Odpowiednio zaprojektowane oświetlenie, staje się doskonałym nośnikiem emocji

Czy odpowiednie projektowanie i aranżowanie przestrzeni handlowych może wpływać na doświadczenie zakupowe klientów? Z pewnością tak, a istotną rolę w tym procesie odgrywa odpowiednie oświetlenie – podkreśla Filip Gabryelczyk, Retail Manager TRILUX Polska.


Oświetlenie jest bez wątpienia kluczowym elementem customer experience w branży retail. Może się stać naszym sprzymierzeńcem, kreując niezapomniany nastrój, którym sklep internetowy nie może się poszczycić.

Odpowiednio zaprojektowane oświetlenie, stanie się doskonałym nośnikiem emocji, które mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Szczególną uwagę zwróćmy na barwę światła. Chłodne, białe światło sprawia, że sklepy wydają się przestronne, a cieplejsze tony tworzą przytulne przestrzenie i kreują wrażenie zażyłości pomiędzy odwiedzającymi. Kolejnym ważnym aspektem jest jakość światła, które serwują nam oprawy. To, które charakteryzuje się niskim współczynnikiem odwzorowania kolorów, czy wysokim współczynnikiem olśnienia, to forma handlowego autosabotażu. Oświetlenie staje się wtedy bodźcem, który w negatywny sposób oddziałuje na odbiorcę – wywołuje napięcie i rozprasza uwagę, natomiast sklep jak i asortyment w takim oświetleniu nie wyglądają atrakcyjnie.

Wdrażając inteligentne rozwiązania oparte na technologii LED, możemy natomiast podkreślić chrupkość pieczywa, świeżość warzyw i owoców, a także kolory danej kolekcji w sklepie odzieżowym. Nasza przestrzeń wykorzysta wtedy cały zestaw emocjonalnych skojarzeń i pozytywnych odczuć, które są całkowicie poza zasięgiem gigantów handlu elektronicznego – a oświetlenie odgrywa w tym procesie ogromną rolę.


Sesje fotograficzne sklepów i stoisk handlowych. Zobacz zdjęcia!

Źródło: TRILUX Polska

Fotografia: TRILUX Polska

Data publikacji: 2 maja 2023