokiej jakości świadczonych przez nas usług jest długa lista referencyjna wieloletnich kontrahentów, do której należą liderzy branży meblarskiej, FMCG, petrochemicznej, przemysłu ciężkiego oraz branży logistycznej. Każdego dnia, od blisko 80, lat dbamy o bezpieczeństwo i komfort pracy naszych klientów, wierząc, że uporządkowana i bezpieczna przestrzeń zapewni pole do rozwoju ich działalności, a dzięki pełnej sprawozdawczości świadczonych przez nas usług, klienci mają poczucie dobrze wydanych pieniędzy.

Jakie innowacje technologiczne są warte podkreślenia w świadczonych przez Państwa obszarach działalności?

MSU Group to firma z długą historią, blisko 80 lat nieprzerwanej działalności, to firma, która dzięki akumulacji doświadczeń z powodzeniem wdraża obecnie najnowocześniejsze rozwiązania. Pojawienie się na początku tego roku w ofercie MSU Group pierwszej na świecie rodziny autonomicznych profesjonalnych robotów czyszczących, przeniosło profesjonalną usługę porządkową na zupełnie inny poziom – poziom 4.0. Robotyzacja i automatyzacja procesów to jedne z głównych punktów realizowanej przez nas strategii.

Roboty autonomiczne wzbogacają tradycyjne metody usług porządkowych, tworząc zupełnie nową kategorię – Smart Cleaning. – zgodną z globalnym trendem automatyzacji, obecnym w innych sektorach rynku.

Wysoka jakość procesów sprzątania i ochrony ludzi, tworzy doskonałe miejsce dla autonomicznych robotów sprzątających, które są wydajne, optymalne finansowo i bezpieczne w okresie pandemii.

Roboty iMSU to największe autonomiczne roboty sprzątające na rynku, które swoją polską premierę miały właśnie w naszej firmie. Samodzielne roboty iMSU doskonale sprawdzają się w sektorach takich jak: centra logistyczne, fabryki, parkingi podziemne, lotniska, czy duże centra handlowe. Za nami kolejne udane wdrożenia, tym razem w firmie będącej liderem swojej branży, która innowacyjne rozwiązania, tak jak my, ma wpisane w strategię rozwoju. W tym roku wiele firm zdecydowało się na optymalizacje procesów i wybór Cleaning 4.0 z wykorzystaniem robotów iMSU, natomiast w obszarze ochrony mienia, mamy w naszej ofercie rozwiązania w dziedzinie inteligentnego monitoringu, czyli mobilne wieże monitorujące, wykorzystujące w swym działaniu zaawansowaną analitykę weryfikacji obrazu i algorytm sztucznej inteligencji oraz wirtualny patrol. Takie rozwiązania optymalizują koszty związane z ochroną nawet o 75%.

Czy lepiej jest powierzyć obsługę obiektu jednej firmie świadczącej usługi komplementarnie, czy kilku różnym specjalistom?

MSU stawia na kompleksowość usług, nasze wieloletnie doświadczenie dowodzi, iż optymalne rozwiązanie dla Klienta to działanie kompleksowe. Dlatego warto wybrać taką firmę, która zagwarantuje nam takie właśnie rozwiązanie. Wdrożone procedury, system nadzoru prac, odpowiednie zasoby ludzkie, rozbudowany park maszynowy, jak również specjalistyczne środki chemiczne, czy oczywiście stosowne certyfikaty, zagwarantują wykonanie prac na najwyższym poziomie z jednym partnerem biznesowym. Pełen monitoring czasu, jak i jakości wykonywanych przez nas usług, ze szczegółową analizą zużycia chemii, dostarczy klientowi pełną sprawozdawczość działań, a jeden partner biznesowy, to pełen obraz sytuacji sanitarnej w danym obiekcie.

Jakie korzyści ze współpracy biznesowej podkreślają Państwo swoim klientom przede wszystkim?

MSU Group jest symbolem doświadczenia i wiarygodności w biznesie. Nasze zaangażowanie w prace na rzecz naszych klientów, wręcz zaproszenie do współuczestniczenia w procesie wykonywania usługi, potwierdzają liczne rekomendacje i listy referencyjne liderów wielu branż. Z naszych analiz wynika, iż ponad 40% naszych klientów rozpoczyna współpracę z nami przez rekomendacje innych firm, które już korzystają z naszych usług. Inwestujemy w nowoczesne technologie i robotyzacje procesów. Dysponujemy rozbudowanym parkiem maszynowym uznanych światowych marek, doświadczonym personelem, stosującym tylko markowe, atestowane środki czystości, a wykonanie każdej usługi rozpoczynamy od przeprowadzenia audytu. Zapewniamy nie tylko jakość, ale też pełną sprawozdawczość prowadzonych działań. Działamy na terenie całego kraju. Gwarantujemy kompleksowe doradztwo, szczegółowy audyt oraz kontrolę wszystkich procesów. Nasze bogate portfolio zapewnia naszym klientom szeroki wachlarz usług. Od profesjonalnych usług porządkowych, w tym usług specjalistycznych, ochronę fizyczną oraz zdalny monitoring z wykorzystaniem sztucznej inteligencji , aż po rental odzieży. Od samego początku naszej działalności stawiamy na transparentne zatrudnienie a przełamywanie barier jest wpisane w misje MSU Group, w myśl społecznej odpowiedzialności biznesu. Nieprzerwanie, od 1946 roku stoimy na straży, zapewniając porządek i bezpieczeństwo naszym klientom.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.

Źródło: MSU Group

Fotografia: MSU Group

Data publikacji: 15 lutego 2023