NoVa Park: Centra przyszłości z pewnością będą pełne nowych technologii

Ostatnie lata, a w szczególności wybuch pandemii COVID-19, która przyczyniła się do większej troski o własne bezpieczeństwo, a także o budżet domowy w tych niepewnych czasach, doprowadziły do zmian w sposobie myślenia klientów odwiedzających centra handlowe – zauważa Anna Szcześniak, Starszy Specjalista. ds. Marketingu, NoVa Park.


Branża handlowa była jednym z obszarów najbardziej dotkniętych skutkami COVID-19, a centra handlowe nie mogły funkcjonować w pełnym zakresie przez prawie cały 2020 rok i w pierwszej połowie 2021.

Jaki jest współczesny klient? Na pewno bardziej świadomy swoich wyborów, przez co coraz trudniej zaspokoić jego potrzeby. Konsumenci często zwracają uwagę na kompleksowość dostępnych udogodnień w odwiedzanych przez nich obiektów handlowych. Chętnie korzystają z rozwiązań, które pozwalają zaoszczędzić im czas i pieniądze. Dla świadomego klienta równie ważna jest dostępność oraz wysoka jakość stref wypoczynku i gastronomicznych. Klienci oczekują od obiektów wielkopowierzchniowych nie tylko bogatej oferty zakupowej, ale przede wszystkim rozrywki na wysokim poziomie oraz miejsca do wypoczynku i spędzenia czasu wolnego.

Dostrzegając zmieniające się w ostatnich latach zachowania klientów, zarówno centra handlowe, jak i poszczególne sklepy muszą stanąć na wysokości zadania i zapewnić klientom komfort, bezpieczeństwo oraz najlepsze doświadczenia zakupowe. Wiele badań potwierdza, że obecny konsument podejmuje decyzje zakupowe w bardziej przemyślany sposób, niż miało to miejsce dotychczas. Najemcy muszą więc zaoferować klientom nowe powody do wizyty w sklepie stacjonarnym i dokonywania zakupów w trybie offline, koncentrując się przede wszystkim na cenie, asortymencie i bezpieczeństwie. Jedynie odpowiednie zrozumienie dokonujących się przemian może pozwolić na poradzenie sobie ze zmienną rzeczywistością oraz zdobycie zaufania klientów.

Zmieniające się potrzeby konsumentów wymuszają na centrach handlowych działania, które mają na celu bieżące uatrakcyjnianie oferty zarówno w oczach klientów, jak i najemców. Rośnie znaczenie oraz udział oferty gastronomicznej i rozrywkowej w tenant-mix centrów handlowych. Zarządcy i właściciele obiektów handlowych zdają sobie bowiem sprawę, że klienci oczekują, że galeria będzie nie tylko miejscem zakupów, ale również spędzania czasu wolnego. NoVa Park dąży do tego, aby być właśnie taką ‘galerią społecznościową’, która oprócz bogatej oferty handlowej oferuje również możliwości spotykania się z ludźmi i wspólnego doświadczania pozytywnych emocji. Służy temu m.in. kalendarz marketingowy obfitujący w bezpłatne wydarzenia, ale przede wszystkim atrakcyjna oferta rozrywkowa i restauracyjna, którą systematycznie poszerzamy.

Nie bez znaczenia są również udogodnienia dostępne w naszym centrum – skierowane nie tylko do rodzin z dziećmi czy zaprojektowane z myślą o osobach niepełnosprawnych, ale również wdrożone z myślą o młodych konsumentach (jak darmowe WiFi czy miejsca do ładowania urządzeń mobilnych). Lojalność klientów centrów handlowych buduje się już od samego wejścia konsumenta do galerii. Składa się na to wiele czynników – począwszy od jasnych i przestronnych korytarzy centrum, w których klienci mogą czuć się komfortowo, przez ciekawe akcje marketingowe i wydarzenia wywołujące pozytywne emocje, aż po poziom obsługi klienta w salonach, gdzie kluczowe znaczenie mają życzliwość, zaangażowanie i wysoka kultura osobista. Wszystkie te elementy i tylko w odpowiednim połączeniu mogą przynieść oczekiwane rezultaty w postaci zaufania klienta, a także umacniania pozytywnego wizerunku marki.

Obiekty handlowe przez cały czas dostosowują się do zmieniających się trendów rynkowych oraz wymagań konsumentów. I tak będzie również w nadchodzącej dekadzie. Rynek nieruchomości handlowych ewoluuje, a obiekty handlowe zaczynają realizować coraz więcej funkcji. Są dziś nie tylko destynacjami zakupowymi, ale stają się również miejscami do spędzania czasu wolnego, dzięki realizowaniu dodatkowych funkcji takich jak rozrywkowo-rekreacyjna, kulturalna czy społeczna. W nadchodzącej dekadzie powinniśmy spodziewać się umacniania wizerunku centrum handlowego, jako miejsca, gdzie się po prostu żyje – pracuje, spędza czas wolny i robi zakupy. Centra przyszłości z pewnością będą pełne nowych technologii. Będą ogromnymi showroomami sklepów internetowych, ośrodkami kultury i rozrywki lub po prostu „miastami w miastach”. Jestem przekonana, że potrzeba zakupowa będzie w dalszym ciągu najważniejsza, a klienci odwiedzali galerie, aby modnie się ubrać i miło spędzając czas w gronie rodziny czy przyjaciół.


Sesje foto centrów handlowych – zobacz nasze zdjęcia!

Źródło: NoVa Park

Fotografia: NoVa Park

Data publikacji: 23 sierpnia 2022