Michał-Czechowski-SwipBox-Polska-1

SwipBox Polska: Pandemia wyraźnie dynamizuje rozwój technologii cyfrowych w samym handlu

Liczba Polaków robiących regularne zakupy w Internecie rośnie w lawinowym tempie. Proces rozwoju sektora e-commerce zintensyfikowała pandemia, która wymusiła na użytkownikach jeszcze mocniejszą obecność w online kosztem kanału tradycyjnego – podkreśla na łamach projektu Ecommerce Expert Michał Czechowski, Dyrektor Zarządzający SwipBox Polska.


Michał Czechowski, SwipBox Polska: Z raportu CBOS wynika, że najwięcej czasu w sieci spędzają najmłodsi, a prawie wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z niego w domu. Ponadto, 65% internautów w wieku 25-34 lata najczęściej realizuje zakupy właśnie drogą online’ową. W wyniku pandemii, handel dynamicznie rozwija się na dwóch kluczowych płaszczyznach – stacjonarnej oraz w sektorze online. Cała branża e-commerce jest zapewne największym beneficjentem koronakryzysu, który wprost przyczynił się do cyfrowej rewolucji również na rynku detalicznym.

Digitalizacja biznesu jest nieunikniona, niezależnie od jego skali. Największe podmioty jeszcze przed wybuchem pandemii podjęły działania w zakresie optymalizacji swoich usług i przeniesienia ich do Internetu. Koronawirus jedynie przyspieszył procesy, które pierwotnie miały zostać rozłożone w czasie. Zmiany dotknęły również sklepy stacjonarne. Niektóre z nich zostały punktami odbioru produktów zamówionych online. Konsekwencją cyfrowej ewolucji stał się także rozwój aplikacji mobilnych czy odświeżenie dotychczasowych kanałów komunikacji.

Zmiana nawyków konsumenckich przyczyniła się do transformacji wielu biznesów, które do tej pory stawiały przede wszystkim na handel tradycyjny.

Czujemy się bezpieczniej w mniejszych, lokalnych sklepach, dlatego większe sieci prowadzą sprzedaż internetową, rozwijając się w modelu hybrydowym. To z kolei generuje potrzebę otwarcia nowych magazynów oraz implementacji systemów informatycznych. Dyskonty czy punkty detaliczne nie pozostają w tyle, dowożąc konsumentom produkty do domu, oferując usługę „zamów i odbierz” lub korzystając z innowacyjnych narzędzi do zarządzania sprzedażą.

Pandemia wyraźnie dynamizuje rozwój technologii cyfrowych w samym handlu. Całość nie może jednak sprawnie funkcjonować bez odpowiedniego wsparcia technicznego. Zapotrzebowanie na automaty paczkowe utrzymuje się na wysokim poziomie, tym bardziej że w e-commerce wiodącą rolę pełnią wygoda oraz komfort. Automaty najnowszej generacji nie wymagają podłączenia do prądu, co znacznie ułatwia ich możliwości instalacyjne oraz obniża koszty, ponieważ na samym akumulatorze ich żywotność wynosi osiem lat. Ponadto, nie posiadają ekranu, a jako swój interfejs wykorzystują aplikację użytkownika, która pozwala na odbiór i nadanie przesyłki, a także prowadzi konsumenta do urządzenia, w którym przesyłka się znajduje.

Świadomość e-konsumenta sukcesywnie rośnie. Wszystko wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości cena nie będzie już głównym czynnikiem prozakupowym. Użytkownik porównuje ją u różnych sprzedawców, ale przy okazji weryfikuje opcje i koszty dostawy. Ponadto, chce mieć wybór w obszarze metod wysyłki. Jeśli pandemia nadal będzie nam towarzyszyć, a wszystko wskazuje na to, że tak, konsumenta interesować będzie komfort, wygoda, bezpieczeństwo oraz szybkość w zakresie realizacji płatności czy polityki zwrotów. Z perspektywy smart-shoppera to czas staje się kluczowym ogniwem i najważniejszym aktywem.


Czytaj więcej opinii w projekcie online – Ecommerce Expert

Ecommerce Expert

Źródło: SwipBox Polska

Fotografia: SwipBox Polska

Data publikacji: 31 stycznia 2022