Naszą intencją było stworzenie swoistej oazy relaksu z funkcją komercyjną

Zarządzane przez nas centrum Ferio Konin jest największym centrum w promieniu 50 km. I to w znacznej mierze determinuje rolę food courtu jako miejsca spotkań i integracji, gdzie nasi klienci spędzają dużo czasu. Mając to na uwadze, z niezwykłą starannością podeszliśmy do jego modernizacji – podkreśla Henryk Grabowski, Dyrektor Centrum Handlowego Ferio Konin, Multi Poland Sp. z o.o.


Projekt nowej strefy restauracyjnej w centrum handlowym Ferio Konin nawiązuje bezpośrednio do strategii marketingowej i claimu „Centrum z dobrą energią”. To hasło od kilku lat nadaje ton nie tylko działaniom marketingowym, ale także ma znaczący wpływ na przeprowadzane w centrum zmiany czy modernizacje. Chcieliśmy, aby w strefie gastronomicznej, oprócz różnorodnej oferty kulinarnej nasi klienci dobrze się czuli, mogli rodzinnie odpocząć pomiędzy zakupami. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom połączyliśmy strefę food courtu i strefę chillout z elementami wellbeing.

Co istotne, nasze położenie sprawia, że jesteśmy nie tylko obiektem komercyjnym, ale także miejscem spotkań oraz spędzania czasu lokalnej społeczności. Dlatego musimy dbać o zróżnicowaną ofertę gastronomiczną. W ostatnim czasie wydzielone zostały dwa nowe punkty gastronomiczne: ciesząca się obecnie dużą popularnością wśród dzieci Bubble Tea oraz Pizza Hut, która w naszym centrum funkcjonuje w koncepcie Fast Casual Delivery. Restauracja Olimp z daniami na wagę oraz Kebab Arianos zaspokajają zarówno potrzeby klientów zamawiających na wynos, jak i tych, którzy decydują się zjeść posiłek na miejscu w strefie food courtu z nowoczesnym i komfortowym wyposażeniem. Jeśli chodzi o innowacje, to podczas przebudowy i modernizacji naszej strefy restauracyjnej zostały wymienione m.in. elementy małej architektury oraz całkowicie przeprojektowano kids corner.

Zgodnie z najnowszymi standardami zadbano o tzw. wellbeing: wyciszono przestrzeń specjalnymi ekranami akustycznymi i wprowadzono lampy emitujące przyjazne światło. Rośliny dobrano nie tylko pod kątem dekoracyjnym, ale także użytkowym: oczyszczają powietrze i produkują tlen. Wszystkie elementy małej architektury są wyprodukowane z materiałów niskoemisyjnych, które można poddać recyclingowi, a do ich produkcji użyto głównie metalu i drewna.

Prawdziwą ciekawostką są krzesła w strefie restauracyjnej: wyprodukowano je ze sprasowanych fusów kawy! Wykonawca koncepcji projektowej doskonale odczytał potrzeby klientów centrum i zrealizował je w duchu ochrony środowiska.

Na uwagę zasługuje też fakt, że motywem wiodącym w strategii marketingowej Ferio Konin jest ekologia. Centrum podąża w tym kierunku, ponieważ jest obiektem nowoczesnym, wspiera miejskie inicjatywy i jest świadome wyzwań społeczności. Dobra energia to kolor zielony niezmiennie pojawiający się w kreacji, ale także wnętrzach Ferio, nawiązujący do przyrody, natury, niosący właściwości regenerujące i uspakajające.

Zarządzane przez nas Ferio Konin jest najchętniej odwiedzanym centrum w okolicy. Myślę jednak, że po ostatniej modernizacji strefy food court nasi klienci będą w niej spędzać jeszcze więcej czasu niż dotychczas, decydując się na skorzystanie z oferty gastronomicznej na miejscu. Aby przekonać ich do tego, wprowadziliśmy szereg rozwiązań: kids corner w bezpośredniej bliskości strefy restauracyjnej, dużą ilość zieleni, przytłumione światło i wyciszenie części dźwięków. Naszą intencją było stworzenie swoistej oazy relaksu z funkcją komercyjną. Codziennie obserwujemy naszą strefę restauracyjną i wiemy, że to założenie udało nam się zrealizować w 100%.


Fotografia wizerunkowa centrów handlowych – zobacz!

Źródło: Ferio Konin

Fotografia: Ferio Konin

Data publikacji: 10 czerwca 2024